1v:n siirtyminen pinniksestä seuraavaan... Kuinka teillä on mennyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä on tilanne se että meidän rasavilli, hulivilli 1v (viikon päästä) poika hoksasi että pinniksestä pääsee alas kun tarpeeksi koittaa :D

Jotenka me jouduttiin ostaa jo jatkettava sänky. Tämä on sellanen matala ralliauto sänky mikä pojalla nyt on.

Eilen illalla kasattiin ja viime yön oli vielä pinniksessä ja tänään ajateltiin päiväunilla harjoitella uudessa sängyssä nukkumista.

Hienosti poika osaa mennä sänkyyn ja osaa myös tulla pois halutessaan, mutta toisinaan koittaa nostella jalkoja niiden korkeiden laitojen yli ja tulla siis siitä.

Mun veli veikkasi ettei tuo poika enää nuku ikinä :D :laugh: kun hoksaa et hei mähän pääsen täältä ite halutessani pois.
Tai sit herää aamuyöllä kolmelta ja haluu nousta leikkimään :D

Joten kertokaas kanssa sisaret kuinka teillä on mennyt jos ootte joutunut laittaa jo nuinkin pienenä pinniksestä pois..

Meillä ei koskaan nukkunu pinnasängyssä.

Nukkui aina parisängyssä siellä seinän puolella (parisänky seinässä kiinni). Oppi jo 11 kk ikäisenä tulemaan sieltä peppu edellä pois. Mutta koska oli aina tottunu siihen, että tarvittaessa pääsee pois, niin ei koskaan tullu mitään hinkua siihen. Päikkäreiltä tuli siis itse aina pois. Yöt nukkui tosi hyvin siellä eikä koskaan lähteny vaeltelee. Ehkä auttoi se, että mä nukuin siinä vieressä. Kun heräs yöllä, jatkoi vain unia, koska olin vieressä. Jos ois ollu yksin, niin ois taatusti lähteny vaeltelee.

Mun vinkki on, että laittakaa se sänky nurkkaan, teidän sänky sit siihen. että lapsen sängyn toisella puolella on seinä ja toisella teidän sänky. Ei kannata päästää tilannetta kiinniottoralliksi koskaan. Eli olet vieressä kunnes nukahtaa. Jos yrittää pois, estät sen heti. Näin ei opi tällaista kivaa leikkiä, että juostaan sängystä pois ja taas kannetaan takas. Älä lähde sellaiseen lainkaan.

me laitettiin tyttö 1v ikäsenä jatkettavaan sänkyyn nukkumaan. Älysi heti että sieltä pääsee pois halutessaan. oppi samantien nukkumaan siellä ja tuli aamulla nätisti pois sieltä kun oli heränny. välillä saattaa olla vaikeuksia nukahtaa sinne mutta yleensä nukahtaa heti omassa rauhassa sinne vaikka onkin menevä lapsi

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
me laitettiin tyttö 1v ikäsenä jatkettavaan sänkyyn nukkumaan. Älysi heti että sieltä pääsee pois halutessaan. oppi samantien nukkumaan siellä ja tuli aamulla nätisti pois sieltä kun oli heränny. välillä saattaa olla vaikeuksia nukahtaa sinne mutta yleensä nukahtaa heti omassa rauhassa sinne vaikka onkin menevä lapsi

Niin meilläkin tyttö nukkui tosi hienosti jatkettavassa kun siirrettiin, mutta tää poika on vähän toista maata on niin kamalan villi :D:D

Nukkui aina parisängyssä siellä seinän puolella (parisänky seinässä kiinni). Oppi jo 11 kk ikäisenä tulemaan sieltä peppu edellä pois. Mutta koska oli aina tottunu siihen, että tarvittaessa pääsee pois, niin ei koskaan tullu mitään hinkua siihen. Päikkäreiltä tuli siis itse aina pois. Yöt nukkui tosi hyvin siellä eikä koskaan lähteny vaeltelee. Ehkä auttoi se, että mä nukuin siinä vieressä. Kun heräs yöllä, jatkoi vain unia, koska olin vieressä. Jos ois ollu yksin, niin ois taatusti lähteny vaeltelee.

Mun vinkki on, että laittakaa se sänky nurkkaan, teidän sänky sit siihen. että lapsen sängyn toisella puolella on seinä ja toisella teidän sänky. Ei kannata päästää tilannetta kiinniottoralliksi koskaan. Eli olet vieressä kunnes nukahtaa. Jos yrittää pois, estät sen heti. Näin ei opi tällaista kivaa leikkiä, että juostaan sängystä pois ja taas kannetaan takas. Älä lähde sellaiseen lainkaan.

Hyvä vinkki mut meillä poika nukkuu omassa huoneessaan.
Näin kaikki saadaan kunnon rauhalliset yöunet.

Meillä poika nukkui viime yön ekaa kertaa "isojen poikien sängyssä"
Kun pojua oli nukutettu 1,5 tuntia ja yhä vaan kiipesi pois olin jo valmis laittamaan pojan takaisin pinnasänkyyn, mutta vihdoin viimein nukahti ja hyvin nukkui aamuun asti.. Se on niin jännää kun pääsee ihan itse pois sieltä, uskon että ajan myötä oppii tuonkin..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

oletko varma, ettäse on paras ratkaisu nyt? nukkuuko lapsi heräämättä koko yön? jos nukkuu, voi toimia, mutta jos ei nuku ja herää yöllä, tulee teidän luo ja sit on ahdasta.

Alkuperäinen kirjoittaja viersa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

oletko varma, ettäse on paras ratkaisu nyt? nukkuuko lapsi heräämättä koko yön? jos nukkuu, voi toimia, mutta jos ei nuku ja herää yöllä, tulee teidän luo ja sit on ahdasta.

Nukkuu hienosti heräämättä koko yön.Nukkunut jo 8kk iästä saakka.

Yhteistyössä