1999-2000 Emmaljungat ja Orat oisko jollain kokemusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vimmaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Vimmaliini

Uusi jäsen
15.11.2004
1
0
1
Osaisiko joku neuvoa näissä vanhemmissa malleissa. Vähävaraisina olen ajatellut hankkia käytetyt. Olen lähinnä katsonut Emmaljungan ja Oran vaununkoppa/ratasistuin malleja, vuosimallia 1999-2000.

Emmaljugissa mietityttää se työntöaisa, se kun ei ole säädettävä ja aika pysty. Mies on 187cm ja minä vaivaiset 160cm. Minkälainen se on työntää, onko miehen jalat koko ajan tavarakorissa? Itse kun olen semmoisia kokeillut, niin siitä on näppärä kääntää mutta toisaalta se on ehkä pikkasen liian korkea minulle.

Oran fondeoita näkee aika vähän liikenteessä mutta ne tuntuvat pysyneen hyväkuntoisina, niissä työntöaisan kanssa ei olisi ongelmia... Orassahan tuo makuukoppakin on isompi. Mutta onkohan niissä muita vikoja?

Vaunut tulevat käyttöön joulukuussa syntyvälle ja näillä näkymin isokokoiselle vauvalle. Auto on farmari joten pakkausongelmaa ei ole. Työntelen pääasiassa hiekka ja asfalttiteillä...

Meillä oli Emmaljungan yhdistelmät vm.-00. Ovat nyt jo neljännellä lapsella (meidän omien kolmen jälkeen) käytössä ja hyvin pelittävät. Tuo työntöaisa on ihan makuasia. Me ollaan miehen kanssa molemmat 175cm about eikä ollut mitään probleemia vaunuja työnnellessä. Hyvää laatutavaraa ja toivottavasti teilläkin hyvin pidetyt.

Meillä on nimenomaan nuo Oran Fondeot ja on olleet tosi hyvät! Ostettiin itsekin ne käytettynä ja vaihdettiin niihin vain uudet renkaat kun haluttiin ilmakumirenkaat. Oralla on kuulemma kaikista kestävin runko ja siksi ne on niin pitkäikäiset, se on kuulemma ainoa jossa on teräsrunko! Ne tuntui kuin uusilta renkaiden vaihdon jälkeen, ollaan tykätty tosi paljon! Kaverilla oli käytetyt emmaljungat jotka oli muutaman vuoden uudemmat kuin meidän orat ja niissä oli runko jo ihan "väljä" ja lössähtänyt! Omani on jämäkät!
Tavarakoriin saa sulloa huoletta tavaraa, kyllä kestää! Kankaat ei ole myöskään mennyt huonoksi vaikka on jo monta monta vuotta vanhat! (Olisikohan vm.99??) Jos jossain vaiheessa pitää vaihtaa tupliin, aion ehdottomasti hankkia Orat! Suosittelen lämpimästi!

meillä on orat(fondeo), vm-97 kylläkin. eka ne oli käytössä tytölläni n.3,5vuotta. ja kovassa käytössä olikin, koska mulla ei ollut autoa..
sit Orat oli varastossa ja nyt taas käytössä ja kyllä on hyvät!

mökillä on Brion yhdistelmät, mut ne on ihan surkeet vaik ovat vm.00...

MÄ suosittelen Oraa, emmaljungassa tosiaan on se työntöaisa turhan pysty..

Meillä taas oli Emmaljungat -00 ja tykättiin ;)
Ja silloin ainakin Emmaljungaa sai sekä Rautaruukin teräsrungolla että alurungolla.
Mieheni on 193cm pitkä ja ite olen 173cm joten meille pitkille ainakin sopi hyvin.Emmaljungalle tuli just -00 se säätöhomma runkoon, sai jousituksen säädettyä mieleisekseen. Meillä käytettin kahdella lapsella, tokan aikana eka istui sisaristuimessa ja hyvin kesti, Rattaat oli kuin uudet myydessäni ne eteenpäin, sekä runko että kangasosat kestivät hyvin.
Orasta mulla on kokemuksia ainoastaan avorattaiden osalta ja nekin on hyvät..
Uskoisin että kaikki pohjoismaihin tehdyt rattaat/vaunut on suurinpiirtein yhtä hyviä, ei niissä isoja eroja ole, eri asia on sitten virontuontirattaat/vaunut ym. keskieuroopan markkinoille.. siellä kun tuntuu joka suhteessa olevan erivaatimukset kun täällä pohjolassa... :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.11.2004 klo 14:42 HentunLiisa kirjoitti:
Ja silloin ainakin Emmaljungaa sai sekä Rautaruukin teräsrungolla että alurungolla.
Mieheni on 193cm pitkä ja ite olen 173cm joten meille pitkille ainakin sopi hyvin.Emmaljungalle tuli just -00 se säätöhomma runkoon, sai jousituksen säädettyä mieleisekseen. Meillä käytettin kahdella lapsella, tokan aikana eka istui sisaristuimessa ja hyvin kesti, Rattaat oli kuin uudet myydessäni ne eteenpäin, sekä runko että kangasosat kestivät hyvin.
Uskoisin että kaikki pohjoismaihin tehdyt rattaat/vaunut on suurinpiirtein yhtä hyviä, ei niissä isoja eroja ole, eri asia on sitten virontuontirattaat/vaunut ym. keskieuroopan markkinoille.. siellä kun tuntuu joka suhteessa olevan erivaatimukset kun täällä pohjolassa... :whistle:

Emmaljungassa ei todellakaan ole ollut Rautaruukin teräsrunkoa, kyseistä vaunua ei ole ikinä tehty Suomessa eikä tehdä enää kokonaan Ruotsissakaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.11.2004 klo 22:24 Faktaa kirjoitti:
\

Emmaljungassa ei todellakaan ole ollut Rautaruukin teräsrunkoa, kyseistä vaunua ei ole ikinä tehty Suomessa eikä tehdä enää kokonaan Ruotsissakaan.

muuten tehdään ruotsissa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.11.2004 klo 23:46 NeitiNasu kirjoitti:
\
\

Ei kokonaan.

Mulla käytössä pojalla just Oran Fondeot (ilmakumi renkailla). jotka ostin käytettynä. Ollut jo aikasemmin käytössä 2:lla lapsella.Kankaat lähes uuden veroiset ja olen tykännyt muutenkin, ovat jämäkät. Koppa osa tilava. Näppärät kasatakin. Suosittelen. Itse muuten maksoin niistä 150e

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2004 klo 21:33 NeitiNasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2004 klo 16:00 Faktaa kirjoitti:
\

Ei kokonaan.

Kerrohan, miksi tuote-esitteissä puhuttaisiin pa:ta? Jopa emmaljungan tehtaanmyymälässä? :whistle:

[/quote]

No eikö se ole aika selvä, se heikentäisi markkina-arvoa. Ei syytä huoleen, se on täysin ruotsalaisen laadunvalvonnan alla vaikka jokuset osat tuleekin hieman etelämpää. Ei kuitenkaan mistään kiinalaisesta halpatuotannosta vaan hyvin paljon lähempää. Joten ei se sitä millään lailla huononna, normaalia alihankintaa.

\
No se nyt ei kuitenkaan ollut jutun pointti että kenen valmistama runko vaan se että silloin ratasta sai sekä alurungolla että teräs(joku kevyt versio ilmeisesti)rungolla....

Yhteistyössä