Onko muilla 2-3 kuukauden ikäisillä vauveleilla löytynyt jo rytmiä? Meillä on nyt viikon verran ollut päivisin suhtkoht' sama rytmi, jonka vauva itse on luonut. Iltarutiinit on olleet jo pidempään samat. Tälläin meillä:
7.00-7.30 herää uuteen päivään, tisua ja aamupesut
leikkii lattialla, sitterissä tai jumppamatolla
9.00 ulos unille ja nukahtaa heti.
12.00 (tämä on minuutilleen ollut vakio joka päivä viikon ajan ) herää, tisua
tässä välissä ei jaksa valvoa kuin tunnin, jonka aikana seukataan ja
13.00-14.00 ulkona vaunuissa tunnin tehotirsat
leikitään ja seurustellaan
n.15.00 tisumaitoa
15.30-16.00 pikkutirsat esim kantorepussa tai kauppareissun yhteydessä
seurustelua, vaipanvaihtoa yms. Usein myös ilmakylpyjä, joka rauhoittaa kitisevää rakastamme.
n. 17.30 tisumaitoa
17.50-18.30 ulkona vaunuissa iltaunet
seurustelua ja leikkiä
n.19.10 kylpyyn, yökkärin pukeminen, iltatisuttelut omassa hämärässä huoneessa, iltapusut ja -laulut. Omaan sänkyyn laitetaan noin 19.40,jonne jää sänkyynsä jokeltelemaan.
Pari kertaa saa kyllä laittaa tuttia, mutta viimeistään on unessa n.20.15.
Yöllä herää n. 1-2 ja 4-5. Ja tokan syötön jälkeen saattaa mennä ähistessä loppuyö (mikäli ilmavaivoja), jolloin saa käydä laittamassa tuttia usein.
Itse olen aika tyytyväinen tähän rytmiin, koska nyt ainakin tietää sovittaa menot vauvan ruokailujen yms. mukaan. Helpottaa elämistä myös esikoisen tahtiinkin.
Jos jotain rytmissä muuttaisin, niin ehkä sen, että aamupäikkäreitä voisi vauvamme nukkua kaksi tuntia kolmen tunnin sijaan ja iltapäivällä esim 1 etiäpäin nukkua kaksi tuntia. Näin ollen ne iltapäiväpäikyt ajoittuisi samaan aikaan esikoisen päikkyjen kanssa.
Aloitimme iltarutiinit jo heti kotiin tullessamme, vaikka vauva usein huusikin masuansa ja nukahti vasta 23-00.
Millaisia rytmejä muilla on? :flower:
7.00-7.30 herää uuteen päivään, tisua ja aamupesut
leikkii lattialla, sitterissä tai jumppamatolla
9.00 ulos unille ja nukahtaa heti.
12.00 (tämä on minuutilleen ollut vakio joka päivä viikon ajan ) herää, tisua
tässä välissä ei jaksa valvoa kuin tunnin, jonka aikana seukataan ja
13.00-14.00 ulkona vaunuissa tunnin tehotirsat
leikitään ja seurustellaan
n.15.00 tisumaitoa
15.30-16.00 pikkutirsat esim kantorepussa tai kauppareissun yhteydessä
seurustelua, vaipanvaihtoa yms. Usein myös ilmakylpyjä, joka rauhoittaa kitisevää rakastamme.
n. 17.30 tisumaitoa
17.50-18.30 ulkona vaunuissa iltaunet
seurustelua ja leikkiä
n.19.10 kylpyyn, yökkärin pukeminen, iltatisuttelut omassa hämärässä huoneessa, iltapusut ja -laulut. Omaan sänkyyn laitetaan noin 19.40,jonne jää sänkyynsä jokeltelemaan.
Pari kertaa saa kyllä laittaa tuttia, mutta viimeistään on unessa n.20.15.
Yöllä herää n. 1-2 ja 4-5. Ja tokan syötön jälkeen saattaa mennä ähistessä loppuyö (mikäli ilmavaivoja), jolloin saa käydä laittamassa tuttia usein.
Itse olen aika tyytyväinen tähän rytmiin, koska nyt ainakin tietää sovittaa menot vauvan ruokailujen yms. mukaan. Helpottaa elämistä myös esikoisen tahtiinkin.
Jos jotain rytmissä muuttaisin, niin ehkä sen, että aamupäikkäreitä voisi vauvamme nukkua kaksi tuntia kolmen tunnin sijaan ja iltapäivällä esim 1 etiäpäin nukkua kaksi tuntia. Näin ollen ne iltapäiväpäikyt ajoittuisi samaan aikaan esikoisen päikkyjen kanssa.
Aloitimme iltarutiinit jo heti kotiin tullessamme, vaikka vauva usein huusikin masuansa ja nukahti vasta 23-00.
Millaisia rytmejä muilla on? :flower: