1v8kk eikä mitään reagointia kieltämisiin!

• Viestiketjun aloittaja avuton
  • Ensimmäinen viesti
avuton
Siis nyt rupeaa keinot loppua kesken! Ei pää edes käänny kun kieltää. Koko päivä menee kiusaten pikkusiskoa, koiraa tai tuhoten jotain. Silloin kun syö on tyytyväinen, muutoin vain huutaa kinuen jotain ruokaa (leipää,hedelmiä yms.) mitä vain sattuu jossain pöydällä olla esillä. Ja siis ei nälkäänsä huuda, vain ihan muutoin vain. Omat lelut ei kiinosta, paitsi silloin kun pikkusisko niitä katselisi. Koko ajan tarttisi olla sylissä ja kun otetaan, niin rimpuilee pois. Ei puhu vielä, ja neuvolassa sanottiin että mahdollisesti voi tulla jossain vaiheessa niin turhautuneeksi ja ilmaista sen kiukulla. Voisiko olla tätä?? Kauppaankaan ei voi mennä kun ei istu hetkeäkään nätisti paikallaan kärryissä. Eniten pelkään, kun on noita kiukkuhetkiä ja rimpuilee vain, ettei loukkaa itseään...

vieras
Sitä se on. Kaikilla. Tuo on vain sitä lapseutta, ei muuta. Ei ne usko, mutta niille ei saa antaa mahdollisuutta olla uskomatta. Kyllä ne oppii. Parin vuoden päästä jo menee paremmin.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Mustasukkaisuutta pikkusiskosta? Muistattehan että hänkin on vielä "vauva" ja kaipaa syliä ehkä enemmänkin kuin pikkusiskonsa?
Myönnän ehkä vähän pikkusiskon ensimmäisten kuukausien aikoina jättänyt tämän vanhemman vähän vähemmälle huomiolle. Kun pikkusiskolla oli aika raskas koliikki... Mutta tämän jälkeen on kyllä saannut kyllä lähes kaiken mahdollisen huomiome...

Alkuperäinen kirjoittaja avuton:
Koko päivä menee kiusaten pikkusiskoa, koiraa tai tuhoten jotain. Silloin kun syö on tyytyväinen, muutoin vain huutaa kinuen jotain ruokaa (leipää,hedelmiä yms.) mitä vain sattuu jossain pöydällä olla esillä. Ja siis ei nälkäänsä huuda, vain ihan muutoin vain. Omat lelut ei kiinosta, paitsi silloin kun pikkusisko niitä katselisi.
Kyllä nuo mun mielestä kuulostaa huomion hakemiselta. Yritä järjestää kahdenkeskeistä aikaa lapsen kanssa, istut vaikka leikkimään aktiivisesti niillä leluilla, pidä sylissä ja lue kirjaa jne. Laita ruuat piiloon niin ei voi kinuta niitä.

Tuohon ostoskärryssä rimpuiluun vois toimia lapsen huomion kiinnittäminen muualle. Ja antaa vaikka pitää jotain tavaraa kädessään. Ja myöskin se, ettei itse kiinnitä huomiota siihen riehumisen, pitää vaan huolen, ettei lapsi pääse putoamaan. Pysy rauhallisena ja katsele vaikka muualle.

ap
Mulla vaan menee niin hermo tuohon koiran repimiseen, siis voi nostaa koiran takapuolen kaksin käsin hännästä ilmaan... Repii korvista, ja rutistaa kaulasta niin että koira haukkoo henkeään... Koira on tosin todella kiltti eikä ikinä satuttaisi lapsia, mutta ei se tunnu kivalta seurata tuollasta vierestä, pitäisiköhän meidän luopua vaan koirasta??

Alkuperäinen kirjoittaja avuton:
Siis nyt rupeaa keinot loppua kesken! Ei pää edes käänny kun kieltää. Koko päivä menee kiusaten pikkusiskoa, koiraa tai tuhoten jotain. Silloin kun syö on tyytyväinen, muutoin vain huutaa kinuen jotain ruokaa (leipää,hedelmiä yms.) mitä vain sattuu jossain pöydällä olla esillä. Ja siis ei nälkäänsä huuda, vain ihan muutoin vain. Omat lelut ei kiinosta, paitsi silloin kun pikkusisko niitä katselisi. Koko ajan tarttisi olla sylissä ja kun otetaan, niin rimpuilee pois. Ei puhu vielä, ja neuvolassa sanottiin että mahdollisesti voi tulla jossain vaiheessa niin turhautuneeksi ja ilmaista sen kiukulla. Voisiko olla tätä?? Kauppaankaan ei voi mennä kun ei istu hetkeäkään nätisti paikallaan kärryissä. Eniten pelkään, kun on noita kiukkuhetkiä ja rimpuilee vain, ettei loukkaa itseään...
2v uhma tulossa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla vaan menee niin hermo tuohon koiran repimiseen, siis voi nostaa koiran takapuolen kaksin käsin hännästä ilmaan... Repii korvista, ja rutistaa kaulasta niin että koira haukkoo henkeään... Koira on tosin todella kiltti eikä ikinä satuttaisi lapsia, mutta ei se tunnu kivalta seurata tuollasta vierestä, pitäisiköhän meidän luopua vaan koirasta??
Ääh. Sä olitkin Porvoosta.

Älä seuraa vaan vierestä vaan opeta lapselle kuinka koiraa kohdellaan. Vaikka koira olisi kuinka kiltti, niin rajansa silläkin todennäköisesti on.

Meillä 1 v 7 kk ja kokeilee vetää tukasta muita,isompia mutta oon ohjeistanut että jokainen kieltään ja sanoo että halaa vaan ja silitä.NIin alkaa poju tahkoomaan ja intona silittämään.

Lapsi hakee myös sitä oikeeta tapaa tehdä asiat,toisinaan voi lapsesta näyttää että joku esim tukistaa vaikka silittää.
Ja koiran kanssa toimiminen samoin.
Ole vieressä ja opeta.
Eihän moista kidutusta saa pieni lapsi tehdä,toivottavasti tuo oli vaan väsynyttä tekstiä taikka sitten ikävä provo.
Mut ei lapsen voi antaa kohdella eläintä kaltoin.Koira VOI todellakin purra.
Puolustaa itseään tietenkin.

Ja mitä pikkusiskoon tulee,ottakaa aikaa ihan isomman kanssa erikseen.
Että pikkusisko jää isän kanssa ja teet kaksin hänen kanssa juttuja.

Onhan tuo pieni vielä,mä pidän meidän junnua ihan vauvana vaikka haluaa selkeesti olla jo iso poika.
Hokeekin,iso poika,iso.
Ei käytä vaippaa päivisin ja syö jo itse.Välillä äiti haluaiskin syöttää,itsepäinen on.

Anna myös pikkasen vastuuta,tehkää ruokaa yhessä.
Kaikkea kivaa mihin pikkusisko ei pääse vielä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika:
Ääh. Sä olitkin Porvoosta.
En, vaan ihan loppu! Tuntuu koiran puolesta niin kurjalta, että sen olisi varmasti parempi jossain muualla. Itsellä vain niin suuri side koiraan etten millään tahtoisi luopua :/

Yhteistyössä