2,5 v vanhemmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
Eli oma 2,5 v on kovin kiukkuinen pakkaus, saattaa jo aamusta saada herätessään kiukkukohtauksen jos esim odottaa äitiä ja isä tuleekin aamutoimia hoitamaan. Samoin haluaa rikkoa kaikki tavarat (puhuu niin) suuttuessaan, joskus heittelee esineitä. Hermo saattaa mennä pienestäkin, sisältä ei halua ulos ja ulkoa ei sisälle, pukeminen tuskaa. Välillä tuntuu että päivät on yhtä kiukkua, harvoin tulee syliin ja osoittaa hellyyden tunteita esim. halaa. JOs satuttaa itsensä, ei saa lohduttaa. Poika on kyseessä.

Itse sitä joskus aattelee, että onko normaalia tai missä menee raja. Kaipaisi onnellisiakin hetkiä vaikka järjellä tiedän että uhmaahan tuo. Sitten en itse aina jaksa pysyä rauhallisena joten itse provosoin vielä enemmän. Se saa tuntemaan syyllisyyttä. Poika on vilkas, mielikuvitusrikas, myös iloinen ja innokas eli kyllä niitä hyviäkin puolia löytyy. Mutta joskus sitä ajattelee että olenko minä ainoa,
Onhan muillakin tällaista, kertokaahan?

Meillä on tuollaisia päiviä ja puolipäiviä, päiväunet saattaa muuttaa suuntaa aina puoleen tai toiseen. Muuten on päivän mittaan joitain "tapauksia" kun homma ei mene mieltä myöten, mutta on ohi meneviä ja ehkä 2-5 tämmöistä mahtuu normipäivään. Muuten on iloinen ja osallistuva kyllä, kaipaa syliä, halailua ja lohduttamista hirveästi.

Elä tunne syyllisyyttä mistään, varmasti ihan hirveän kuluttavaa jos on koko ajan tuollaista, minä olen ihan puhki jo yhden "mikään ei mene mieltä myöten eikä mikään ole kivaa"-päivän jälkeen.

Yhteistyössä