1v mahatauti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

zuku

Aktiivinen jäsen
10.06.2007
4 256
0
36
:kieh: :kieh: nyt se sit iski meillekki.. kolmatta tai oikeastaan toista päivää ripuloi ja oksentaa. Ruokaa en ole juuri saanu menemään (aamun 3 lusikallista kaurapuuroa tuli kaaressa ulos), kasvissosetta söi puoli purkkia ja ainakaan vielä ei ole tullu ulos. Juotavaa ei mene kuin pikku hörppyjä (oon kokeillu 2 laista mehua, maitoa ja vettä).. yöllä piti "juottaa" ruiskulla, ku "väkisin" juottaminen ei onnistunu.. Ei suostunu iltapäivän jälkeen juomaan mitään, eikä ollu pissannu yöhön mennessä.. niin ja kuumeilee
no onneks on pirtee.. itkunen mun ilmasee ärhäkästi mielipiteensä. Aamun aikana oon saanu juotettua pullollisen (120ml), pikkuerissä..
Ku jois kerralla edes sen verran, et sais maitohappobakteereita menemään.. mut eiköhän se tästä..
Mahtaa olla sitä mukavaa noroa!

niin ja kaiken mukavan lisäksi mä alotin viikko sitten työt.. isänsä oli tytön kans kotona tiistain mä oon tän ja huomisen päivän, ja isä perjantain! Kuhan nyt ei vain sit ite sairastus!

Koita mehujäätä, trippimehuja, pilli lasiin yms. Jotenki pitää saaha huijaamalla juomaan ettei kuivu. Mun tyttö juo aina mielellään sellasesta retkipullosta kun se on niin jännää!

tää on ihme tenava, ku ei ala juomaan pillimehua.. mehujäätä en viitti ainakaan vielä lähteä hakemaan 30km päästä kaupasta, mut olis tuolla villeVallattomia, et pitää antaa sellanen.. kiitti vinkistä

Oksennustaudissa ei muuten kannata antaa juomaa isoissa erissä.Pieniä huikkia silloin tällöin.Pysyy paremmin sisällä.Kuitenkin pitää muistaa pitää huolta kokonaismäärästä mitä antaa.Minkä kokoinen lapsi on?Osmosal pakkauksessa on taulukko mistä näkee paljonko pitää saada nestettä.

painaa vajaat 8kg. Pitää käydä tuota sivustoa kattomassa..
tuon maito jutun oonki kuullu, mut mä oon nyt antanu kaikkea mitä vain suinki juo.. mustikkasopasta, omenamehuun.
Äsken oksenti jäätelöt ulos, et se ei ollu mahalle mieluinen, ja samalla tuli ne vähäset soseet, mitä sain uppoamaan.. niin ja oon saanu juomaan sellaset 10ml kerralla.. et oiskohan 2dl paikkeilla mitä on meny ihan rehellistä nestettä (ja mikä ei ole tullu ulos)..

nuita ripuli juomia en ajatellu hakea, ku ovat sen verran pahanmakuisia, ettei tämmönen pieni niitä juo edes pakolla.. annan sit maitohappobakteereja ja suolakeksejä.. makeaa tulee niissä vähissä mehuissa mitä uppoaa

Maitotuotteita ei kannata antaa mahataudissa, mutta tosiaan vaikka ruiskulla väkisin nestettä, ettei mene yhtä huonoon kuntoon, kuin meidän kakkonen viime kesänä (oli 2v).Yhdessä yössä meni niin kamalaan kuntoon, että aamulla ei reagoinut yhtään mihinkään ja sairaalassakin olivat ihmeissään. Ambulanssilla meinasivat tänne Espooseen "kotisairaalaan" lähettää, mutta onneksi saivat pojan juomaan ja joikin yhteen menoon 5dl pillimehua.

apteekista neuvoi antamaan vissyn ja appelsiinimehun sekoitusta, siinä suoloja yms samassa suhteessa kuin Osmosalissa. Meidän 1v ei kyllä juonut...

Lisäksi kannattaa kokeilla Osmosalia paremman makuista ( banaani ) ripulijuomaa, meillä lapsi joi sitä onneksi. Viikon kesti ripulia ja oksentelua ja käytiin jo sairaalassa kääntymässäkin kun ei suostunut enää juomaan, mutta sitten alkoi juomaan ja labratkin olivat hyvät.

Yhteistyössä