2 antibioottikuuria takana ja taas peitteitä kurkussa ym skeidaa ! prkl!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tautinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tautinen

Vieras
Herran jestas että alkaa käpy jäätyä tähän hommaan! 23.12 huomasin aamulla muuten vain kurkkuun katsoessani valkoisia peitteitä siellä, ei siis ollut kipeä tms, ainoastaan peitteet. Menin lääkäriin, sain ilman tutkimuksia 10 päivän antibiootti (kefexin) kuurin. Söin sen, vasta seitsemäntenä päivänä alkoi peitteet hävitä.

2 päivää kuurin loppumisen jälkeen kurkku kipeytyi todella kipeäksi, rakkuloita tuntui nielussa mutta ei peitteitä, ääni käheä. Menin lääkäriin, otettiin verikokeet, crp 29 sain 7 pv antibioottikuurin (amoxin). Kuuri loppui eilen, vasta viidentenä päivänä alkoi ääni korjaantua ja honotus loppui. Koko aikana ei ole kuumetta ollut, yskä ja nuha nyt toisen antib. kuurin aikana, nieluviljelyä ei ole otettu. Voitteko kuvitella, äsken katsoin kurkkuun, ja siellä on taas samanlaisia peitteitä kuin ensimmäisellä kerralla!! Mitä hittoa tämä oikein on?! Maanantain mull aon lääkäri muusta syystä, täytynee mennä jo aiemmin taas tutkituttamaan itteään! Osaisko joku vinkata onko mulla joku kurkkuklamydia (ei tosin mahdollista) tai syöpä...

Veikkaan että noi kaks kuuria on ollut täysin turhia, ehkä sulla on sammas tai vastaava, mutta tuskin noilla oireilla ja crp:llä bakteeria. Lisäksi antibiootti laskee vastustuskykyä eli voi johtua jo sitten siitäkin.

no viimeinen virke oli lähinnä vitsi. Raivostuttavaa. Minkälainen se sammas on? Vai voiko mull aolla joku hiiva kurkussa? Koskaan en ole kyl sellasta potenut missään muodossa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no viimeinen virke oli lähinnä vitsi. Raivostuttavaa. Minkälainen se sammas on? Vai voiko mull aolla joku hiiva kurkussa? Koskaan en ole kyl sellasta potenut missään muodossa...

http://keskustelu.suomi24.fi/node/2727225

google löytää...

Tai sitten ollu streptokokki kurkussa 2 kertaa peräkkäin. Ja niiden kesto on just 5 ja 7pv! Mulla ollu tuo 5pv streptokokki ja lääkäri sano, ettei siihen mitkään antibiootit pure, koska on viru. Itsestään häipyy. Olipa vähän tollo lääkäri ku ei ottanu pikatestiä angiinasta!

Onko sulla kuumetta?

No jos sulla on crp koholla, kurkku kipee ja valkosia peitteitä niin se on melko varmasti angiina, ei syöpää, ei klamydiaa eikä muutakaa vaan ihan tavallinen angiina..Olis luullu et lääkäri kattoo sen pikatestillä..

Ja angiina ei nosta aina kuumetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
No jos sulla on crp koholla, kurkku kipee ja valkosia peitteitä niin se on melko varmasti angiina, ei syöpää, ei klamydiaa eikä muutakaa vaan ihan tavallinen angiina..Olis luullu et lääkäri kattoo sen pikatestillä..

Ja angiina ei nosta aina kuumetta.

Mulla on ollut noin parikymmentä angiinaa, enkä siltikään osaa itse tehdä diagnoosia. Viimeksi viime viikonlopun sairastin kurkkukipua, peitteitä nielussa ja korkeaa kuumetta - eikä ollut angiinaa.

Nieluviljely on ainoa keino selvittää, ettei tulis noita turhia antibioottikuureja.

visko sulla on niitä ns propsuja vai mitä ne on?jotka haisee tosi kamalalle,yök.
mun miehellä oli 2 angiina ja kolmannen kerran tuli heti perään, me jouduttiin koko perhe syämöön kuurit ja sen jälkeen ei ole ollut. sanottiin että joku meistä kolmesta kantaa sitä pöpöä ja yhelle tulee vain oireita.

No sitä ihmettelen minäki, ekla kerran kävinterkkarissa ja toisen kerran yksityiosellä, korvat on katottu, muuta ei. Hitto kun luin tosta sienestä/hiivasta, se jos on niin onpa kiva loppuelämä kun ei pois saa...mrrr...

Mulla oli kanssa tosi sitkeänä angiina, mutta kun ei sen kummemmin häiritse (ei kuumetta tai pahasti kipeä, jonkin verran kyllä), niin en ala immuniteettiani tuhoamaan syömällä antibioottikuureja. Oma keho sen voitti, eikä tuu muuten sen jälkeen uudestaan...

Mitenköhän kun mulla on puhelintyö, olen noin 6,5h työpäivästäni puhelimessa jatkuvassa äänessä. Hankaloittaako se lisää tätä ja näitä oireita? Osaisko joku vastata..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitenköhän kun mulla on puhelintyö, olen noin 6,5h työpäivästäni puhelimessa jatkuvassa äänessä. Hankaloittaako se lisää tätä ja näitä oireita? Osaisko joku vastata..

No ihan varmasti on. Kyllähän se rasittaa. Tätini sai äänihuulenhalvauksen kun tuli jokin virus ja töissä koko ajan äänessä. En tiiä, mikä johtui mistäkin, mutta hän ei pystynyt puoleen vuoteen puhumaan yhtään mitään...

Sinä joka "taistelit itse angiinasi pois", onnea! Odota 2-6 kuukautta, ja sinulla on niin helvetillinen angiina, ettet uskokkaan. Angiina on bakteerikantainen tauti, joka ei kokonaan parane ilman antibiootteja. Bakteeri jää kytemään sinun nieluusi kunnes puhkeaa taas entistä rajumpana, ja seuraavaksi tarvitset entistä vahvemmat antibiootit. Sitten kun sinulla tämä seuraava nieluhelvetti alkaa, kannattaa mainita yhdestä hoitamattomasta angiinasta. Muuten he laittavat sinulle ensin laimeammat antibiootit jotka ovat ihan yhtä tyhjän kanssa uusiutuneen angiinan kanssa. Angiina voi myös hoitamattomana aiheuttaa sydänlihastulehduksen, joten ehkä teidän hippien kannattaisi lopettaa tämä lääkkeiden boikotoiminen, ja alkaa käyttämään niitä niinkuin kuuluu -.- Teidänlaisten ihmisten takia tällainenKIN tauti leviää, koska tartutatte sitä vaikka olisitte oireettomia... T. Lääkäriksi opiskeleva

Onhan muukin perhe\poikaystävä hoidettu?
Esimerkkinä, mun veljen tyttöystävä kävi juur hakemassa kolmannen perättäisen kuurin agniinaan ja vähän ihmettelivät kun ei parannu.
En sit tiedä kuka kekkas katsoa mun veljeltä nieluviljelyn. Sieltä löytyi streptokokki G, joka ei edes näy pikanäytteessä, eikä veljeni ollut edes nuhainen. Hän oli poistettujen risojen vuoksi passiivinen kantaja. Tyttöystävä parani, kun veljeni hoidettii samaa aikaan

Yhteistyössä