1V ja hampaiden tulo...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti 82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti 82

Vieras
Mun kohta 1v ei nuku yöllä nykyään kunnolla...kahdeksalta yöunille ja parin tunnin päästä alkaa heräily pahimmillaan 30min välein:/ Nyt pari vk ollut yöt ihan kidutusta,kun nukutaan vain pätkissä lapsen kanssa ja aamulla kuudelta ylös vaikka kuinka koitan saada takas nukkumaan...
Päivällä kuolaa ja kaikki menee suuhun ja hampaita on nyt ylhäällä ja alhaalla edessä 4kpl...
Suppo ei auta niin oletteko kokeilleet sitä panadol liuosta? Tietoa kuinka kauan vaikuttaa?
Eli jos annan ennen nukkumaan menoa niin kuinka kauan saadaan nukkua,JOS on kivuista kyse tää heräily...
Miestä ei ole apuna ja muutkin apulaiset käyvät töissä niin en kysele ketään avuksi ...
imetän vielä ennen nukkumaan menoa ja yöllä normaalisti 1-2kertaa haluaa maitoa,mut nykyään joka herätyksellä:/ Unikouluja olen kokeillut ja etten antaisi tissii yöllä,mut huuto on hirveä ja päivät tosi raskaita ,kun ei saa sitäkään vähää nukkua ,kun normaalisti...

hmm...jos hampaista on kyse niin eipä siihen taida auttaa kuin aika. Ite en ole kokeillut särkylääkkeitä, en osaa siihen vastata. Kuinka kauan tilannetta on kestänyt? Meillä hampaiden tulon aiheuttamat uniongelmat eivät kestäneet kuin max viikon kerrallaan. Jos teillä ollut tilanne päällä jo pidempään voisiko taustalla olla jotain muuta? Allergioita tms?

meillä myös tuo yksivuotias kitisi vähän aika sitten joka yö, mietin kans hampaita mutta niitä ei oo ainakaan vielä tullut ja yöt on kyllä taas ruvennu rauhottuun, olisko joku vaihe teilläkin? 1-vuotias kuitenkin oppii koko ajan kaikkea uutta ja alkaa ymmärtää erilailla asioita ja näkee paljon kaikkea. jatkuvasti en itse viitsisi lääkettäkään antaa,kun ei varmaksi voi tietää mistä johtuu.. hankalaa se varmasti on kun ei ole muita joille antaa hetkeksi että saisi nukuttua! mutta mites tällai viikonloppu,eikö joku ystävä tai mummu voisi vaikka päivällä lähteä kävelylle lapsen kanssa ja ite nukkuisit muutaman tunnin?

Mä olen antanu pamol F yli 1v hammasvaivoihin ja tepsi. Liuosmäärä on aika iso 1v.Muutama poskihammas on aiheuttanu niin paljon vaivaa öisinkin että annoin lääkettä jotta sai nukuttua ja syötyä mitään.

Supot on huonoja!!!Eihän sieltä ees imeydy lääkeaine hyvin!!!
Pamol F lienee paras eli yks sellanen 125mg tabletti (9-16kg),tosin annostus oikeesti hieman suurempi eli meidän vajaa 11kg pojalle painon mukaan tulee 1 ja 1/4 tabletti..
Pronaxen on myös tosi hyvä kipulääke,mutta sitä saa vaan reseptillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti 82:
Mun kohta 1v ei nuku yöllä nykyään kunnolla...kahdeksalta yöunille ja parin tunnin päästä alkaa heräily pahimmillaan 30min välein:/ Nyt pari vk ollut yöt ihan kidutusta,kun nukutaan vain pätkissä lapsen kanssa ja aamulla kuudelta ylös vaikka kuinka koitan saada takas nukkumaan...
Päivällä kuolaa ja kaikki menee suuhun ja hampaita on nyt ylhäällä ja alhaalla edessä 4kpl...
Suppo ei auta niin oletteko kokeilleet sitä panadol liuosta? Tietoa kuinka kauan vaikuttaa?
Eli jos annan ennen nukkumaan menoa niin kuinka kauan saadaan nukkua,JOS on kivuista kyse tää heräily...
Miestä ei ole apuna ja muutkin apulaiset käyvät töissä niin en kysele ketään avuksi ...
imetän vielä ennen nukkumaan menoa ja yöllä normaalisti 1-2kertaa haluaa maitoa,mut nykyään joka herätyksellä:/ Unikouluja olen kokeillut ja etten antaisi tissii yöllä,mut huuto on hirveä ja päivät tosi raskaita ,kun ei saa sitäkään vähää nukkua ,kun normaalisti...

Meillä on riittäny yksi annos siinä vaiheessa kun alkaa se heräily ja hammasoireilu, nukkunu sitte lopunyötä. Ja tosiaan huomaa suukivuksi sen yörallin kaiken muun oireilun lisäksi. Jos ei iltapalalla suostu suuta avaamaan, itkee ja kaivaa kokoajan niin tiedossa on kipuyö. Ja aina on sillon näkyvissä puhkeava hammas.

Mitäs jos on masupuruja kun imetät niin usein?
Jos itse söisit kokoajan, niin kyllähän olisit ylitäysi ja masuun koskisi ja olisi pahaolo ja nukkuminen ei onnistuisi.

Yhteistyössä