1o? rahaa. Tuleeko lapsilisät perjantaina? Mä en tiedä kuinka viikonloppu eletään kympillä...

• Viestiketjun aloittaja äitix2
  • Ensimmäinen viesti
ohje
osta seuraavista rahoista kaappiin hätävara-paketti, jossa esim riisiä, tonnikalaa, näkkileipää, soijamaitoa(säilyy huoneenlämmössä avaamatta jos ei ole kaupan hyllyllä ollut kylmässä) kuivahiivaa jauhoja, tölkkilihapullia jne...Etkä käytä näitä ennen kun on OIKEESTI hätä. Ja aina kun on rahaa, täydennät pakettia. Niin ei pääse ikäviä yllätyksiä käymään.

äityli
Alkuperäinen kirjoittaja ohje:
osta seuraavista rahoista kaappiin hätävara-paketti, jossa esim riisiä, tonnikalaa, näkkileipää, soijamaitoa(säilyy huoneenlämmössä avaamatta jos ei ole kaupan hyllyllä ollut kylmässä) kuivahiivaa jauhoja, tölkkilihapullia jne...Etkä käytä näitä ennen kun on OIKEESTI hätä. Ja aina kun on rahaa, täydennät pakettia. Niin ei pääse ikäviä yllätyksiä käymään.
Näin juuri mulla on aina jotain ekstraa kapeissa tai oikeestaan ne ovat aina perustarpeita täynnä ja pakastin kans. Ja maitojauhe on hyvä hätävara!

HUOM....
Jos tiukkaa niin muistakaahan että seurakunnan diakonitoimistosta voi hakea apua kuulut kirkkoon tai et;) ne jakaa monella paikkakunnalla sieltä suoraan mm.EU-ruoka avustuskasseja.

Ikävä kyllä monikaan ei vieläkään tiedä etteä seurakunnat jakaa ja ne ketkä sieltä hakee on jostain syystä hiljaa eikä asioista puhuta,itse olemme vällillä joutuneet hakemaan tuolta ruokaa ja minusta onkin hienoa että on oikeasti joku paikka missä meistäkin välitetään:)

Alkuperäinen kirjoittaja ohje:
Lisäisin listaan tölkkihernekeiton, tomaattimurskapurkin ja soijarouhepaketin.

vieras
Mulla ei ole rahat loppu, mutta ei mahdollisuutta päästä kauppaan, kun olen sairaan lapsen kanssa kotona. On muuten hyvä tapa oppia säästämään, kun pitää kehitellä kaapista mielikuvituksella ruokia. Pitäisi tehdä useammin näin, että syö kaapit ihan tyhjiksi ennen kuin uutta ostaa. Ap:lle älähän itke, onneksi ne tulee pe ne rahat. Patonki on ainakin tosi helppo vatsan täyte, jos on jauhoja vettä ja suolaa sekä hiivaa.

noi
purkkilihapullat on nam hyviä mutta niin sairaan kalliita eli minä en niitä ainakaan raaski ostaa,ostan mielummin euroshopperin lihapullia (400g?? paketti) ja laitan ne pakkaseen,samoin jos on pakastin niin kannattaa ostaa vaikka punasella etiketillä olevaa leipää lihaa ym.

vieras
Ja kaurahiutaleita kannattaa olla aina kunnolla varastossa. Mä söisin vaikka sitä itse pari päivää ja mikä ettei lapsellekin sitä voi hätätilassa antaa useammin päivässä.

Ja tosiaan, kun pitää aina kuivahiivaa kaapissa, niin vehnäjauho-kaurahiutale sekoituksesta saa hyvin tehtyä itse leipää.

¤
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja kaurahiutaleita kannattaa olla aina kunnolla varastossa. Mä söisin vaikka sitä itse pari päivää ja mikä ettei lapsellekin sitä voi hätätilassa antaa useammin päivässä.

Ja tosiaan, kun pitää aina kuivahiivaa kaapissa, niin vehnäjauho-kaurahiutale sekoituksesta saa hyvin tehtyä itse leipää.
juu. kaurahiutaleitakin voi tehdä uunipuuroa. on muuten tosi hyvää!

Yhteistyössä