1vuotiaan ruokailu tökkäsi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
Eli onko 1vuotiaana joku ihmeen kausi kun ei suostuta syömään oikeen mitään... kotona?
Tarhassa kuulemma kyllä kavereiden kanssa menee kaikki ja lisääkin välillä.
Mutta varsinkin iltapuuro tökkii... ei mene minkäänlainen.
Ollaan syöty sillointällöin muksu valmispuuroja tetrasta ja ne menee, mutta oma keittämät ei mene. Sekoitetaan hedelmää joukkoon tai jotain muuta niin ei.... :(
Ja juuri yöuniin toivoisin tuon iltapuuron auttavan....

Joo, oon kuullut samaa, että tarhassa maistuu lapsille påaremmin ruoka. Oisko idea siinä, että on ikäistä seuraa ympärillä ja sen uhalla syövät. Ja sit kotona pitää vähän protestoida? En tiedä, mutta kuulemma muillakin on sama juttu. Jospa lapsesi tottui kotonakin jotain syömään. :wave:

Meillä kans tytölle iski ruokailunsuhteen stoppi tuossa vuoden iässä. Olin sillo itse reissussa ja mies olis lasten kanssa kotona. Ukkeli oli sitten antanu lusikan tytölle käteen ja sanonu, että syöppä sitten itse. Ei ole sen jälkeen tyttö suostunu siihen, että häntä syötettäisiin. Alusta asti ruoka menny, kun vanhalla tekijällä suuhun.

Meillä sama ongelma, poika 11kk. Paitsi, ettei ole tarhassa, vaan kotona taistellaan kaikki ruokailut. Luulisin tosiaan kyse olevan siitä, että ukkeli haluaisin ITE syödä, ja onkin nyt annettu lusikka myös omaan käteen. Ruokaa ei kyllä vielä suuhun osunut, mutta ehkä joku päivä...

Meillä sama ongelma, poika 11kk. Paitsi, ettei ole tarhassa, vaan kotona taistellaan kaikki ruokailut. Luulisin tosiaan kyse olevan siitä, että ukkeli haluaisin ITE syödä, ja onkin nyt annettu lusikka myös omaan käteen. Ruokaa ei kyllä vielä suuhun osunut, mutta ehkä joku päivä...

Meillä myös syöminen tökkii. Poika 1 v 1kk. Lusikka on annettu omaan käteen jo aikoja sitten, mut ei hän sillä ruokaan koske, tunkee muuten vaan suuhun tai heittelee lattialle. Tätä on nyt ollu jotain parin viikon ajan. Liittyisköhän ikään kuitenkin. Toivottavasti on ohimenevää. Meillä myös ollaan kotihoidossa ja se on kyllä taistelua toi syöminen, ainakin välillä. Joskus menee isokin satsi pojalle ihan ilman että hän huomaakaan. No, ehkä tämä tästä niinku kaikki muukin. :)

Meidän neiti pian 1v2kk on kanssa ruvennut vallan ronkeliksi. Sormiruoka menee jotenkuten (esim.makarooni, leipä jne) mutta kunnon ruoka ei juuri ollenkaan. Ei edes puuro, hedelmäsoseet+jogurtti ehkä hivenen paremmin. Tällä hetkellä epäilen kyllä "syylliseksi" takahampaita, jotka näyttävät olevan tuloillaan...ja neiti tuntuuki olevan siitä syystä aika kipakka :\|

Yhteistyössä