2-3vkon välein kuume,vatsakivut pojalla... KELIAKIA, ALLERGIA, LAKTOOSI jne. ???

Käytiin eilettäin verikokeessa...otettiin pojalta ( 4 ja puol vuotias ) laktoosi, keliakia, leukosyytit ja jotain oli vielä, jota en muista.
Voiko Keliakiaan liittyä mahakivut ja sahaava kuumeilu n. 2-3 viikon välein ??? Olen jo aika epätoivoinen tässä pojan kuumeilussa ja vatsakivuissa kun mitään ei vieläkään ole saatu selville. Verikoetuloksetkin saadaan vasta ensi viikon alkupuolella.

Pojalla alkoi neljä vuotiaana mahakivut aika yhtäkkiä. Sitten niihin alkoi liittyä myös kuumeilua. Lopulta oksenteluakin. Aika pian huomattiin itse, että liittyi maidon saantiin. Meillä on kaikilla perheessä jonkinlaista maito-ongelmaa, niin varmaan siksi osattiin sitä tarkkailla.
Samoja kokeita otettiin meidänkin pojalta, mutta missään ei näkynyt mitään. Keliakiaa oli aikaisemminkin tutkittu, koska on aina ollut huono hb ja sitä on lähisuvussa.
Lopulta lääkäri päätyi maitoallergiaan, koska pelkkä maitoproteiinikin aiheutti pahat vaivat. Tehtiin myös kotitesti lääkärin määräyksestä. Kaksi viikkoa oltiin ilman maitoa ja sitten varovasti kokeiltiin uudestaan ja oireethan tuli heti pienestä määrästä.

Nyt ollaan oltu 1,5 vuotta ilman maitoa ja oireita ei ole yhtään. Mutta heti, kun on jossakin (vaikka kerhossa) saanut vahingossa maitoa sisältävää ruokaa, huomaa sen kotona. Pojalla on maha kipeä ja ei syö juuri mitään pariin viikkoon. Sitten taas maistuu ruoka.

hienoa kuulla jotta muillakin samoja oireita.Myös meidän suvussa on laktoosivaivaisia...molemmat lasten serkut,toinen mummo ja pappa,mun sisko..siitä hoksasin pyytää lääkäriltä nämä laktoositestit,ja lähetteeseen lääkäri oli lisännyt myös nuo keliakia kokeetkin.Neuvolan tädin määräyksestä on nyt kaks viikkoo kokeiltu laktoositonta maitoa ja muita vähälaktoosisia tuotteita. Täysin maidottomalla ruokavaliolla ei poika ole vielä ollut.Viime sunnuntaina kävi taas pieni lämpöpiikki,37.6 . Eli ei paljoa,mutta kuitenkin. Viime viikolla erehtyi poika syömään kermakakkua, ja sipsejä joissa laktoosia, maitojauhetta. Lapset myös kertoi jotta päiväkodilla eräs hoitaja olisi antanut oikeeta maitoa ruualla vaikka ei vielä olis saanu,mut asiaa en sitten itse tarkistanu.

Yhteistyössä