+1v lapsi ja koiranpentu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja njoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

njoo

Vieras
eli tilanne olisi nyt tämä etä koira kuume ollut jo pitkään päällä. pentue syntyy syyskuussa ja ovat luovutusikäisiä kun lapseni on n.1v 4kk vanha. ottaisitteko te koiranpennun noin pienen lapsen kanssa vai pitäiskö maltillisesti viellä odottaa seuraavaan pentueeseen? oon lukenut kauhulla näitä tarinoita taaperoista joiden perässä saa juosta 12h päivässä jotka kiipeilevät ympäriinsä. jos on tollasta ja siihen viellä ympäriinsä kuseskeleva koiranpentu plus ulkoilutus niin onko siinä sit enään mitään järkeä?

Meille on kans tulossa kun lapsi juuri täyttää 1v. On mitä on sen hetken, mutta ne molemmat onneksi siitä kasvaa ;) Kokemusta kylläkin myös aiemmin, että lapsi+ koira voi olla ihan onnistuva yhdistelmä.

[QUOTE="vieras";28790885]Joo ei ole mitään järkeä sun kummallisella asenteella :kieh: ota pehmolelu koiran sijaan ei kuse lattialle eikä aiheuta muutakaan vaivaa.[/QUOTE]

no eiks mun asenne ole juuri oikea,ymmärrän mitä pentu tuo tulleessaan paikkojen tuhoa ja kuseskelee ympäriinsä!

se että se aiheuttaa vaivaa no varmasti joo mutta se ei ollut se pääasia tässä kirjotusessa vaan se että oonko mä nyt ihan hullu jos otan koiranpennun tänne talouteen tähän tilanteeseen . mielipiteitä hakisin ja just kokemusta muilta jotka ovat ottaneet koiranpennun kotiin jossa on pieni taapero. lähinnä sitä ovatko ihmiset katuneet vai onko se koira ja muksu mennyt siinä ihan ok.

Minkä rotuinen koira olisi tulossa? Paljon riippuu siitäkin kuinka aktiivista koiraa olet ottamassa, ja paljonko sinulla on energiaa touhuta lapsen ja koiran kanssa. Miten asutte, joudutko ottamaan joka pissareissulle lapsen mukaan vai voiko pennun laskea suoraan ovesta pissalle.

Mä en ottaisi koiranpentua, jos mulla olisi noin pieni lapsi. Siinä tulee sitten tuplaten vahdittavaa: ettei lapsi rääkkää koiraa ja ettei koira näyki lasta. Plus vielä se, mitä ne tekee toisistaan riippumatta. Eikä tuo pissatus ja sisäsiistiksi opettaminen olisi ollut kovinkaan helppoa, kun aina olisi pitänyt raahat lapsikin pihalle. Ja niitä pissatuskertoja tulee todella paljon päivässä. Mutta tämähän on vain mun mielipiteeni, monilla on näyttänyt menneen ihan kivasti :).

Itsekin haluaisin tietää että minkä rotuista koiraa olet ajatellut teille ja kuinka paljon yli 1v lapsi on kun koira tulee. Itsellä on kaksi kultaistanoutajaa, mitä ihaninta lapsiperhekoiraa. Nuorempi oli 1v9kk kun vanhempi tuli ja sitten 3v3kk kun toinen tuli. Ei ole ollut mitään ongelmaa kummankaan koiran ja lapsen välillä.

[QUOTE="vieras";28791132]Minkä rotuinen koira olisi tulossa? Paljon riippuu siitäkin kuinka aktiivista koiraa olet ottamassa, ja paljonko sinulla on energiaa touhuta lapsen ja koiran kanssa. Miten asutte, joudutko ottamaan joka pissareissulle lapsen mukaan vai voiko pennun laskea suoraan ovesta pissalle.[/QUOTE]

asutaan omakotitalossa ja basset hound on rotuvalintana. koiran voi päästää suoraan ovesta ulos kunhan tietty aita on rakennettu :D.
tällä hetkellä energiaa riittäisi ainakin mutta onhan se eri asia juoksentelevan taaperon kanss akun nyt vauvan joka konttailee.

ja joku joka kyseli lapsi olisi noin 1v 4kk kun pentu olisi luovutusiässä

asutaan omakotitalossa ja basset hound on rotuvalintana. koiran voi päästää suoraan ovesta ulos kunhan tietty aita on rakennettu :D.
tällä hetkellä energiaa riittäisi ainakin mutta onhan se eri asia juoksentelevan taaperon kanss akun nyt vauvan joka konttailee.

ja joku joka kyseli lapsi olisi noin 1v 4kk kun pentu olisi luovutusiässä
En tunne rotua juurikaan, mutta ainakin aikuisena ovat ilmeisesti aika rauhallisia? Jaksaminenhan riippuu pitkälti lapsen ja koiran luonteista, ja onko mahdollisesti toinen lapsi suunnitteilla pian? Itse odotin kunnes nuorempi lapsista oli yli 4v ja tekemistä riittää pennun opettamisessa silti yllättävän paljon, vaikkei tämä ole edes ensimmäinen koira meille, mutta kyseessä onkin aktiivinen metsästyskoiran pentu. Tällä kokemuksella en ottaisi pentua 1 vuotiaan lapsen aikana, mutta tiedän monia, jotka ovat ottaneet vauva-aikana pennun ja hyvin on mennyt.

Älä ota niin helvetin sairasta rotua.

Ai, "asiantuntija" taas paikalla :D
Basset hound on kyllä kohtalaisen terve rotu.

Olethan ap ottanut huomioon, että basset houndia saattaa nenä viedä niin, että ulkoilu ei välttämättä ole kovin leppoisaa?
Muuten ihan mainio koira lapsiperheeseen. Jos uskot, että sulla riittää energiaa siihen alkuvaiheeseen, niin mikä ettei!

Ai, "asiantuntija" taas paikalla :D
Basset hound on kyllä kohtalaisen terve rotu.
>terve rakenne
>basset hound
Valitse toinen

Dereheath+Pedridot+at+Dearduenna+2008.jpg

Eri asia tietenkin, jos tarkoitat metsästyslinjaista.
buck-179.jpg

Meillä tällä hetkellä 2 lasta, toinen kohta 2 ja toinen 4 viikkoa+aikuinen koira ja koiranpentu. Hyvin toimii homma :) toki riippuu ihmisestäkin, että kuinka hermojaan menettämättä sitä hommaa jaksaa.

Yhteistyössä