1v taidot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taapero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hmm... meillä kohta 1-vuotias ja mitähän tuo nyt sitten osaa....

- kävelee
- "tanssii" jos kuulee musiikkia
- heittää palloa, "lukee" kirjaa (selaa itse keskittyneesti sivuja)
- juttelee kovasti, muutamia sanojakin
- haluaa syödä itse, mutta se on aika sotkuista ;)
- juo itse

-tanssii
-kävelee
-juo itse
-syönti sotkemista, välillä menee suuhunkin
-ymmärtää puhetta todella hyvin
-pyörii ympäri
-taputtaa-
-heittää palloa
-kerää leluja
ja mitä teen tuon 1v kanssa? leikitään, rakennellaan palapelejä, ulkoillaan käydään usein perhepuistossa tai kotieläinpihoilla yms. sukuloidaan ja välillä ihan vaan ollaan :D muoks..tosiaan rattaillaan käydään kaupungilla ja maalla paljon ollaan ..tyttö nauttii mielettömästi

Alkuperäinen kirjoittaja meidän tyttö:
Hmm... meillä kohta 1-vuotias ja mitähän tuo nyt sitten osaa....

- kävelee
- "tanssii" jos kuulee musiikkia
- heittää palloa, "lukee" kirjaa (selaa itse keskittyneesti sivuja)
- juttelee kovasti, muutamia sanojakin
- haluaa syödä itse, mutta se on aika sotkuista ;)
- juo itse

Niin joo mä en laittanu mitä tehdään. Eli me mennään rattailla pitkiä lenkkejä, ulkoillaan muuten vaan hiekkiksellä tai nurmikolla, leikitään sisällä legoilla tai palikoilla, nukella yms., katsotaan lastenohjelmia, käydään kylässä, jne. jne. Ihan mitä vaan :)

-kävelee
-potkii palloa ja heittää
-sanoo äitii ja itii
-rakastaa käpyjä kiviä ja heiniä, mitä vaan ihmeellista ulkoa löytyy

Leikitään yksinkertaisia juttuja, osoitellaan tavaroita, minä "ajan takaa" ja poika kikattaen menee karkuun,, ihan mitä luonnostaan tulee. =)

Meilläkin vauva on kohta vuoden vanha.

-Hän nousee tukea vasten seisomaan.
-Hänellä on noin viiden "oikean" sanan sanavarasto
-Kommunikoi vilkkaasti ja ilmaisee tunteitaan spontaanisti
-Tekee kakan pottaan
-Konttaa hurjana ja nousee polviseisontaan, jossa "tanssii", so. hytkyttää pyllyään
-Myttää sanomalehteä ja paperia nonfiguratiivisiksi taideteoksiksi
-Tunnistaa "omat ihmisensä"
-Syö sormiruokaa pinsettiotteella syöttötuolissa
-pärisee autojen ja junien kanssa, rakentaa tornia puupalikoista, pujottelee renkaita rengasukkoon ja leikkii pallolla
-tyhjentää sujuvasti alimmaisen laatikon tyhjistä pakasterasioista
-on aika hurmaava, näin niin kuin täysin subjektiivisena äidin mielipiteenä

Tasan yksi vee harrastettiin mm seuraavaa: taaperokärryilyä ja potkumopoilua, hiekkaleikkejä, legojen purkamista ja torniksi rakentamista, palloilua (heittely, potkiminen), kirjojen lukeminen (enemmän keskustelua ja asioiden näyttämistä/kyselyä), palikkalaatikon pujottelua, autoilla ajamista, hieman vielä autoilla ajamista ja ihan vähän vielä autoilla ajamista. Meillä on noita Littlepeople tyyppejä, autoja ja rakennuksia ja ne ovat olleet suosikkeja 8kk alkaen.

Tosta joku kuukausi vanhempana otettiin nuppipalapelit, leikkiastiat, piirtäminen, muovailu ja puinen junarata käyttöön. Ulkona laskettiin liukumäkeä, mutta keinuminen ei kiinnostanut.

Yhteistyössä