1v:n juominen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ammiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ammiina

Vieras
Kuinka paljon teidän 1-vuotiaat juo? Ollaan siirtymässä pikkuhiljaa pois tuttipullosta (neiti 1v2vkoa) ja nokkamukista osaa juoda. Mutta tuntuu et saakohan tarpeeksi nestettä kun kuitenkin tuosta mukista menee huomattavasti vähemmän kuin tuttipullosta. Oon vielä antanut pullon aamulla ja illalla, mut tarkoitus olis jättää nekin vähitellen pois. Vauva syntyy lähiaikoina ja olis mukava kun ei olis kahta pulloilla kovin kauaa. (oma maito ei oo riittäny kummallekaan edelliselle niin oletan et tulevaakin vauvaa täytyy syöttää lisäksi pullosta.. =) )

Meillä joi poika aluksi tosi huonosti nokkamukista, vain muutaman desin päivässä, jos sitäkään. Ja mikään muu ei kelvannut kuin maito tai piimä. Lapsi saa aika paljon nestettä ruuastakin ja marjoista. Minä aina lisäsin valmiin puuron sekaan maitoa, jolloin sitä meni ikäänkuin vahingossa puuron mukana. Lisäksi kun pissanmäärä ei huomattavasti muuttunut ja muutenkin poika oli hyvinvoiva olin suht huoleton. Ja ajatuksena lohdutti, että en ollut kuullut kenenkään terveen lapsen nestehukkaan joutuvan silloin, kun juotavaa oli kuitenkin saatavilla. Tätä vaihetta kesti 1-2kk. Nyt nokkamukista menee maitoa, vettä ja mehua varmaankin litra jos enemmänkin päivässä.

Tein vastaavan gallupin ystäväpiirissäni, koska olin huolissani samasta asiasta. Kaikki sanoivat, että kun pullon/imettämisen jättää kokonaan pois, niin lapset eivät juo kuin muutaman desin päivässä, ihan niin kuin meidänkin neiti. Nyt näyttää siltä, että pikkuhiljaa alkaa maitoa ja vettä mennä lasista vähän enemmän, noin 4-5 dl päivässä. Tuttipullon hylkäsimme kokonaan noin kuukausi sitten. Sitä ennen tyttö joi aamu- ja iltamaidon pullosta, muuten lasista tai nokkamukista.

Hylkää vaan pullo rohkeasti. Kyllä ne määrät nokkamukin kanssa nousee. Itse otin pullon pois, kun lapsi täytti vuoden. Nokkamukista meni tosiaan ensi alkuun vähempi, mutta määrät sitten nousivat. Eihän se olekaan enää tarkoitus, että täyttävät itseään nesteellä eli maidolla. Aikuinenhan juo vaan, kun on jano eikä enää vatsaa täyttääkseen.

Meillä on käytössä nokkmuki sekä pullot.Ruokailun yhteydessä juodaan piimää nokkiksesta.Leikeissä pyörii pullo sekä muki jossa on vettä.Mielestäni meidän neiti juo paljon,ainakin joinain päivinä.

Mä en oo ajatellut koko asiaa.. Annan aamulla ja illalla pullosta maidon ja muuten nokkamukista. Pulloa ei mitenkään kaipaa, eli ei olis ongelma luopua. Ehkä nyt oliskin sitten oikea hetki luopua!
Miten te annatte reissupäällä sitten juotavaa? Mulla ollut vesi tuttipullossa tähän asti. Vesitiivistä nokkamukia ei oo, taikamuki löytyy, josta ei saa juotua...

Mä ostin Cittarista sellasia nokkamukin suuosan näkösiä imuosia tuttipulloon. Kun sen laittaa siihen tutin paikalle niin tuttipullosta tulee "nokkamuki". Erittäin hyviä ovat olleet ja matkalla vesi kulkee kätevästi mukana ja läikkymättä minnekkään kun laittaa pullon oman korkin vielä päälle. =)

Yhteistyössä