169 cm/72-73kg. En pidä itteeni kauheen läskinä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Oon miettinyt, että miksi naiset tuijottaa vaan lukuja ja numeroita, kun usein olisi parempi katsoa peiliin, sillä se ei valehtele.

Nuorempana (olen 30 v.) yritin aina laihduttaa itseni noin 62-65-kiloiseksi, ja se onnistuikin aina jonkin aikaa kestäneellä kitukuurilla, mutta paino on aina loppujen lopuksi kivunnut takaisin tähän mittaan. Ilmeisesti tämä on mulle se ominaisin paino.

Ylimääräistä on oikeastaan vain vatsassa pieni makkara, josta saa kiinni vain istuessa, mutta muuten näytän ihan suhteellisen sopusuhtaiselta.

Vyötärönympärys on 75 cm, eli en ole keskivartalolihava. Mulla on (mitattu) paljon lihasta, mikä selittää aika pitkälle mun painon.

Ostin vasta Onlyn pillifarkut kokoa 30/34.

[QUOTE="eee";26505941]No mun mielestä 75 cm ei ole mikään ihan pieni vyötärönympärys.[/QUOTE]

No se pitääkin suhteuttaa muuhun vartaloon. Olen rotevarakenteinen, ja suoliluun ja kykiluiden väli on kapea, eli en voisi koskaan saada ampiaisvyötäröä.

Sirommalle naiselle se varmasti on liian suuri mitta.

Itse asiassa peili valehtelee hyvinkin, tai ensisijaisesti kai meistä jokainen näkee peilissä sen, mihin uskoo. Anorektikko tmv. näkee peilissä kamalan läskin, vaikka vaaka näyttää 36 kg. Toinen syömisongelmainen näkee "isoluisen" ihmisen, jonka painoindeksi on 28. Kolmas sitten näkee peilissä paljon lihasta ja perustelee vartaloaan perimällä...

Otsikkoon liittyen: et varmasti olekaan kauheen läski, siitä ei varmasti ole kyse.

[QUOTE="Minä vain";26505989]Mikä ihme on suoliluu?

Juu, oot ihan sopiva, mä en. Kiloja kaksi vähemmän, pituutta 10 cm vähemmän :([/QUOTE]

Ne on ne luut jotka pönköttää lantiolla

Miksi ap pitäisitkään itseäsi läskinä, kun olet normaalipainoinen. :)

Itse olen 166/67, enkä itsekään koe olevani mikään läski, vaikka laihtumisen varaa olisikin. :) Ja muut mitat RY:98cm, VY:76cm ja LY:100cm.

Eikö ole pääasia että on itse tyytyväinen? En voisi elää itseni kanssa jos painaisin tuon verran..Olen saman pituinen,169cm. Olen painanut 69kg raskaana ollessani viimeisilläni ja olin aivan kauhuissani tuosta lukemasta. Paino tippui kyllä kuukaudessa 55kg kun raskausmyrkytysnesteet lähti veks. Nyt painan n.54kg,2 lasta ja kolmatta odotellaan. Harrastan kyllä joka pvä liikuntaa joten varmaan lihasmassaa enemmän,mutta eihän tuo paino tosiaan kerro paljon jos liikut tosi kovasti voit näyttää jopa paremmalta kuin laiha läski..

mulla on pituutta 8 senttiä enemmän kuin sinulla ja saman lukeman verran vähemmän kiloja. vyötärönympärykseni on 73cm. mäkin menen farkuissa tuumakokoon 29/30

et sä varmaan "hirveä läski" olekaan ja ihanaa, että olet sinut itsesi kanssa. mutta ylipainoa sinulla silti hieman on.

[QUOTE="niin";26506042]Eikö ole pääasia että on itse tyytyväinen? En voisi elää itseni kanssa jos painaisin tuon verran..Olen saman pituinen,169cm. Olen painanut 69kg raskaana ollessani viimeisilläni ja olin aivan kauhuissani tuosta lukemasta. Paino tippui kyllä kuukaudessa 55kg kun raskausmyrkytysnesteet lähti veks. Nyt painan n.54kg,2 lasta ja kolmatta odotellaan. Harrastan kyllä joka pvä liikuntaa joten varmaan lihasmassaa enemmän,mutta eihän tuo paino tosiaan kerro paljon jos liikut tosi kovasti voit näyttää jopa paremmalta kuin laiha läski..[/QUOTE]

Olen painanut viimeksi alle 60 kg ala-asteella :) Olin muistaakseni kuudennella luokalla 160 cm ja 50 kg, kova urheilemaan ja liikkumaan.

[QUOTE="krista";26506066]Itse 157/ 59-60 kg, 5 lapsen äiti, käyn työssä. Äitini koko ajan vaan muistuttaa miten läski ja ruma olen...[/QUOTE]
Äidit ovat parhaimmillaan ihania! :(

Mutta onko tuo lapsiluku ja työssäkäynti jokin "anteeksipyyntö" noille lukemille? Vai oletko äidistäsi huolimatta itse tyytyväinen - vai haluaisitko muutosta (muustakin syystä kuin äitisi suun tukkimiseen)?

