2,4veen heräily rumba

• Viestiketjun aloittaja äippä -79
  • Ensimmäinen viesti
äippä -79
Meijän poika on aina ollu ns. huono nukkuja, mutta nyt äipän hermot on koetuksella. Nukahtaminen on vaikeaa niin päikkäreille kuin yöunillekkin, mutta pahinta on öiseen aikaan heräily.
Monta kertaa yössä poika huutaa äitiä, ei itke, mutta kaipaa, että äiti nousee sängystä, laittaa pojan takaisin peiton alle ja ilmoittaa, että on yö,nukutaan!
Mistä johtuu, miten saa loppumaan?! Kuuluuko jotenkin ikään tai jotain?
Olen itse raskaana ja unta todellakin kaipaisin, mutta tunnin kahden välein ylös ramppailu alkaa todellakin kyllästyttäää.
Jos jätän pojan huutelemaan sitä äitiä, niin sitten alkaa vaeltelu;äidin sängyn viereen tai ympäri kämppää poukkoilee...auttakaa joku. Olen valmis, vaikka mihin kokeilu keinoihin jos vaan vinkkejä tulisi!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2007 klo 12:32 äippä -79 kirjoitti:
Meijän poika on aina ollu ns. huono nukkuja, mutta nyt äipän hermot on koetuksella. Nukahtaminen on vaikeaa niin päikkäreille kuin yöunillekkin, mutta pahinta on öiseen aikaan heräily.
Monta kertaa yössä poika huutaa äitiä, ei itke, mutta kaipaa, että äiti nousee sängystä, laittaa pojan takaisin peiton alle ja ilmoittaa, että on yö,nukutaan!
Mistä johtuu, miten saa loppumaan?! Kuuluuko jotenkin ikään tai jotain?
Olen itse raskaana ja unta todellakin kaipaisin, mutta tunnin kahden välein ylös ramppailu alkaa todellakin kyllästyttäää.
Jos jätän pojan huutelemaan sitä äitiä, niin sitten alkaa vaeltelu;äidin sängyn viereen tai ympäri kämppää poukkoilee...auttakaa joku. Olen valmis, vaikka mihin kokeilu keinoihin jos vaan vinkkejä tulisi!!
No meillä jätettiin tuossa iässä päikkärit pois niin tyttö nukkuu yöt hyvin...
Jostain luinkin joskus että lapsi itse jättäisi päikkärit pois n.2-3 vuoden iässä...Tyttö tosin jätti ne päikkärit aika lailla itse pois, ei vaan enää mennyt ja menee nukkuun jo 8-9 maissa illalla paitsi nyt kun on rytmit sekasin ja nukahtaa 10 maissa illalla ja herää 10 aamulla, mutta täytyy pkku hiljaa ruveta siirtään rytmejä taas oikeeseen suuntaan.

Jaksuhali :hug:

En valitettavasti osaa auttaa, mutta kerron että täältä löytyy kohtalotoveri :hug:
Tyttö on 2v5kk ja hän on jättämässä päikkäreitä pois. Ennen nukkui jopa 2h päivällä ja unia vieläkin kaipaisi, muta ei vaan suostu nukahtamaan.
Luulin, että päikkäreiden posjättäminen auttaisi yöheräilyihin ja aikaisiin aamuherätyksiin. Vielä ei ainakan ole auttanut.. Perheessämme on myös pieni vauva, joka myös herää isosiskon yölllisiin huutoihin :\| Toivoin vain, että pikkuhiljaa päivän leikit väsyttävät sen verran, että yöllä uni maistuu ilman herätyksiä.

Tsemppiä ja jaksamista!

mun piti oikein nimimerkkiä katsoa, kun kirjoituksesi on aivan kuin meidän yötouhuista. Tai oli vielä 2vko sitten.
Meillä ollut 2v aivan sama ja siinä välissä olin myös itse raskaana ja kaipasin unta ja nyt tuo toukka heräilee myös omaan rytmiin.
en oikeiasti tiedä mitä tapahtui... 2v alkoi siis pari viikkoa sitten nukkumaan hyvin, eli 21-06. Mutta meillä oli alkuun siellä herätyksissä syynä varmasti vellin tahto. Eli hän heräsi aina huutamaan maitoa tai velliä.
Sitten keskustelimme kuin isot ihmiset konsanaan, että illalla tulee velli ja sitten yöt nukutaan ja käydään läpi ketkä kaikki nukkuvat, ja sitten kun hän herää, hän voi tulla äidin viereen katsomaan lastenohjelmia ja juomaan maitoa. Ja äidin huutelu oli kanssa huikeeta, ja syliin jne.
Me sitten sylittelimme paljon normaalia enemmä päivisin ja iltoihin otimme oman jutun vellin ja iltasadun. Nyt sekin helpotti nukahtamista, hän jää hyvin petiin sadun jälkeen.
Pinnikseen me palasimme myös tuon huutelun aikana, koska hän lähti helposti vaeltelemaan kun heräsi. Nyt jos hän itkee, niin hän nukahtaa sinne myös uudestaan.

