1v3kk uimahalliin ekaa kertaa..vinkkejä!??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hilda-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hilda-

Jäsen
20.03.2007
229
0
16
Ollaan menossa Oulun Edenissä käymään ja kun ei saatu tytölle hoitajaa niin päätettiin että saapi tyttö lähteä ekaa kertaa uimaan! :)
Antakaas hyviksi koettuja vinkkejä! ;)

Miten muuten tuo uikkari homma...? Pitääkö siellä olla se uimavaippa?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 08:38 Twirlerina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 08:36 vieras kirjoitti:
Ei tarvi uimavaippaa, ja jarrusukat kannattaa laittaa jalkaan niin on turvallisempi kulkea...

Siis häh?Jos ei ole tuota uimavaippaa niin entäs jos sattuu vaikka kakkaamaan? :o

Joissain paikoissa kelpaa, jos on lapsella lahkeellinen uikkari, ettei kakat pääse lahkeensuusta karkuun. Mut itse kyl mieluusti käytän uimavaippaa...pojalla se kun on samalla uikkari. On siis kestouimavaippa..

Se on harvinaista että lapsi kakkaisi veteen joten ei tarvitse vaippoja uimaan (ei silti ehdoin tahdoin tarvi tukkia mahaa täyteen just ennen uintia :whistle: ). Jarrusukat on hyvät sekä aamutakki päälle jonka jätätte altaan reunalle. Onhan se yhenlainen tapahtuma kun ekaa kertaa yrittää selviytyä nappulan kans uimasta mutta pian siihen syntyy rutiini. Tosin, moni lapsi pelkää ekalla kerralla sitä ääntä mikä altailla on joten kannattaa aloittaa ihan vain muutaman minuutin oleilulla, itse olimme ekalla kerralla muistaakseni n.10min altaalla kunnes lapsi halusi jo pois. Hauskaa uintipäivää teille =)

\
\
Ei tarvi uimavaippaa, ja jarrusukat kannattaa laittaa jalkaan niin on turvallisempi kulkea...

Siis häh?Jos ei ole tuota uimavaippaa niin entäs jos sattuu vaikka kakkaamaan? :o

Minä olen kahden lapsen kanssa harrastanut vauvauintia, ja muutenkin uidaan enkä ikinä ole kenelläkään uimavaippaa nähnyt, ja vauvauinninohjaajatkin sanoi että on äärimmäisen harvinaista että kakka veteen tulee, mutta jos vahinko sattuu niin se sattuu ja minkäs sille teet? Eli rohkeasti vain uimaan, ilman vaippaa...

Niin, mäkin mietin just tuota kakkaamis juttua...että mitäs jos sit sattuu vahinko.. Meillä ois tytölle vaan tollanen tavallinen uikkari, missä ei oo etes lahkeita..se ei taida riittää...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 08:40 Greeata kirjoitti:
\
\

Joissain paikoissa kelpaa, jos on lapsella lahkeellinen uikkari, ettei kakat pääse lahkeensuusta karkuun. Mut itse kyl mieluusti käytän uimavaippaa...pojalla se kun on samalla uikkari. On siis kestouimavaippa..

No en mä osais viedä lasta jolla muutenkin vaipat päivisin niin ilman vaippaa uimahalliin.Eikös ne muutenkin ole kauheen tarkkoja siitä että käydään suihkussa ja desinfioidaan jalat yms ennen allasosastolle menoa---aika tyhmää jos sitten saa vaippoja muuten käyttävän lapsen viedä sinne ilman vaippaa...mitäs siitä jos muutamat kakat siellä kelluu? :D :$
Ja jos tolle meidän elmerille laittas vaan lahkeellisen uikkarin niin kyllähän se vedessä tulisi läpi sieltä se kakka..ei se nyt mitään kiveä ole :o siis kun vesihän vielä ohentaa sitä kakkaa :o :D :x

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 08:44 Liivia kirjoitti:
Niin, mäkin mietin just tuota kakkaamis juttua...että mitäs jos sit sattuu vahinko.. Meillä ois tytölle vaan tollanen tavallinen uikkari, missä ei oo etes lahkeita..se ei taida riittää...

Joo, tavallisella ei saisi viedä. Vaikka se kakkaaminen on epätodennäköistä, se ei kuitenkaan mahdotonta ole joten lahkeellinen uimapuku pitää olla.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 08:44 Liivia kirjoitti:

Ihan tavallinen uikkari käy hyvin! Ja jos se kakka sattuu sinne altaaseen tulemaan (mitä en kyllä usko tapahtuvan) niin sitten ne joutuu tyhjentämään koko altaan mutta sehän on vain elämää, ei sen enempää.

Me ollaan kanssa käyty lapsen kanssa montakertaa eedenissä, eikä koskaan ole ollut uimavaippaa.. Useassa uimapaikassa on sääntö, että uimavaippaa EI SAA käyttää!! Tämä siitä syystä, että jos kakkavahinko sattuu, sitä ei huomaa vaipasta niin helposti kuin uimahousuista/uimapuvusta. Ja jos kakkavahinko sattuu, siitä pitää ilmottaa uimavalvojille!! Näin meitä ohjeistettu..