Voi ap rakas, väärä paikka. Tämä palsta on väärällään naisia, joiden mielestä nainen on läski jos sen paino on yli 60 tai jos sen vaatekoko on yli 40. Ja nämä samaiset naiset ei tajua, että sillä on jotain merkitystä, onko tuo 60-kiloinen nainen 150 tai 180 senttiä pitkiä... Ilmeisesti paikka on väärällää teinejä, jotka ei vaan vielä tajua mitään elämästä.

Peili ja mitat ne on mitkä ratkaisee, ei suinkaan se vaa'an lukema :)

[QUOTE="aamuvirkku";26506051]mulla on pituutta 8 senttiä enemmän kuin sinulla ja saman lukeman verran vähemmän kiloja. vyötärönympärykseni on 73cm. mäkin menen farkuissa tuumakokoon 29/30

et sä varmaan "hirveä läski" olekaan ja ihanaa, että olet sinut itsesi kanssa. mutta ylipainoa sinulla silti hieman on.[/QUOTE]

Ruumiinrakenne ratkaisee onko läski vai ei.

Samanpituisten ihmisten painoero voi olla isokin, ilman että kumpikaan on läski.

Mä olen monilta mitoiltani taatusti isompi kuin sinä, koska luusto on ihan erilainen.
Verrataanko vaikka...

[QUOTE="öö";26506080]Farkkutuumakokoni on 26/32 tai 34-36 ja en tod pidä itseäni laihana:0[/QUOTE]

Eihän ap sanonut, että hän pitäisi itseään laihana, vaan sanoi, ettei pidä itseään hirveän läskinä. :)

Totta, että ihmiset on eri mallisia, eikä ne luvut kerro kaikkea. Mä olen sinua monta senttiä pidempi, mutta jos painaisin yli 70, mulla olisi kauheat reidet ja perä, kaikki kun kertyy vain tuolle alueelle. Painan n. 60 (vähän alle) ja paino on kyllä vuosien aikana jonkin verran vaihdellut, mutta olen todennut tämän olevan hyvä, ja vaikka syön hyvin ja paljon myös herkkuja, painoni pysyy näissä lukemissa.

[QUOTE="öö";26506080]Farkkutuumakokoni on 26/32 tai 34-36 ja en tod pidä itseäni laihana:0[/QUOTE]

Vaikka laihduttaisin itseni 40-kiloiseksi, en mahtuisi koon 26 farkkuihin. Enkä saisi hartioitani kapeammiksi. Luustoa ei pysty laihduttamaan. Ja leveän luuston päällä on enemmän massaa (ihoa, jänteitä, lihaksia ja sitä läskiäkin).

[QUOTE="Sanna";26506223]Minä olen läski, kun paino nousee yli 60 kilon. Pituutta on 167 cm. Nyt painoa on 60 kg ja koen olevani normaalipainossa. Kolme kiloa kevyempänä olin hoikka.[/QUOTE]

Minua haukuttiin ruipeloksi kun painoin 65 kg, ja muutamat ihmiset kyselivät, että enhän vain ole sairastunut...

[QUOTE="alkup.";26506241]Minua haukuttiin ruipeloksi kun painoin 65 kg, ja muutamat ihmiset kyselivät, että enhän vain ole sairastunut...[/QUOTE]
Jos siis sitä ennen olit painanut likipitäen saman kuin nyt kerrot painavasi, olit siis laihtunut kymmenisen prosenttia painostasi. Se näkyy kenen tahansa kropassa ja saa ihmiset kommentoimaan - kenet mitäkin. Sairaus voi myös tulla mieleen. Ruipeloksi voi haukkua monesta syystä, vaikkapa kateuttaan...

[QUOTE="eee";26506256]Mulle tulee paha olo kropassani, kun paino nousee yli 60 kilon. Olen 176-senttinen.[/QUOTE]

Sinulla on ihan erilainen vartalonmalli, ja lihasmassan määrä, kuin minulla.

Oot mallimittainen ruumiinrakenteeltasi, minä taas enemmän sekoitus 100 m juoksijaa/kuulantyöntäjää.

Voi ap rakas, väärä paikka. Tämä palsta on väärällään naisia, joiden mielestä nainen on läski jos sen paino on yli 60 tai jos sen vaatekoko on yli 40. Ja nämä samaiset naiset ei tajua, että sillä on jotain merkitystä, onko tuo 60-kiloinen nainen 150 tai 180 senttiä pitkiä... Ilmeisesti paikka on väärällää teinejä, jotka ei vaan vielä tajua mitään elämästä.

Peili ja mitat ne on mitkä ratkaisee, ei suinkaan se vaa'an lukema :)

Huoh. Olet niin oikeassa. Luultavasti tällä palstalla kirjoittelevat itseäni hyvin paljon nuoremmat naiset. Luovutan. Ei jaksa vääntää rautalangasta.

Eihän kukaan vertaa esim. vinttikoiran ja rotweilerin painoja, ja pidä sitä rotikkaa läskinä sen vuoksi että se painaa enemmän kuoin se suunnilleen samankorkuinen vinttikoira...

Yhteistyössä