1v. todella huono syömään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Vinkkejä otetaan vastaan, että saisin juuri 1v. täyttäneen palleron syömään!! Eli on tosi huono syömään, puuro menee ja nämä 5-6kk:n ikäisille suunnatut soseet+hedelmäsoseet mutta heti jos laitetaan suuhun karkeampaa niin ei! Stoppi tulee! Muljuttaa suussaan lusikallista ruokaa vaikka varttitunnin ja yleensä lopulta sylkee ulos. Oon kokellut tilsiä tosi pieneksi ne pienet perunanpalatkin näistä purkkiruuista, mutta ei niin ei. Epätoivo alkaa iskeä.
Imetän vielä, mutta en päivisin paljoa, joten sen ei pitäisi ruokahalua viedä. Lisäksi en usko, että olisi mitään rakenteellista juttua, kun esim. pienet leivänpalat menee hyvin, maissinaksut ym. Eli kaikki vinkit otetaan vastaan. Ei kai tuolle voi ikuisesti noita pikkuvauvojen soseita syöttää!!! Ruokapöydässä saattaa helpostikin vierähtää 45min ja voi olla, ettei alas ole mennyt, kuin ehkä viisi lusikallista! Muita tällaisia?

Ainiin ja nla:ssa on hyvin painoa tullut, vähän päälle 11kg ja 80cm, eli kasvaa kyllä.

Rauhoitut vain, nou hätä, jos kasvukin menee hyvin. Kyllä se siitä jossain vaiheessa. Jaksat vain laittaa tarjolle. Sormiruokaa tai isommasta palasta pureskeltavaa tms.

No jos leivänpalat, maissinaksut jne menee, niin lapsihan antoi sulle itse vinkin ;) Anna siis lapsen syödä itse! Keität perunaa ja muita kasviksia ja teet niistä sellaisia kädessäpysyviä palasia. Samoin tuoreita kasviksia on helppo antaa, keitettyä kananmunaa, kalapuikkoja jne. Jauhelihasta on helppo tehdä sellaisia kepakoita (ilman tikkua). Jos on hampaita, niin kanan filesuikaleita voi antaa myös käteen jne. Mielikuvitus on rajana. Usein tuossa iässä kiinnostaa maistaa myös mitä on äidin lautasella. Oma lusikka vaan käteen ja maistelemaan :)

alat vaan tarjoomaan sitä karkeempaa ruokaa, kyllä se varmaan jotain syö kun tarpeeks nälkä tulee. Mä tiiän kyllä että on kamalaa, meidän neiti piti totaalisen ruokalakon oksennustaudin jälkeen mut nyt taas syö hyvin. Joskus menee vaan pari lusikallista ruokaa, joskus koko iso purkillinen 15kk ruokaa.

Ootko kokeillu antaa omatekemää makaronilaattikkoa tms? keitettyä perunaa ja porkkanaa paloina, raejuustoa? porkkanaraastetta? Onko lapsella poskihampaita? Koita antaa nakkia mutusteltavaksi tai jotain mistä saa itse haukkailla paloja...

TSemppiä!!!

Meillä on sama juttu, puurot ja pienten soseet, leivän palat, naksut kyllä menee, mutta karkeempi ruoka ei millään. :/ Mutta en oo ruvennu vielä stressaamaan, neiti alkoi soseitakin syömään vasta 7kk iässä, joten kyllä mä uskon että noi 8kk soseetkin sit kelpaa aikanaan!
Tyttö 11kk.

Alkuperäinen kirjoittaja ellu:
alat vaan tarjoomaan sitä karkeempaa ruokaa, kyllä se varmaan jotain syö kun tarpeeks nälkä tulee. Mä tiiän kyllä että on kamalaa, meidän neiti piti totaalisen ruokalakon oksennustaudin jälkeen mut nyt taas syö hyvin. Joskus menee vaan pari lusikallista ruokaa, joskus koko iso purkillinen 15kk ruokaa.

Ootko kokeillu antaa omatekemää makaronilaattikkoa tms? keitettyä perunaa ja porkkanaa paloina, raejuustoa? porkkanaraastetta? Onko lapsella poskihampaita? Koita antaa nakkia mutusteltavaksi tai jotain mistä saa itse haukkailla paloja...

TSemppiä!!!

Keitettyä perunaa on syönyt ja just raejuustosta tykkää ja porkkanastakin. Ei ole vielä poskihampaita tullut.

meillä oli sama vika, aina kun karkeampaa tarjosi, tuli kakomisrefleksit. lopetin kuuskuukautisen ruoat ja tarjosin vain 8kk ruokia, söi tai ei... nyt se on jo niihin tottunut ku muuta ei ollu tarjolla.

TSemppiä!!!

Nakkejahan ei saisi antaa noin pienille, suuren suola määrän vuoksi..

Alkuperäinen kirjoittaja sama homma:
meillä oli sama vika, aina kun karkeampaa tarjosi, tuli kakomisrefleksit. lopetin kuuskuukautisen ruoat ja tarjosin vain 8kk ruokia, söi tai ei... nyt se on jo niihin tottunut ku muuta ei ollu tarjolla.

kamalaa..

Alkuperäinen kirjoittaja s:

TSemppiä!!!

Nakkejahan ei saisi antaa noin pienille, suuren suola määrän vuoksi..

Nojoojoo, en mä nyt tarkoittanutkaan joka päivä. :) Mulla nyt on muutenkin rento suhtautuminen tähän lapsen ruokailuun.... Jos lapsi yhden nakin kiskaisee kerran viikossa niin eipä se nyt maata kaada. Mut oot ihan oikeessa, ei niitä kannata paljoa antaakkaan. Se oli vaan esimerkki.

..meillä oli poskihampaiden tulon aikaan yhden vuoden kynnyksellä pitkä ruoka lakko,siis vkkoja kesti,närppi vain.
esikoinen rupesi syömään karkeampaa ruokaa vasta lähemmäs kaksi vuotiaana.Leipä ja banaani ym meni mutta lämpimän ruuan muussasin kun maistui niin paremmin.

Mitähän kamalaa siinäki oli? Jossain vaiheessa ne lapsetki on totuteltava syömään muutakin kuin sosetta. Ei siellä päiväkodissakaan ruveta erikseen soseuttamaan jos joku nirsoilee... ja yleensä ton ikäisellä on hampaat jolla pitäis opetella pureksimaan... Mutta toki saa vielä aikuiselle miehellekki tulevaisuudessa muussata safkat ken haluaa...