1v ei syö kunnolla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
Olisiko vastaavia tai muuten vain tietoa, mikä on yhtäkkiä, kun meillä ei suostuta oikein syömään enää.?
Hampaita ei näy tulevan vielä lisää.
Maitoa menee öisin 200ml-300ml, mutta silti ollaan puuro saatu aamulla alas. Nyt ei mene lain. Oikeastaan ainoa ruoka mikä menee jotenkuten hyvin alas on iltapuuro.
Tai heldelmäinen välipala n 17aikaa.

Kuuluuko tämä vaihe asiaan vai tempuillaanko meillä vain? :(

Lapsilla on noita kausia. Välillä syödään todella hyvin, välillä sitten todella huonosti. Ja tietenkin huolestuttaa. Oletko kokeillut josko lapsi haluaisi itse kokeilla syömistä? Monella syöminen sujuu kun saa itse pitää lusikkaa kädessä ja äiti/isä antaa toisella lusikalla "vaivihkaa" ruokaa.

meillä ihan sama juttu. alle vuodenikäisenä söi hirveästi ja kaikkea, varsinkin puuroa. nyt reilu 1v ja syö kuin pikkulintu. saan aina temppuilla että vähän syö. minä kun heti otan selvän asioista ammattilaisilta niin kertoivat asian olevan ok.syönnin pitäisikin "pysähtyä" n.1v kohdalla. ja niitä kausia tulee sitten myöhemminkin.joten ole huoleti, meitä on muitakin :hug:

Meillä oli ihan samanalaista 1 v paikkeilla, ihan normaalia se on. Usein juuri kävelemään oppiva/opetteleva lapsi syö huonosti. Kun ävely alkaa sujua, maistuu taas ruokakin.

Anna lapsele oma lusikka tai vaikkapa leipäpala käteen ruokailun ajaksi, silloin suu avautuu ehkä paremiin myös sille äitin tarjoamalle lusikalle.

Tärkeintä on minusta ettei itse ota isoa stressiä asiasta. Terve lapsi ei ruokalautasen eteen nälkään kuole. Kyllä se syö minkä tarvitsee vaikka äitistä tuntuisikin että syö ihan liian vähän.

Yhteistyössä