1v. ja jogurtti

Nicky
Sokeriahan niissä on kamalasti, sen takia ei niitä neuvolassakaan suosittele. Mä annan joskus (harvemmin) silti aamu-/tai välipalaksi, mutta illalla ei sitten enään, kun on kuin duracell-pupu nukkumaanmeno-aikaan.. :p

Mä olen laittanut maustamattomaan jugurttiin hedelmiä, marjoja tai valmissoseita. Hyvin maistuu, eikä suu totu pienestä pitäen vaatiin makeaa. Jos vaikka oppis paremmille ruokailutavoille kuin vanhempansa.. :snotty:

Miskan äiskä
Mä oon antanu kanssa tavallisia jogurtteja, mutta vähän aikaa sitten keksin valion Yo ghurtin, jossa on vähän rasvaa ja myös vähän sokeria, mutta on kuitenkin sokerilla makeutettu eikä aspartaamilla, kuten monet muut rasvattomat jogurtit.

harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2006 klo 19:53 vieras kirjoitti:
Lasten gefilus-jugurtteja. Joskus tavallisiakin jugurtteja.
Ostin kokeeksi gefilus-Kidiusta, kun sitä mainostettiin, että nyt 20% vähemmän sokeria. Tiedä sitten kuinka paljon alun perin on ollut, kun mielestäni ällön makeaa.

En minäkään ennen uskonut, että jugurtissa olisi niin paljon sokeria, mutta Piltti-piiri-lehdessä oli taulukko, jonka mukaan tavallisessa jugurtissa on sokeria 8 palan verran :eek: Hurja määrä pienelle lapselle ja samaisen taulukon mukaan vastaavan sokerimäärän saa esim. kahdesta munkista. :/

kesäkuinen
Meillä taas noin puolitoistavuotiaaksi sai vain maustamatonta sekä noiden pienten omaa jugurttia (oliskos ollut muksun)
Välillä saanut kyllä maistiaisia tavallisestakin, mutta välipalalla oli noita tetra jugurtteja ollut.
Kuitenkin yritän itsekin valita mahdollisimman terveellisen vaihtoehdon, jos mahdollista on. Sokeria meillä poika sai kuitenkin muista syömisistäänkin mm. kekseissä ja muissa pieniä määriä, joten tämän vuoksi valitsin jugurtit vähäsokerisista
:)

oon antanut tavan jogurtteja ja viilistä(ja hilloviilejä)
marraskuussa hammastarkastuksessa sanoi että tavan jogurteissa on jopa 15 sokeripalan edestä sokeria...nyt oon huomannut että ainakin valiojogurtteihin on tullut teksti että 30%(muistaakseni) vähemmän sokeria

bibo
Maustamatonta jugurttia syödään kaikki. Sekaan marjoja tai hedelmiä tai mysliä. Jokainen sokeroi sitten oman makunsa mukaan - isäntä laittaa enemmän hilloa/sokeria sekaan ja me naiset pärjätään ilman...

bibo
piti vielä jatkaa, että kun meillä muksu tykkää piimästä, niin välillä palkkapäivää odotellessa syödään jugurtin sijasta hedelmä/marjapiimää ja ihan yhtä hyvää on. Mutta jotta on hyvää, niin täytyy kyllä pitää muutenkin piimästä. suosittelen kokeilemaan. Minkä ihmeen takia se maustamaton jugurtti onkin niin kallista verrattuna hedelmä/marjajugurtteihin?? Tuntuu jotenkin nurinkuriselta. Eikös sen pitäisi olla halvempaa?

Meillä syödään silloin tällöin jogurtteja, yleensä ihan tavallisia gefilus-jogurtteja.

Välipala vinkki: Gefilus mehukeitot. esim. mustikka-vadelma on mainioita välipaloja, meidän poika tykkää kauheasti niistä. On vielä niin kätevä juoda nokkamukista.
Pienempänä sekoitin banaania ja mehukeittoa.
On muuteen ihan hyvän makuista kun sekoittaa puuroon.

alkup
Kiitos vastauksista!

Meillä taas tuo Bulgarian jogurtti ei hirveän hyvin uppoa. Maustamaton marjojen tai hedelmäsoseen kanssa kelpaa. Viili (tavallinen maustamaton) myös menee. Välillä, todella harvoin kylläkin, poika saa sellaisen Danonino rahkan. Se on tosi kiva kun on niin pieni! Herkkua, mutta harvoin.
Nyt ostin myös niitä A-jogurtteja mutta vielä ei olla keretty maistaa.
Välillä on vaan vähän hukassa kun on niin kaikenlaisia suosituksia, eikä aina tule niin ajatelleeksi mitä missäkin tuotteessa on.
Välillä vaan tuntuu että ruokalistalla pyörii niitä samoja juttuja, ihme jos jo välillä kyllästyy. Mutta tästähän se makumatka alkaa kun on maaginen 1v. saavutettu ja saa alkaa maistelemaan ruokia jo enemmän.

Yhteistyössä