Ei ne lahkeelliset uikkarit paljoa maksa joten matkalla käytte sellaset ostamassa =) Mutta varautukaa tosiaan, ettei lapsi viihdy ekalla kerralla kovin kauaa altaalla... Sen puoleen olisi varmaan uimahalli parempi opettelupaikka (esim. vauvauinnin jälkeen on lämmin vesi) niin ei harmittaisi jos samantien saa lähteä pois.

Me kävimme miltei kahden vuoden ajan sisarusuinnissa, aloitettiin kun pienin oli 4 kk. Ja yhtä ainutta kertaa ei tullut kakkavahinkoa. Uikkarit olivat ihan tavalliset uikkarit, joissa lahkeensuut olivat tiukat, siis mahdollinen kakka olisi siellä pysynyt.

Ainoa varatoimenpide on, että vähintää puoli tuntia ennen uintia ollaan syömättä, mieluiten jopa tunti.

Niin ja tuona vauvauintiaikana ryhmässä jossa oli n. 14 perhettä, ei kertaakaan tullut yhtään kakkavahinkoa, eikä koskaan meidän uintia peruttu sen vuoksi, että aikaisemmassa ryhmässä olisi tullut kakkavahinko.

Kiitos kaikille vastanneille! :)
Pitääpä käydä kattelemassa kaupassa lahkeesita uikkaria tytylle!:) Toivotaan että tää neiti ei saa siellä hepuleita! :D
Mä oon ainaki käsittyny että nuissa kylpylöissä ois vähän lämmempi vesi kun normaali uimahallissa...oonko ihan väärässä?`entä lasten omat altaat, onko niissä vesi kuinka lämmintä??

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 08:59 Liivia kirjoitti:
Kiitos kaikille vastanneille! :)
Pitääpä käydä kattelemassa kaupassa lahkeesita uikkaria tytylle!:) Toivotaan että tää neiti ei saa siellä hepuleita! :D
Mä oon ainaki käsittyny että nuissa kylpylöissä ois vähän lämmempi vesi kun normaali uimahallissa...oonko ihan väärässä?`entä lasten omat altaat, onko niissä vesi kuinka lämmintä??

Lasten altaissa vesi on yleensä varmaan noin 33 asteista, muistelisin näin, ja kyllä, kylpylöissä on yleensä lämpimämmät vedet kuin perusuimahallissa!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 09:05 jaana kirjoitti:
miten olette hoitaneet esim lapsen pesun ja itsenne pesun suihkussa ym. pukemiset? mihin lapsi sillä aikaa kun itse pitäisi pestä ym.

Ihan vauvan pidin turvakaukalossa, sitten vähän isompana sai meidän kylpylässä lainaan kävelytuolin mutta tuoolainen reilu vuosikas ja siitä isompi on ihan vapaana ( ja äiskä tekee pikapesun samalla kun vahtii ikiliikkujaa) Tai sitten olen pitänyt suihkun ajan sylissä. Jos iskä mukana niin ensin lapselle uikkarit ja isän mukaan altaalle ja sitten äiti hoittaa omat pesut. Ja uinnin jälkeen äiti pesulle ja iskä käy pesemässä taaperon ja sitten taapero vaihdetaan pukuhuoneitten ovella, siis siellä allasosaston puolella...

Meidän sisarusuinnista löytyi pikkuisia vannoja näille vähän isommille, joissa sitten ainakin meidän kuopus tykkäsi olla. Voisin ajatella ottavani vaikkapa vadin samaa tarkoitusta varten kotoa mukaan.

Ihan pienenä vauva oli turvakaukalossa jonka päällä minulla oli muovitettu frotee, ettei istuin kastuisi.

Yli 2 v tykkää jo sitten suihkutella ihan itse.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 08:44 Twirlerina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 08:40 Greeata kirjoitti:
\
\

No en mä osais viedä lasta jolla muutenkin vaipat päivisin niin ilman vaippaa uimahalliin.Eikös ne muutenkin ole kauheen tarkkoja siitä että käydään suihkussa ja desinfioidaan jalat yms ennen allasosastolle menoa---aika tyhmää jos sitten saa vaippoja muuten käyttävän lapsen viedä sinne ilman vaippaa...mitäs siitä jos muutamat kakat siellä kelluu? :D :$
Ja jos tolle meidän elmerille laittas vaan lahkeellisen uikkarin niin kyllähän se vedessä tulisi läpi sieltä se kakka..ei se nyt mitään kiveä ole :o siis kun vesihän vielä ohentaa sitä kakkaa :o :D :x

Meillä ainakin tyttö kävi uimassa ekoja kertoja kun vielä käytti normaalisti vaippaa. meillä oli lahkeellinen uimapuku eikä mitään uimavaippoja. Hyvin menee kun ei syötä just ennen uimaan menoo. Ja kyllähän lapsesta yleensä huomaa jos kakka on tulossa joten hieman kun tarkkailee ni voi vaikka käyttää vessassa kesken uinnin. Turhaa hössötystä tollaset uimavaipat.

Uusimmat

Yhteistyössä