2,5v tyttö ja 4,5v poika kasvukontrollissa. Onko teidän mielestä ok?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Käytiin tosiaan nyt heti aamusta kasvukontrollissa neuvolassa. Mitä mieltä te olette, onko lapset normaalikokoisia / sopusuhtaisia?

Tyttö 91,5cm ja 13,5kg
Poika 98,5cm ja 15kg

Tyttö syö tosi paljon mielestäni. Vatsa toimii pari kertaa päivässä, kakka yleensä normaalia tai joskus hieman löysää. On luonteeltaan rauhallinen, eli kovinkaan liikkuvainen. Ulkoillaan kyllä päivittäin, mutta tykkää esim keinua ja tehdä hiekkakakkuja.

Poika on huomattavasti liikkuvaisempi, ei mikään "adhd" kuitenkaan. Syö tosi hyvin. Kakkaa kerran päivässä, ei löysää tai ummetusta.

Minä olen 162cm ja mies 188cm, molemmat enemmän vantteria kuin hoikkia ;)

Meijän poika oli 4v neuvolassa 99,8cm ja 14,7kg. Nyt 4,5v ja painaa 16,5kg, pituudesta ei tietoa.
Tyttö oli 2v neuvolassa 86,3cm ja 11,74kg. Nyt 2v8kk ja painaa n.13kg.
Poika oli alle 1v kasvuseurannassa ja käytiin lastenpolilla tutkimuksissa. Kaikki oli ok, eikä sen jälkeen oo sanottu kasvusta mitään.
Mun mielestä ovat ihan normaalikokosia..

Katso itse kasvukäyrältä, että miten sijoittuu! Googleta. Ei kai siinä sen kummempaa. Tällä tavalla tarkistelematta keskitason lukemia, mutta useamman lapsen äitinä toteaisin, että aika normaalilta kuulostaa. Tyttö on ehkä aika hoikka, mutta meitä on monen muotoista ja mitäs sitten.

Katso itse kasvukäyrältä, että miten sijoittuu! Googleta. Ei kai siinä sen kummempaa. Tällä tavalla tarkistelematta keskitason lukemia, mutta useamman lapsen äitinä toteaisin, että aika normaalilta kuulostaa. Tyttö on ehkä aika hoikka, mutta meitä on monen muotoista ja mitäs sitten.

Lisään vielä, että poikakin on hieman pienempi (katsoin ensin että oli 3,5 v...), mutta ei nuo mitat mitään tavattomia ole.

Näin äkkisiltään katsottuna vaikuttavat munkin silmiini ihan normaalisti kasvavilta, omilla käyrillään. Jos jatkossakin kasvavat tasaisesti omilla kasvukäyrillänsä niin - tilannehan on ihan ok.

Hyvähän se on, että varhaisessa vaiheessa kiinnittävät huomiota kasvamiseen ja reagoivat heti, mieluummin niin kuin vasta myöhemmin, jolloin mahdollinen puuttuminenkin on vaikeampaa :)

Meillä poika 5v neuvolassa 112cm ja 15,2kg, hyvin hoikka. Niin on isänsäkin; pitkä ja hoikka aina ollut. Lisäksi poika sairasti vauvana jatkuvalla syötöllä korvatulehduksia, joka voi vaikuttaa siihen että on edelleen pieniruokainen. Syö kyllä, mutta pieniä annoksia ja aina voisilmällä. Ei varmasti ollut mukava opetella syömään kun niellessä sattui korviin. Neuvola ei ole huolissaan, normaalin rajoissa mennään ja kun ottaa huomioon ettei me vanhemmatkaan rotevia olla.

Veljelläni on kuukautta vanhempi poika, jonka 5v mitat oli 115cm ja 23kg. Ihan normaali mukula tämäkin; isänsä rotevaa tekoa. Ja mieheni siskon poika taas on samanlainen kuikelo kuin meidän lapsi. 5v taisi olla 110 ja 16kg.

Äitini jaksaa aina kauhistella meidän hoikkaa poikaa, mutta tosiaan neuvola, päivähoito ja me ei olla huolissaan.

Yhteistyössä