2.5v sanoi haluavansa muuttaa isänsä luo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kirsi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kirsi"

Vieras
Tuli jotenki tosi paha mieli. Pienestä pitäen olen lasta yksin hoitanut eikä lapsen isä välissä ollut edes tekemisissä meidän kanssa kunnes sitten halusikin alkaa tapaamaan lasta. Näkivät aluksi muutaman tunnin tapaamisissa ja nyt alkuvuodesta lapsi on ollut muutaman viikonlopun isällään.Nyt sitten sanoi että haluaa muuttaa sinne.

Meillä tuo vähän vanhempikin laukoo juttuja tyyliin: "En tykkää sinusta, tykkään vaan isistä" ja toisinpäin, kun ei joku asia mene oman mielen mukaan.
Mutta jos kaksi ja puolivuotias tuollaisia sanoo ilman erityistä riitaa/kiukkua, jäisin itse miettimään puhuuko tämä isä jotain sen tyylistä? Ei siis välttämättä aivopese lasta tms, mutta sanoo vaikka et "olispa kiva kun asuisit aina isin luona kun isillä on ikävä ja sit tehtäis kaikkea kivaa enemmän yhdessä" Jonka lapsi sitten tulkitsee omalla laillaan ja sanoo sinulle ääneen.

2,5 vuotias on vielä pieni. Tuollaiseen mielipiteeseen saattaa riittää se että muistelee yhtä lakupötköä jonka on syönyt isän luona. Ajatukset on aika mustavalkoisia. Mullekin lapset sanoo usein että haluavat muuttaa isin luo eikä tulla koskaan takaisin kun on erimielisyyksiä niiden kanssa. Samaa sanovat kuulemma isille kun suuttuvat että aikovat muuttaa pysyvästi mun luokse. Sellaista se vaan on.

No jaa. Meillä lapsonen testasi minun mielipidettäni isästään eron jälkeen sekä haukkuen että ylistäen. Kun säilytin neutraaliuteni, näytti ikäänkuin taakka putoavan harteiltaan.
Ajoittain testaa tuota muuttojuttuakin. Olen sanonut, että sellainenkin mahdollisuus on, mutta kertonut että kyllä hän kaivattu on täälläkin.

Yhteistyössä