1v2kk - uhmaako tämä jo on?

Onko muilla samaa:

Tyttöni on alkanut osoittaa mieltään - ajoiitain sangen raivoisastikin. Jos jokin asia ei mene hänen toivomallaan tavalla (esim. turhautumista, jos jokin tekeminen epäonnistuu, esim. tavaroiden kantaminen tai ruokailussa yhtäkkiä puuro ei kelpaakan, kun pitäis saada leipää), tyttö alkaa kaarella huutaa ja vaikuttaa tuskaiselta/hätääntyneeltä. Tämä on siis ihan uusi piirre. Onko tämä jo jotain esiuhmaa tms?

sitähän se on... meillä ainakin tytöllä alko just tollaset kiukut ym. 1v3kk iässä... joillakin se alkaa jo vuoden paikkeilla...
kärsivällisyyttä vaatii tiedän sen, mutta rauhallisuus on valttia. :hug:

ihan tuttua.meillä tyttö veti hiuksia päästään ja puri itseään kuukausi tolkulla kun suuttui.heittelee esineitä ym.

mä en pitäis sitä vielä uhmana vaan oman tahdon heräämisenä ja turhautumisena kun kyvyt ei riitäkään siihen mihin haluaisi =)
nyt tyttö 2 vee ja joka asia on välillä EI ja minä itte.

yksi äiti
Meillä poika 1v3kk ja nyt muutaman viikon ollut mahdotonta uhmailua. Aina ollut voimakastahtoinen, mutta nyt tekee täysin tietoisesti kiellettyjä asioita ja jatkaa vaan tekemistä kiellon ja poiskantamisen jälkeen - ensin naurun kanssa, sitten itkien. Tähän asti on kiellot mennyt helpolla perille. Pienestä asioista voi saada nyt kunnon raivarit, joissa ei hysyttely ja lohduttelu auta, menee ohi kun on saanut hetken rissata oikein kunnolla. Kaarelle menee, huitoo jos menee lähelle, heittäytyy maahan ja paiskoo leluja. Kivaa on äidillä ja pojalla. :/ Itse pidän sitä osin "uhmaikänä", mutta osin myös sinä turhautumisena kun ei onnistu, tule ymmärretyksi tai vaan saa tehdä sitä mikä olisi kivaa. Rajoja poika hakee, joten nyt oltava tiukkana vaikka kuinka toisen hermostuminen harmittaa - jos nyt saa tahtonsa läpi kiukulla, ollaan myöhemmin vielä enemmän pulassa. Tämä pikkuinen ainakin oppii ja muistaa heti kaikki temput. Eli pitkää pinna meille vanhemmille.

Yhteistyössä