2 lintua pamahti ikkunaan...kauanko niiden kestää toentua mikäli ne toentuvat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja kokenut lintujen käsittelijä :) :
Okei, talitinteille voit antaa melkein mitä tahansa syötävää, jos ei oo pähkinää niin vaikka leivänmuruja, ja niitä ei saa päästää pimeellä lentämään, ne ei ehdi hakee hyvää yöpymispaikkaa ja kuolee kylmään yön aikana.

No mutta eikö nuo tässä jossain lähellä asu? Meinaan että kai niillä jotku vakinukkumapaikat on tjtn?

Ne ei välttämättä osaa sinne enää pimeässä.

Voit sä kurkata sinne laatikkoon sen verran et näät makaako ne ihan ketarat ojollaan vai kyyhöttääkö nurkassa? Jos ne makaa selällään niin voit viskata ne saman tien pois mut jos kyyhöttää niin toivoa vielä on...

En misään nimessä voi kurkata...siis mä en todellakaan vapaaehtoisesti avaa tuota laatikkoa kuin vasta vähän ajan päästä ja silloinkin siis tuolla pihalla ja pinkaisen tosiaan heti karkuun.

Okei, talitinteille voit antaa melkein mitä tahansa syötävää, jos ei oo pähkinää niin vaikka leivänmuruja, ja niitä ei saa päästää pimeellä lentämään, ne ei ehdi hakee hyvää yöpymispaikkaa ja kuolee kylmään yön aikana.

No mutta eikö nuo tässä jossain lähellä asu? Meinaan että kai niillä jotku vakinukkumapaikat on tjtn?

Ne ei välttämättä osaa sinne enää pimeässä.

No onneksi täällä on valoisaa vielä useampi tunti.

Nyt ne on olleet sisällä 40 min ja sitä ennen 5 min ulkona...eli mä voin varmaan nyt viedä ne ulos? Jos ne ei ole vielä hereillä, niin ei ne siitä sitten varmaan herääkkään?

Voit sä kurkata sinne laatikkoon sen verran et näät makaako ne ihan ketarat ojollaan vai kyyhöttääkö nurkassa? Jos ne makaa selällään niin voit viskata ne saman tien pois mut jos kyyhöttää niin toivoa vielä on...

En misään nimessä voi kurkata...siis mä en todellakaan vapaaehtoisesti avaa tuota laatikkoa kuin vasta vähän ajan päästä ja silloinkin siis tuolla pihalla ja pinkaisen tosiaan heti karkuun.

Onks sulla mies tai lapsia? Pyydä niitä kurkkaamaan?

Nyt ne on olleet sisällä 40 min ja sitä ennen 5 min ulkona...eli mä voin varmaan nyt viedä ne ulos? Jos ne ei ole vielä hereillä, niin ei ne siitä sitten varmaan herääkkään?

No se riippuu mitä ne nyt siellä tekee? Joskus tosiaan joutuu pitämään yön yli et keräävät voimia ja tokenevat.

Onks sulla mies tai lapsia? Pyydä niitä kurkkaamaan?

No en mä nyt lapsia noille altista :o ne voi syödä mun lapsetkin! :D

Ei vaiskaan, ei lapsi saa tuota silleen katsottua, ettei ne linnut pääse sieltä vapaaksi asuntoon...eli kyllä ne on pare tuolla ulkona tarkistaa.

Mä luulen että miehelle tuon homman nakitankin.

No se riippuu mitä ne nyt siellä tekee? Joskus tosiaan joutuu pitämään yön yli et keräävät voimia ja tokenevat.

Äänestä päätellen ei tee mitään, mutta kohta se nähdään...eli onko ketarat kohti kattoa edlelleen.

Okei, ei maha mitään. Kiva että yritit! :)

Mitä mä nyt sitten noille tirpoille teen?

Vienkö metsään? Meinaan että jos joku kettu tai joku haluaa niistä lounaan...kun turha kai niitä on roskiinkaan heittää kun niistä saattaisi olla vielä hyötyä jollekin muulle eläimelle.

Joo, jos vaan pääset niin viskaa johonkin metsänreunaan, varmasti maistuu ketulle tai vaikka varpuspöllölle, ei kannata roskiin laittaa!

Meillä on mettä 10 metrin päässä ja kettuja täällä liikkuu, joten helposti onnistuu.

Ok, laita muistiin paikka mihin jätät ne ja käy huomenna kattoo lasten kaa ovatko hävinneet, saatte ilmaisen oppitunnin luonnon kiertokulusta, ravintoketjuista jne ;)

Tuttavalleni kävi kerran niin, että joku lintu (en muista mikä, mutta tilhen kokoinen tai hieman isompi) oli lentänyt niin lujaa ikkunaan, että ikkuna oli hajonnu.
"Ihan pikkasen" oli säikähtänyt...

Yhteistyössä