2,5v poika ja huonot yöt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Meillä poika 2v6kk joka nukkunut vuoden vanhasta yöt putkeen hyvin, välillä tietenkin ollut huonoja öitä, jos tullut hampaita tai kipeä. Nyt kuitenkin ehkä noin viikon verran poika heräillyt aina 3- 4 aikaan, itkee isiä, äitiä, pitää käydä peittelemässä. sit rauhottuu, parhaimmassa tapauksessa itkee 2- 3 kertaa. Itse herään joka kerta ja uni häiriintyy ja kun käyn töissä olen aika puhki kun kello herättää 5.40. Mistäköhän voisi johtua? Nyt kyllä tulossa ylös kerralla kaksi viimeistä yläposkihammasta, jotka puskee läpi. Mitään uusi muita muutoksia ei ole tullut. Pvällä nukkuu 2h hyvin ja illalla menee nukkuun 20 aikaan.

Meilläkin alkoi esikoinen just tossa samassa iässä huutaa öisin ja olla tosi levoton. Sen panin ainakin itse merkille, että meidän tyttö oli älyttömän herkkä. Jos tuli nähtyä yhtään liian rajua ohjelmaa telkkarista, niitä käytiin sitten yöllä unissa läpi. Itse olen ollut aina hyvin tarkka siitä, mitä ohjelmia annan lasten katsoa, mutta esim. hoitopaikassa näytettiin Muumia, jonka jälkeen meillä itkettiin öisin monta vuotta Muumin Mörköä :(

Luin myös jostain alan lehdestä, että tässä iässä lapset tajuavat pikkuhiljaa, että maailmassa on muutakin kuin koti, äiti ja mahdollinen hoitopaikka. Lapsen mieli alkaa vähitellen mukautua siihen tosiasiaan, että maailmassa on aika paljon pahaakin. Näitä asioita käydään sitten unissa läpi.

Ei kun tsemppiä ja pitkää pinnaa!! Muistakaa, ettei poika tee sitä teitä ärsyyttääkseen, vaan joku juttu nyt pelottaa tms.

Kai noita kausia tulee ja menee, varsinkin tossa iässä lapset alkaa näkee paljon unia. Meiän 2,5 v alko nukkuun koko öitä vasta 2-vuotiaana ja sit taas alko heräileen 2,5-vuotiaana. Ja oli sitäpaitsi usein tosi vihanen ja tuntu siltä, ettei se ihan ollu hereillä. Kun se sit jonkun ajan kuluttua alko heräilemään, niin rauhottukin siinä sitten itsekseen. Se, että me mentiin sitä lohduttelemaan, useimmiten vaan pahensi tilannetta. Mutta toi "kausi" meni itsekseen ohi n. kuukauden kuluttua.

Yhteistyössä