2 keinoa auttaako kumpikaan?!?!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uhmiksen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uhmiksen äiti

Vieras
Meillä siis pojalla hiukan päälle 2v menossa mielenkiintonen uhma eli EI sana on pikku herralla aika kovassa käytössä

nyt kysynkin vinkkejä/neuvoja mitä mun täytyy tehdä kun ulos lähtiessä ei tule laittamaan vaatteita päälle juoksee karkuun ja nauraa huutaa EI EI EI
sama homma joka kerta piti mennä kauppaan mummolaan tai vaan pihalle

olen nyt niinkauan kuin tätä on kestäny (noin pari viikkoa) vetänyt väkisin vaatteet päälle ja se kirjaimellisesti on väkisin pukemista potkii hakkaa huutaa sitten kun päästään ulos on itse herra aurinko

tänään sitten koitin niin että pyysin n 10 min nätisti tulemaan pukemaan että mennään ulos EI EI EI kävin itse välillä ulkona ei auttanut lopulta sanoin kun juoksenteli karkuun että tänään ei sitten mennä pihalle eikä ole menty

mutta mutta onko kumpikaan keino tehokas täytyykö vaan jatkaa ja kuinka kauan tätä kestää mä alan olla aika loppu kun tää on ihan joka päiväistä

meillä puetaan, ruokitaan, pestään, laitetaan unille yms vaikka lapsi sanos mitä. ja ihan rauhallisesti. eka pyydetään ja jos ei tehoa, niin sitten vaan väkisin puetaan. näin on isommillekin tehty ja kaudet oli lyhyet. ohi menee siis. ei kannata lähtä lapsen tunteisiin mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
meillä puetaan, ruokitaan, pestään, laitetaan unille yms vaikka lapsi sanos mitä. ja ihan rauhallisesti. eka pyydetään ja jos ei tehoa, niin sitten vaan väkisin puetaan. näin on isommillekin tehty ja kaudet oli lyhyet. ohi menee siis. ei kannata lähtä lapsen tunteisiin mukaan.

juuri näin. saat ap aikaan pikku tyrannin jos juoksentelet lapsen tahtojen mukaan.

ok minä jatkan sitten sitä "tappelua" tänään tosiaan kokeilin eka kerran tuota nätisti pyytämistä kun tuli jo sellainen olo että se väkisin pukeminen on väärin kun ei vieläkään helpota mutta kaipa se siitä

kaikki muu nukkuminen ja syöminen sujuu ihan mallikkaasti (toistaiseksi) koputan puuta tosta vaatteiden pukemisesta on vaan nyt tuntunut tulevan joku kauhea peli

entäpä sitten kun käydään kaupassa ja istuu kärryissä (auto kärryjä en ole ottanut koska ei pysy paikoillaan) niin nyt tämä herra on keksinyt alkaa kiljumaan kovaa ja korkealta yleensä koko sen ajan kun kaupassa ollaan ja suoraan sanottuna siinä kohtaa en tiiä mitä pitäisi tehdä viedä kylmästi autoon istumaan?!?!?!

jessus et tulee uusavuton olo :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
entäpä sitten kun käydään kaupassa ja istuu kärryissä (auto kärryjä en ole ottanut koska ei pysy paikoillaan) niin nyt tämä herra on keksinyt alkaa kiljumaan kovaa ja korkealta yleensä koko sen ajan kun kaupassa ollaan ja suoraan sanottuna siinä kohtaa en tiiä mitä pitäisi tehdä viedä kylmästi autoon istumaan?!?!?!

Minä annan huutaa. Kyllä se joskus oppii ettei huutamisella ole tehoa.

lapsi taitaa hakea huomioita ja niin kauan ku tuolla lailla saa, niin mikäpä se siinä. meillä herra tekomäry, vajaa 2 vee, ei enää saa huomioita ja näkyy vähäksi aikaa tekokyyneleet pahenevan. en anna periksi. sano tuijottajille kaupassa, että meijän perhe tarjoaa.

huutaa on saanutkin mua vaan alkaa jo hävettää kun joka kerta käydään samassa kaupassa niin tulee sellanen olo et ne kassatkin jo kattoo et onpa huono äiti kun ei saa lastaan hiljaiseksi

Alkuperäinen kirjoittaja Ap :
huutaa on saanutkin mua vaan alkaa jo hävettää kun joka kerta käydään samassa kaupassa niin tulee sellanen olo et ne kassatkin jo kattoo et onpa huono äiti kun ei saa lastaan hiljaiseksi

itte teen ton ikäsen kanssa kaupassa silleen, että puhun itte koko ajan. esittelen että katoppa mitä tuolla ja tuolla on ja silleen. menee sujuvasti, jos on kiukkunen päivä. näen kaupassa usein vanhempia, jotka eivät puhu lapsilleen, minusta se on surullista.

mä muistan esikoiselt ton ajan....tunti tappelua vaatteite kans per ulosmeno ja sitä kesti koko sen talven ku täytti 2v ja seuraavana kesänä veti itte saappaat jalkaa ja karkas mummulaa ku olin esim.syöttämäs kupusta,vessas tmv!nyt o erittäin rauhallinen eikä karkaa,mut vaatetus välil vieläki tappelua!kuopuksel ei tätä vaihetta ookkaa ku innoissaa hakee heti vaatteet ku kuuleeki sanan ulos =)

Yhteistyössä