1v nukkuminen, voisitteko antaa neuvoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huippa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huippa

Vieras
Moi!
Meillä ihana 1v tyttö (kuukauden päälle) tähän asti saanut rintaa myös yöllä. Käytännössä siis illalla nukahtanut rinnalle, olen siirtänyt omaan sänkyyn ja kun vauva parin tunnin päästä on herännyt on päässyt taas viereen kainaloon ja saanut yöllä rintaa, muutaman kerran.
Nyt siirrettiin 1v sisaruksen kanssa samaan huoneeseen ja lopetettiin yösyöttäminen (selvästikään nälkä ei yöllä ole, tapa vain)
Silitän illalla hänet uneen (menee pari minuuttia) jos ei jää muuten huutamata nukkumaan. Yöllä kun herää, niin aina odotan hetken jos nukahtaa uudelleen, mutta muuten silitän uneen (vie pari minuuttia, jos sitäkään, nukahtaa aina pian) Vesihörpyn voin antaa, jos ottaa.
No muuten sujuu, (tosin heräilee 3-6 kertaa yössä, mutta kai se vähenee kun huomaa ettei ruokaa saa tai pääse viereen) mutta esim. tänään hän sitten heräsi seiskalta ja otin sohvalle viereeni ja annoin maitoa, niin siihen nukahti. Mentiin sitten molemmat meidän sänkyyn ja nukuttiin vielä melkein 2 tuntia.

Eli teenkö jotain väärin, vai pitäisikö näin edeten pikkuhiljaa yöheräilyjen vähentyä...

Omat kokemuksia olis kiva kuulla, sori kirjoitusvirheet tai hassut tekstit, naper riukkuu sylissä...

Meillä on 11kk tyttö(ei rintaruokittu, mutta siis yöllä heräilevä). Me siirsimme isosiskon kanssa nukkumaan kun oli 9kk vanha. Loistavasti on mennyt, tosin kun isompi puhuu unissaan, tms. niin pieni usein herää. Annan hörpyn vettä mikä jää kyllä ajan kanssa pois, usko vaan! Minäkin otan aamuyöstä(4-5 aikaan) pienen viereen koska jatkaa siinä parhaiten uniaan. minusta toimit oikein hyvin ja rauhallisesti. kyllä se siitä, usko pois. Maitoa älä anna missään tapauksessa enää, mitä et kyllä ole tehnytkään.

Ehkä sun pitäis vähän miettiä asennettas: 1 v 1 kk ei ole enää vauva. Siitä lähtisin liikkeelle. Sit päättäisin vain, millainen toimitalinja otetaan ja olisin aika tiukkana sen kanssa - ja jos ei esim. viikon-kahden aikana tuntuisi lapsi sopeutuvan, miettisin uusiksi. Klo 7 on ihan hyvä aika herätä, siinähän tulee sit varmasti ihan hyvät päiväunet puoliltapäivin ->

Alkuperäinen kirjoittaja h:
Meillä on 11kk tyttö(ei rintaruokittu, mutta siis yöllä heräilevä). Me siirsimme isosiskon kanssa nukkumaan kun oli 9kk vanha. Loistavasti on mennyt, tosin kun isompi puhuu unissaan, tms. niin pieni usein herää. Annan hörpyn vettä mikä jää kyllä ajan kanssa pois, usko vaan! Minäkin otan aamuyöstä(4-5 aikaan) pienen viereen koska jatkaa siinä parhaiten uniaan. minusta toimit oikein hyvin ja rauhallisesti. kyllä se siitä, usko pois. Maitoa älä anna missään tapauksessa enää, mitä et kyllä ole tehnytkään.

Kiitos kivasta viestistäsi! Näin ajattelin itsekin, maidot ja viereenottamiset saa nyt jäädä. Tota aamua nyt vähän mietin, että jos otan aamulla niin tajuaako lapsi että se aamu ei ala esim. klo 4...No kyllä tämä tästä. Vielä on rankempaa kun joutuu toiseen huoneeseen käppäilemään ja siellä silmät ristissä silittelemään, mutta uskon että tässä viikon sisällä tilanne jo paranee...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä sun pitäis vähän miettiä asennettas: 1 v 1 kk ei ole enää vauva. Siitä lähtisin liikkeelle. Sit päättäisin vain, millainen toimitalinja otetaan ja olisin aika tiukkana sen kanssa - ja jos ei esim. viikon-kahden aikana tuntuisi lapsi sopeutuvan, miettisin uusiksi. Klo 7 on ihan hyvä aika herätä, siinähän tulee sit varmasti ihan hyvät päiväunet puoliltapäivin ->

No, mun silmissä 1v on vielä vauva =) ja mä ihan mielelläni olen häntä yösinkin hoitanut, selvästi tyttö on sitä tarvinnut. On tosi reipas, iloinen, luottavainen, taitava ja ihana pakkaus. Ei käytä tuttia tai tuttipulloa niin tietysti tuo rinta on ollut erityisen tärkeä.
Samaa mieltä olen siitä että nyt pitää toimia "tiukkana" ja tämän ikäisenä hän jo pärjää vähemmällä yöpalvelulla.
Myös musta 7 olis hyvä aika nousta, mutta sitten (koska oli niin väsy etä sammus rinnalle heti) hän menis päikkäreille jo ennen kymppiä ja illalla taas yöunille ennen 6 ja siitä olis kierre valmis. Tää on ihan hyvä että 9 nukkumaan illalla ja aamulla nukkuu sen kun nukkuun, kun sitten olis suht virkeä kun heräisi =)

Mustakin ap olet toiminut hyvin ja määrätietoisesti. Ja tuo, että menet aamulla esim. sohvalle antamaan maitoa, kertoo jo vauvalle, että alkaa olla aamu. Jos nukahtaa niin antaa nukkua. Yöheräilyt menevät kyllä ajan myötä ohi, kun vauva huomaa että äiti tai isi kyllä tulee kun on oikea hätä. Hienoa työtä mun mielestä!:)

Alkuperäinen kirjoittaja Kahden yöheräilijän äiti:
Mustakin ap olet toiminut hyvin ja määrätietoisesti. Ja tuo, että menet aamulla esim. sohvalle antamaan maitoa, kertoo jo vauvalle, että alkaa olla aamu. Jos nukahtaa niin antaa nukkua. Yöheräilyt menevät kyllä ajan myötä ohi, kun vauva huomaa että äiti tai isi kyllä tulee kun on oikea hätä. Hienoa työtä mun mielestä!:)

kiitos =) Näillä mennään....

Yhteistyössä