1v pari kyssäriä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -lanolin-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

-lanolin-

Vieras
Hei, minkä ikäisenä vauva saa luopua iltapullosta ennen nukutusta? Meillä poika täyttää 1 v. ja juo pullosta 1-2 dl ennen nukahtamistaan.

Minkä ikäisenä lapsi opettelee itse syömään lusikalla?

Iltapullosta voi luopua sitten kun haluaa ja tuntuu teidän tilanteeseenne sopivalta. Meillä pullo jäi pois vähän reilun vuoden ikäisenä. Lusikalla alettiin syödä joskus 8-kuisena ekoja kertoja, vuoden iässä osasikin syödä jo itse jonkun verran.

Meillä on poika 1v2kk ja viikko sitten luovuttiin pulloista. Ei oikeestaan poika jaksanut enää juoda iltapalan ja siinä mukista saadun maidon jälkeen mitään. Meillä meni siis tosi hyvin,ei mulla ois vielä ollu kiirettä vierottaa pois mutta poika päätti toisin:) jaei ole kaipaillut enää pullon perään.

Poika alkoi opetella lusikalla syöntiä itse 1v synttäreitten tienoilla. Syö vaihtelevasti itse,oman lusikan haluaa aina syödessä käteen mutta ei aina muista syödä sillä. Sotkuistahan se on mutta pojasta välillä niin kivaa syödä itse kun äiti vielä vieressä kehuu:)

luovuttiin pullomaidosta samalla kun poika siirrettiin lasten snkyyn pinnasängystä eli 1v5kk. lusikalla ja haarukalla annoin ite syödä kun oli 1v4kk. ei huvittanut nuorempana antaa ite syödä,ku oon niin tiukka noiden sotkujen tekemisestä ja mielestäni on turha antaa sotkea,jos motoriikka ei oikeen vielä oo hallussa. eikä poika osoittanut edes mitään halua haarukkaan ,ei edes tuolloin 1v4kk. oon kyllä tyytyväinen että annoin vasta noin myöhään,koska olen säästynyt kokonaan sotkuilta,keittoakin osasi syödä jo parin viikon päästä. musta tuntuu että se on ihan sama missä iässä opettelun aloittaa,koska motoriikka kehittyy kuitenkin vasta tietyssä iässä.

Yhteistyössä