16v ja 19v seurustelu + iän valehtelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Moi! Oon 16v/2005 tyttö. Tapasin muutama kuukausi sitten pojan, joka on 19v/2002 ikäinen. Hän vaikutti todella upealta tyypiltä johon halusin tutustua enemmän. Ajattelin, että hänellä ei olisi mielenkiintoa tutustua näin nuoreen joten päätin valehdella ikäni vuodella ylöspäin, eli sanoin että olisin 17v/2004. Olin myös melko varma, että meistä ei tulisi kovin läheisiä tuttuja, joten pienellä iän valehtelulla ei sinänsä olisi väliä. Nyt kuitenkin olemme muutaman kuukauden olleet melko tiiviisti yhdessä ja olemme todella ihastuneita toisiimme, melkeenpä voisi sanoa että jopa rakkautta olisi vähän ilmassa.. melkein seurustelemme jo. Poika tuntuu todella välittävän minusta ja minä todella välitän hänestä. En ole ikinä tuntenut tälläistä yhteyttä kenenkään muun kanssa, hänen seurassaan minulla on niiiiiiiin hyvä olla..

Tämä iän valehtelu kuitenkin painaa mieltäni, onhan se todella väärin valehdella noin isosta asiasta... tiedän, että saattaisin menettää tämän pojan jos kertoisin totuuden iästäni, sillä hän on jo nyt saanut kavereiltaan kommentteja siitä, että olisin hänelle liian nuori näin "17-vuotiaana", miettikää jos hän kuulisi, että ikäeroomme tulisi vielä vuosi lisää?

En halua menettää tätä poikaa, en ehkä henkisesti kestäisi sitä... tiedän myös, kuinka hän pettyisi minuun ja tiedän, ettei hänkään mistään hinnasta päästäisi minua menemään sillä olemme kuin luodut toisillemme. Tietenkin hän saattaisi jättää minut jos saisi kuulla valheeni. Hänestä varmaan tuntuisi, että hän on minulle liian vanha vaikka itselleni tämä 3v ikäero ei olisi mikään ongelma.

Miten teen? Annanko hänen elää onnellisesti kanssani tietämättä oikeaa ikääni? Vai kerronko totuuden silläkin riskillä, että hänen sydämensä särkyy valehteluni seurauksena ja menetän hänet?
 
vierailija
Kyllä se tulee ilmi ennemmin tai myöhemmin, parempi että kuulee sen sinulta. Kannattaa myös kertoa syyt siihen miksi huijasit. On mahdollista että suuttuu, on mahdollista että ei pidä sitä niin isona juttuna. Tuo kolmen vuoden ikäero ei oikeasti ole kovin iso. Itse seurustelin tuossa iässä kaksi ja puoli vuotta vanhemman kanssa eikä siitä ikäerosta kukaan kommentoinut. Minulla oli myös kaveri joka tapaili 16-vuotiaana 28-vuotiasta, se ikäero on jo oikeasti iso, tosin valehteli iäkseen 20, mutta paljasti myöhemmin totuuden. Jatkoivat tapailua mutta koska mies oli niin paljon vanhempi ja halusi jo lapsiakin niin se ei kestänyt kauaa.
 
vierailija
Ei tytön/ naisen tarvitse kertoa ikäänsä kenellekään miehelle, ei ainakaan heti alussa. Voi sanoa että se on toistaiseksi salaisuus. Salaperäisyys on kiinnostavaa !
 
Mikä ongelma tuossakin taas on rakennettu?
Miten luulet teistä tulevan minkäänlaisia ystäviä, edes, jos se heti alusta asti perustuu huijaukseen?
ja mikä ihmeen ikäero kolme vuotta sitten on, ei mikään. Jos ajatellaan vaikkapa puoli vuosisataa eteenpäin, olette silloinkin vielä melko "samanikäisiä".
Ei muuta kuin tunnustat tyhmyytesi ja toivot kaverin huumorintajun kestävän.
Sitä paitsi, virheesi tunnustamalla annat itsestäsi vahvemman kuvan kuin ehkä oletkaan, sekin lisää keskenäistä luiottamusta.
 
  • Tykkää
Reactions: Katastrofi
vierailija
Minun poikaystävälläni ei ollut kiinnostusta seurustella 16 vuotiaan kanssa, hänestä sen ikäiset käyttäytivät vielä lapsellisesti. (Oli itse silloin 20). No, alettiin seurustella kuitenkin, tiesi ikäni heti kättelyssä, ja vanhempani tiesivät myös ikäeromme. Olimme kuitenkin samanlaisessa elämäntilanteessa, minä ammattikoulussa ja hän vielä lukiossa. (Oli armeijan takia jättänyt lukion kesken)
Luulen että tilanteessasi on tärkeintä kertoa totuus, senkin uhalla että voisit menettää pojan. Jos hän aidosti välittää sinusta, ei niin tule käymään.
Jos kertominen rikkoo välinne, ei teidän suhteenne varmaan kauaa olisi kestänyt.

Rohkeutta! Tilanteesi voi tuntua hankalalta mutta se ratkeaa helposti.
 

Yhteistyössä