:hug:

toivon todella sydämmestäni että löydätte jotain vinkkejä meiltä, koska oma olosi vaatii unte ja kun vauva tulee ei ole enää mukava pomppia kahden pedin välillä.

:hug:

Oliskohan joku ikäkauteen liittyvä juttu? Meillä poika 2,5kk nukkunut aina yönsä hyvin (tietenkin joskus kausia jolloin heräillyt) mutta nyt jo parisen viikkoa herännyt aina huutelemaan isiä sängyssään ja joudutaan ottamaan syliin kunnes rauhoittuu. Meillä on myös vauva 5kk joka kans tietty sit herää isoveikan huutoihin :\| Me otettiin yövalo käyttöön ja vähän aikaa tuntui että oli apua, mutta nyt on taas alkanu heräilemään monta kertaa yössä :/ No toivottavasti ei kestä kauaa tällainen vaihe...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2007 klo 11:04 hanne kirjoitti:
Oliskohan joku ikäkauteen liittyvä juttu? Meillä poika 2,5kk nukkunut aina yönsä hyvin (tietenkin joskus kausia jolloin heräillyt) mutta nyt jo parisen viikkoa herännyt aina huutelemaan isiä sängyssään ja joudutaan ottamaan syliin kunnes rauhoittuu. Meillä on myös vauva 5kk joka kans tietty sit herää isoveikan huutoihin :\| Me otettiin yövalo käyttöön ja vähän aikaa tuntui että oli apua, mutta nyt on taas alkanu heräilemään monta kertaa yössä :/ No toivottavasti ei kestä kauaa tällainen vaihe...
Meillä on aika samanlainen tilanne, esikoinen 2v 2kk ja vauva 7kk ja hermot menee kun toinen itkee toinen häiriintyy jo muutama viikko menty et tuntuu illalla jo nukkumaan mennessä et taas yö ja stressi alkaa välittömästi. Unet on tosi katkonaiset meillä kaikilla. Viime yöks otin 7-kuisen samaan huoneeseen nukkumaan ja yö meni kaikilta hyvin varmaan täytyy jatkaa näin jokunen päivä et saadaan kaikki nukuttua väsymys pois. Aiheuttaa kauheen stressin kun toinen alkaa itkemään ja kohta toinen ja jos nää meidän lapset nukkus sit levottoman yön jälkeen aamulla pitempään mut ei kuudelta noustaan kun tikanpojat ylös ja päivä heti käyntiin. Toivottavasti tää on vaan ohimenevää.

vahtikoira
Meillä myös poika 2v. 7kk. heräilee ja vaeltelee öisin. Meidän poika on ollut myös huono nukkumaan aina. Päiväunille ja yöunille meno on lähes poikkeuksetta jonkin asteista taistelua. Nykyisin poju ei nuku joka päivä enää päikkäreitä, joka kyllä helpottaa yöunille menoa, muttei auta sinänsä yöheräilyihin. Ne vain aikaistuvat tunnilla parilla.

Samoin meidän perheessä odotetaan toista lasta. Meillä yöheräily ja oma jaksaminen on rytmitetty tällä hetkellä niin, että valvomme vuoro öin puolisoni kanssa. Minulla olisi ensi yönä ns. yövuoro.

Yövuoro pitää sisällään reagoinnin taaperon yöheräilyihin. Käytännössä se tarkoittaa lapsen siirtämistä omaan petiin omaan huoneeseensa. Jos rumba jatkuu, yövuorolainen siirtyy nukkumaan lapsen huoneen lattialle sängyn viereen. Siitä on vaivattomampi kontrolloida lapsen yrityksiä nousta vaeltamaan.

Toivottavasti tämä vaihe menee pian ohi, sillä laskettuun aikaan on enää kolme viikkoa. Sitten se vasta oikea tulikaste alkaa. Rukoilen kaikkia mahdollisia ja mahdottomia jumalia ja voimia ja taivaankappaleita, että uusi tulokas olisi parempi nukkumaan kuin esikoinen. Toivottavasti tämä rukous on kuultu.

Yhteistyössä