2,5-vuotiaiden lasten (tyttöjen) vyötärön-/lantionympärys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "emppu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"emppu"

Vieras
Olen omalle tytölleni ompelemassa vaatteita valmiiden kaavojen mukaan, ja mittailin hänen vyötärön ja lantion ympäryksensä. Vyötärö oli 44cm ja lantio 48 cm. Ottobren kokojen mukaan noin pieniä ympärysmittoja ei ole olemassakaan (pienin koko 56 cm, jossa vyötärö on 47 ja lantio 52cm). Tytöllä on kuitenkin pituutta 92 cm. Onhan tuo aika hoikka, mutta että heittoa ns. normaaliin 10cm. Voisiko teistä jotkut mittailla omien samanikäisten lasten mittoja, niin saisin vähän vertailukohtaa.

voin mitata kunhan herää päiväuniltaan, samanpituinen mutta vähän nuorempi tyttö minulla. äkkiseltään veikkaisin että samoissa mitoissa on kuin sinunkin lapsesi kun ei sillä mitkään housut pysy jalassa. tänä kesänä käyttänyt capreina 74 kokoisia housuja jne.

mutta onko nuo ottobren mitat kaavojen mittoja vai lapsen mittoja? eikö niihin tuu resorit yms niin pieneneehän ne siitä.

Ottobressa on minusta aika leveä mitoitus. Teen yleensä lapselle pienemmän koon leveyden ja pari-kolme kokoa pidemmän yhdistelmän. Joskus niissä on ohjeissa "hoikka mitoitus" joka on mun mielestä ehkä ennemminkin normaali, sitten erikseen pitäisi vielä olla oikeasti hoikka.

[QUOTE="annika";24570943]voin mitata kunhan herää päiväuniltaan, samanpituinen mutta vähän nuorempi tyttö minulla. äkkiseltään veikkaisin että samoissa mitoissa on kuin sinunkin lapsesi kun ei sillä mitkään housut pysy jalassa. tänä kesänä käyttänyt capreina 74 kokoisia housuja jne.

mutta onko nuo ottobren mitat kaavojen mittoja vai lapsen mittoja? eikö niihin tuu resorit yms niin pieneneehän ne siitä.[/QUOTE]

On nimenomaan lapsen mittoja ("Mittataulukon mitat ovat kiinteitä vartalonmittoja").

Yhteistyössä