1v imetys kun lehmänmaito ei kelpaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maitis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maitis

Vieras
Heippa,

Olisiko teillä neuvoja minulle yöimetyksen lopettamisesta....

Meidän 1v1kk tyttö vierottui itse päiväimetyksistä 10kk iässä ja juo äidinmaitoa vielä illalla ja aamulla - ja vaihtelevasti (1-5krt) yössä riippuen siitä onko hampaita tulossa tms. Tyttö on muuten kovin ennakkoluuloton syöjä mutta en saa menemään maitotuotteita läheskään suositeltua määrää (5dl). Raejuustoa ja jugurttia menee ehkä max 1dl ja itse maitoa mukista ei mene ruokalusikallisia enempää päivässä.

Olenkin siis laskeskellut että meillä todennäköisesti tarvitaan yösyöttöjä jotta tarvittava maitomäärä tulisi täyteen. Mutta toisaalta tiedän että yli 1-vuotias pärjäisi jo hyvin ilman yösyömisiä.

Mikä on teidän mielipide - kannustatteko yösyömisistä luopumiseen vai jatkanko näin vielä hetken aikaa kunnes lehmänmaitoa menee enemmän?

Toisaalta myös jännittää se että miten saan lapsen nukahtamaan uudelleen yöllä jos en anna rintamaitoa. Siihen hän nukahtaa takaisin muutamassa minuutissa vaikka olisi hammaskipuja, flunssaa tms. Miten käy sitten kun tätä taikakeinoa ei enää ole, pelkään että alamme valvoa pidempiä pätkiä yöllä... Me nukutaan perhepedissä ja maidon antaminen on niiiin helppoa...

Kyllä se tavallinen maito alkaa pikku hiljaa kelvata. Jos et enää halua imettää, niin onhan olemassa jotain kalkkivalmisteita pienillekin, jos sitä mietit. mä vierotin omat lapseni yösyötöistä heti kun söivät kiinteitä kunnolla viis ateriaa päivässä eli n 7 kk ikäisenä. Aika helpolla päästiin vieroituksessa. Uskon, että mitä pitempää öisin antaa lapsen valvoa ja syödä, sen hankalampi siitä on päästä eroon. Tuskin lapsin kovin äkkiä itse siitä luopuu. Te molemmat tarvitsette kunnon yöunet ilman keskeytyksiä, joten vierota ihmeessä lapsesi yösyötöistä, kun on kuitenkin jo noin vanha, eikä luultavasti ole öisin nälkäinen.

Samassa veneessä ollaan täälläkin, tosin tyttö allerginen lehmänmaidolle ja soijalle.
Nukahtaa illalla omaan sänkyyn mutta yöheräämisiin auttaa tissi, muuten huutaa ja pitkään...
Maitotuotteita ei mene ollenkaan allergian takia, apteekin korvikejauheet eivät sovi että kai tässä on vaan imetettävä - myös öisin koska päivällä ei ehdi imettää tarvittavia määriä (käyn töissä ja tyttö pk: ssa)

tai sitten ei kelpaa. Meillä poika nyt 2.5vuotta eikä vain tykkää lehmänmaidosta. Ei ole sitä ikinä huolinut.
Saa lisäkalsiumia.

Imetyksestä luopumisen teette niinkuin parhaaksi näette. Mikä tuntuu sinusta itsestäsi parhaimmalta ja oikealta ratkaisulta.

Yhteistyössä