2 kk nukuttaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nukkumatin vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nukkumatin vaimo

Vieras
2 kk vauva nukahtaa lähinnä parhaiten rinnalle, josta hänet yöllä siirretään omaan sänkyyn. Terkkari sanoi, että pikkuhiljaa tulisi pyrkiä siihen, että herää samasta paikasta, mihin nukahtaa. Joskus vauva havahtuu kun hänet siirretään omaan sänkyyn - avaa siis hieman silmiään. Riittääkö tämä, jottei omassa sängyssä erääminen tuota järkytystä? Kannattaisiko herättää vauva kunnolla ennen siirtämistä esim iltaisin, jottei opi siihen että vain tissillä nukahtaa. Välillä herään siihen, että vauva valvoo tyytyväisenä omassa sängyssään. Jos imetyksestä on kulunut +3 h imetän hänet uneen. En oikeastaan tiedä, miten pitkään valvoo yöllä sängyssää...joskus olen herännyt 2 h sekä 4 h kuluttua siiihen että vauva valvoo, enkä tiedä, onko hän välillä nukkunut vai ei! Kannattaisiko siis opettaa nukahtamaan ilman tissiä..esim että herättää aina jos nukahtaa tissille ja laittaa omaan sänkyyn. Entä onko ok tämän ikäiselle laittaa nukkumaan omaan sänkyyn ja sylitellä aina jos tulee huuto ja sitten laittaa takaisin omaan sänkyyn....tätä olen myös kokeillut ja nukahti kyllä, mutta sai kyllä nostaa sängystä aikas monta kertaa...........Entä onko huono, jos osan yöstä nukkuu vanhempien sängyssä, esim aamut kun isä lähtee töihin. Onko siitä haittaa, jos pääpyrkimys on nukkua omassa sängyssä?

Toinen on vasta 2kk, anna sen nukkua siellä missä parhaiten nukkuu! Ton ikäiselle on ihan turha alkaa mitään vielä "opettaa", tulee niin monta vaihetta ja vaiheen vaihetta vielä vastaan :)

Hei! Minulla saman ikäinen vauva kuin sinulla.
Itse en vielä kovinkaan stressaa näistä "opettamisista". Ainakaan esikoisella en kokenut hankalaksi vähän isompana omassa sängyssä nukkuminen tai nukahtaminen, vaikka vauvana nukahtikin tissille ja nukkui paljolti meidän vanhempien sängyssä.
Tämä meidänkin vauva nukahtaa yöllä tissille, vähän aikaa nostan pystyasentoon, ja sitten laitan sänkyyn. Ja yleensä nukkuu sikeästi. Päiväunille yleensä laitan sänkyyn hereillä, kun hän on väsynyt ja rauhallinen.
Vaikka nyt vauva osaisikin nukahtaa itse, niin luultavasti tulee kaikenlaisia eri kausia. Välillä raivotaan ja nukkumaan meno on kamalaa ja taas välillä menee hyvin.
Kannattaa tehä niin, miltä juuri nyt tuntuu ja onnistuu paremmin. Vauva kuitenkin tarvitsee rakkautta ja läheisyyttä:)

[QUOTE="vieras";22333970]Hei! Minulla saman ikäinen vauva kuin sinulla.
Itse en vielä kovinkaan stressaa näistä "opettamisista". Ainakaan esikoisella en kokenut hankalaksi vähän isompana omassa sängyssä nukkuminen tai nukahtaminen, vaikka vauvana nukahtikin tissille ja nukkui paljolti meidän vanhempien sängyssä.
Tämä meidänkin vauva nukahtaa yöllä tissille, vähän aikaa nostan pystyasentoon, ja sitten laitan sänkyyn. Ja yleensä nukkuu sikeästi. Päiväunille yleensä laitan sänkyyn hereillä, kun hän on väsynyt ja rauhallinen.
Vaikka nyt vauva osaisikin nukahtaa itse, niin luultavasti tulee kaikenlaisia eri kausia. Välillä raivotaan ja nukkumaan meno on kamalaa ja taas välillä menee hyvin.
Kannattaa tehä niin, miltä juuri nyt tuntuu ja onnistuu paremmin. Vauva kuitenkin tarvitsee rakkautta ja läheisyyttä:)[/QUOTE]

Meillä 4kk vauva, ja nukkuu vieressä. Alussa siirettiin omaan sänkyyn kun itse mentiin nukkumaan, nukutin siis meidän sängyssä hänet. Mutta nyt on poika alkanut protestoimaan, joten olen ottanut pienen viereen koko yöksi... Onhan hän vielä niinpieni, että ehtii vielä omassa sängyssään nukkumaan... Tuskin enää riparilta tulee äipän kainaloon nukkumaan..

olin esikoisen aikaan tosi tarkka kaikista tuollaisista, mutta nyt kakkosen aikaan en ole jaksanut stressata. Pääasia, että kaikki saavat unta, tavasta viis. Meillä on siis 2,5kk ikäinen vauva. Nukutan syliin ja siirrän sänkyyn, yösyötön jälkeen jää kainaloon nukkumaan. Nukkuu hyvin, 11h yhdellä syötöllä. Jos ei nukkuis niin sit miettisin muita keinoja.

Miten sitten päivällä kun vauva on väsynyt, mutta ei aina nukahda itekseen sänkyynsä. Pitäisikö minun olla huvituttina (oikea tutti ei kelpaa) tai kanniskella vauvaa?

Yhteistyössä