1v. lyö leluillaan - onko tämä nyt joku kausi vaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä juuri 1v. täyttänyt poika on alkanut lyömään minua leluillaan. Torun toki häntä ja olen ottanut leluja pois kun ei lopeta niillä lyömistä.

Meillä on pian tulossa toinen lapsi ja ihan tosissani pelkään, että esikko alkaa mätkimään vauvaakin leluillaan :(

Kertokaahan, että onko tämä nyt vaan joku ohimenevä kausi, joka on vaan kestettävä... Pelkällä kädellä ei lyö, vain leluillaan.

Meillä on ihan sama juttu. Poika on nyt reilu vuoden ja toinen lapsi tulossa parin kuukauden päästä.

Poika on alkanut lyömään leluillaan minua, ei ymmärrä vielä omia voimiaan.
Toivotaan siis yhdessä, että on vain ohimenevä kausi.

Alkuperäinen kirjoittaja Tämä:
Meillä on ihan sama juttu. Poika on nyt reilu vuoden ja toinen lapsi tulossa parin kuukauden päästä.

Poika on alkanut lyömään leluillaan minua, ei ymmärrä vielä omia voimiaan.
Toivotaan siis yhdessä, että on vain ohimenevä kausi.

Sama tilanne siis... Meillä vauva tulee ihan näinä viikkoina ja vähän jo hirvittää, että vauva saa leikkipuhelimesta tai jostain muusta päähän.

Laitat lelun heti jäähylle eli niin korkealle, ettei lapsi yllä siihen. Kunhan muutama suosikkilelu on joutunut viikoksi karanteeniin, niin lapsi saattaa jo tajuta, mitä ei kannata tehdä.

En halua pelotella, mutta meidän tytöille tuli vain reilu vuosi ikäeroa, ja raskainta tässä kakkosen vauva-ajassa on ollut tuo esikoisen vahtiminen. Kun selän kääntää sekunniksi niin isompi on vauván kimpussa ja sohimassa silmiin tai työntämässä jotain vauvan suuhun.. kerran puri vauvaa tosi pahasti varpaista. Rankkaa, mutta menee varmaan ohi jossain vaiheessa. Paha juttu noin pienten kanssa kun ovat vielä reilun vuoden ikäiset itsekin aika "vauvoja", ja pitäis jo ymmärtää mitä saa tehdä ja mitä ei. Olen kyllä välillä aika kovaakin komentanut isosiskoa ja välillä ottanut tukastakin kun ei ala uskoa, ja nyt kun vauva on 6 kk.ja siskokin jo vähän tottunut, niin kiusaaminen on selvästi vähentynyt. Tsemppiä teille uuden vauva tuloon. Myöhemmin sisaruksista on varmasti iloa ja kaveria toisilleen!