1v 10kk eikä kiinnostunut itse syömisestä, onko muita?

Hei! Meillä poika ei edelleenkään ole kiinnostunut syömään opettelusta vaikka oma lusikka on annettu jo ajat sitten käteen. Meillä on hoitolapsia jotka syövät itse joten on nähnyt hyvää esimerkkiä niiltä. Nyt ollaan poistettu myös kaikki virikkeet lähinnä kirjat keittiöstä mutta ei ole auttanut.

Poika on ollut vauvana huono syömään ja edelleenkin on aika nirsoilia. Syöminen ei ole muutenkaan siis koskaan suuremmin kiinnostanut. Meille on kuitenkin tulossa vauva kesällä joten olis hyvä saada siihen mennessä syömään itse kun ei edes ehdi välttämättä aina syöttämään.

Keskittymiskyvystä ei johdu sillä pystyy kyllä keskittymään pitkiä aikoja asioihin jotka ovat tärkeitä, kuten kirjojen luku. Myöskään motoriikassa ei ole ongelmia, sillä on erittäin taitava rakentaan leegoista ym...Ja muuten on tullut tuota minä itse vaihetta esim. pukemisen suhteen.

Onko muita tämän ikäisiä joita ei kiinnosta syömisen opettelu itse?

meillä poika täyttää ylihuomenna 2 vuotta. Hänellä on ollut kausia, että välillä syö täysin itsenäisesti ja välillä täytyy syöttää.. nyt on taas sellainen kausi menossa, että ei halua itse syödä.

Eipä tuohon taida olla muuta keinoa, kuin odotella sitä oman kiinnostuksen alkua..

Meillä on saman ikäinen ja ei ole yhtään kiinnostunut itse syömisestä - leipää saattaa laittaa suuhun, mutta jos siinä on voita - niin heti sormen siihen osuessa lopettaa sen syömisen...Keksit ja maissinaksut menee sujuvasti itsellä suuhun...ja meillä on vielä se, että juo kaiken juoman sekä vellin tuttipullosta, vaikka minkälaista mukia on tarjottu jo 6 kk alkaen! Viime viikolla leikkasin yhdestä tutista pään pois; tuloksena oli totaalinen syömälakko, joten sekään ei ainakaan hyvällä tuota tulosta...meinaa jo hiukset lähteä päästä, kun ei tiedä, miten tuon syömisen ja juomisen saisi opetettua - huh; yritetty on...

Ei se kukkokaan käskien laula :) Uskon vakaasti joka asian suhteen, et kyllä se lapsi oppii kun on siihen valmis! Ja joka lapsi oppii kaiken eri tahtiin, eroa voi olla ajassa paljonkin ja kylläpä olis tylsää jos kaikki lapset olis niin kaavoihin kangistuneita, et äiti sais suunnilleen lukee jostain oppaasta missä iässä opitaan mitäkin.

Kiitos, tuo oli hyvä muistutus siitä, mitä siitä seuraa, kun lukee liikaa oppaita ja seuraa muiden muksujen kehitystä - ei muista, että jokainen etenee omaan tahtiin...turhaa kait tässä ottaa paineita syömään oppimisesta...tiedän, että on oma häpeä, kun ottaa ympäristön ihmettelyistä painetta...varsinkin perhekahvilassa, jossa muut äidit katsoo isona kysymysmerkkinä, kun maito menee 1 v10 kk ikäisellä vaan tuttipullosta...täytyy vaan muistaa tuon edellisen vastaajan näkökulma =)

Yhteistyössä