2,5kk maitoallergiaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mietteliäs"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mietteliäs"

Vieras
vauva on pulautellu alusta asti paljon, 2vko:sena siirtyi pelkälle korvikkeelle. mahavaivoja on ollut melkein syntymästä,cuolatonia saa ja se auttaa pieremään, ilman sitä vaan vääntää masuaan. valmiskorvikkeilla (kaikki kokeiltu) puklailu oli välillä kaaressa oksetamista, ja tuli myös usein nenän kautta ulos. lopulta siirryttiin nutrilon nutrician jauheeseen. se ei lennä kaaressa ulos, mutta pitkin päivää pulauttelee. melkeinpä aina on kirkasta jossa maito"ryynejä". kakka on tummanvihertävää ja haisee aivan törkeen pahalle! välillä tulee päivän kahen välein, nyt menossa jo 5 pvä kakkamatta. neuvolalääkärin tarkistuksessa sitten laittoi lähetteen lastenlääkärlle, käytiin yksityisellä alkuviikosta. iho testit negatiiviset niin saatiin reseptin nutrilon almiron peptiin. pulauttelu ei ainakaan vielä oo rauhottunu,tuntuis että jopa lisääntyny. nyt se vaan on enempi juoksevaa ja kirkkaampaa. siis vasta pari pvä sitä annettu, joten ei vielä tottunut. kasvu kuitenkin menee +1 käyrillä, eli on todella ponteva ja aurinkoinen lapsi :)

jotenkin itse ajattelen ettei tota allergiaa olisi, vaan jotain muuta. mietin myös että syötänkö sittenkin liikaa, niin ne neuvolan tädit sanoo. jotenkin kuitenkin sitä epäilen, vauva itkee jos pullon aiemmin ottaa pois ennenkun itse hylkää. ja jotenkin tuntuu et ei se niin paljoo voi yli syödä mitä sitä välillä ulos tulee ja viä monta tuntia syömisen jälkeenkin.

kuinka teillä muilla allergisilla oireillu?
olis mahtavaa saada toi pulauttelu edes hieman helpottaa, en jaksa enää jatluvaa rätin kanssa kulkemista. kylässäkään ei kehtaa käydä kun aina saa kavereiden matot ja sohvat roiskeita :(

Mietin vain sillä, että kyllä minunkin 4kk vauva pulauttelee vielä todella paljon. Minä tosin täysimetän, mutta itse käytän runsaasti maitotuotteita. Kävimme juuri lääkärissä vaikean ihottuman takia ja ehdotin, että alottaisin maidottoman dietin, mutta lääkäri ei suositellut sitä kokeilemaan heti. Lapsen isällä ollut lapsena maitoallergia.

mikset vois kokeilla maidotonta? ei kai siitä haittaakaa oo, jos saat kalsiumin ja muun jostain muusta? ihottuma on yks maitoallergian oireista, niinkun monen muunki allergian. meillä se lääkäri epäili suolistoperäistä allergiaa, mikä ei iholla näy. jos oikein oon ymmärtäny

Yhteistyössä