168 cm, 88 kg ja raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kilomamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kilomamma

Vieras
Olitko suunnilleen noilla mitoilla raskaaksi tullessasi ja kuinka meni?

Huomasin juuri olevani raskaana, mutta tuota painoa on kertynyt. Aloin juuri laihduttaa, mutta vasta pari kiloa ehdin poistaa. :( Kovasti nyt mietityttää, mitä tästä tulee eteen. Tarkoitus on jatkaa tiukkaa linjaa ruoan suhteen. Syön kyllä hyvin ja monipuolisesti, mutta nyt pistän kyllä todella herkut pannaan. Pikkasen kyllä hirvittää...

Mä taisin olla noilla kiloilla kun tulin raskaaksi. Painoa ei kauheesti tullut lisää kun yritin liikkua paljon ja söin terveellisesti. Muutama repsahdus tuli , mutta paino pysyi kurissa.

Mulla oli enemmän painoa suhteessa pituuteen, kaikki meni hyvin ja kiloja ei yhtään lisää. Jopa herkuttelin välillä. Liian tiukalla ruokavaliolla tulee aika ankeaa jos ei mitään ekstraa saa ottaa.

Suunnilleen noilla mitoilla mentiin. Raskaus itsessään sujui hyvin. Lapsi tosin syntyi kuusi viikkoa etuajassa, mutta on mahdotonta sanoa että syy olisi ollut juuri ylipainossa. Sokerirasitustestiin tietysti passittivat minut, mutta arvot olivat normaalit. Kiloja kertyi odotuksen aikana kahdeksan. Ne lähtivät synnytyssalissa ja imetyksen aikana. Omat riskinsä ylipainossa tietysti on, mutta kyllä kaikki voi sujua aivan hyvinkin. Syö vaan terveellisesti ja muista liikkua omien voimien mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä taisin olla noilla kiloilla kun tulin raskaaksi. Painoa ei kauheesti tullut lisää kun yritin liikkua paljon ja söin terveellisesti. Muutama repsahdus tuli , mutta paino pysyi kurissa.

Mun tavoite on myös, ettei lisää tulisi. Poiskin sais pudota (silloinhan saa paino laskea, kun sitä on ylimääräistä jo alkuunkin..), mutta kunhan ei rasvavarasto hirmuisesti lisääntyisi. Toki paino nousee, jos rasvaa ei poistu ja vauva kasvaa, mutta no tajuatte varmaan, mitä tarkoitan. :) Toivotaan parasta. Tarkoitus oli tulla raskaaksi vasta, kun painoa on reilusti pois, mutta se ei aina kysy ajankohtaa...

Alkuperäinen kirjoittaja kilomamma:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mun tavoite on myös, ettei lisää tulisi. Poiskin sais pudota (silloinhan saa paino laskea, kun sitä on ylimääräistä jo alkuunkin..), mutta kunhan ei rasvavarasto hirmuisesti lisääntyisi. Toki paino nousee, jos rasvaa ei poistu ja vauva kasvaa, mutta no tajuatte varmaan, mitä tarkoitan. :) Toivotaan parasta. Tarkoitus oli tulla raskaaksi vasta, kun painoa on reilusti pois, mutta se ei aina kysy ajankohtaa...

Mulla kanssa tuli yllätys juuri kun olin ehtinyt aloittaa laihiksen ja saada hyvin alkuun, jatkan nyt urakkaa kun lapsi maailmassa ja sen verran iso jo.

Yhteistyössä