165cm naiset, minkä tuumainen fillari teillä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nainen 164cm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuo 26 tai 28 on renkaan tuumakoko ja sillä ei kyllä tee yhtään mitään kun on ostamassa aikuiselle pyörää. Se mikä ratkaisee on rungon koko, sen samankokoisen renkaan kun voi laittaa todella monen kokoiseen pyörään.

[QUOTE="vieras";23578278]Tuo 26 tai 28 on renkaan tuumakoko ja sillä ei kyllä tee yhtään mitään kun on ostamassa aikuiselle pyörää. Se mikä ratkaisee on rungon koko, sen samankokoisen renkaan kun voi laittaa todella monen kokoiseen pyörään.[/QUOTE]

Juuri näin. Jos haluat ajaa 26" rengaskoon pyörällä, niin vaihtoehdot on maastopyörä, retrofillari tai lastenpyörä. "Normaalit" aikuistenpyörät on pääsääntöisesti 28" rengaskoolla.

Mulla on Nishikin 19 tuumainen pyörä ja pituutta on 165. Sopii tälle pituudella hyvin. Ostin ihan ammattiliikkeestä ja alkuun kun mietin, että se on niin pieni, niin myyjä laittoi mun polkee sillä 21 tuumaisella ja se oli sitten liian iso. Joten ostin tuon 19 tuumaisen ja olen ollut pyörääni tyytyväinen.

[QUOTE="vieras";23578617]ei oo todellista. vain yksi erottaa pyörän koon ja renkaiden koot toisistaan.[/QUOTE]

En mä kyllä ihmettele yhtään että kukaan ei erota. Meepä kattoo Hobby Hallin sivuilta naisten pyöriä, eipä siellä näy kuin rengaskoot.... ja sitten toi rungon pituus sentteinä.

Mulla on Nishikin 19 tuumainen pyörä ja pituutta on 165. Sopii tälle pituudella hyvin. Ostin ihan ammattiliikkeestä ja alkuun kun mietin, että se on niin pieni, niin myyjä laittoi mun polkee sillä 21 tuumaisella ja se oli sitten liian iso. Joten ostin tuon 19 tuumaisen ja olen ollut pyörääni tyytyväinen.

Niin ja tuo 19 on nimenomaan rungon koko, ei renkaiden.

Mulla on 16,5" runko pyörässäni ja 26" renkaat ja olen 170 pitkä. Minulla vain on lyhyt selkä joten tarvitsen pienemmän rungon kuin moni lyhyempi nainen. Ja tosiaan minun pyöräni valmistajan 16,5 tuumaa on ihan eri asia kuin esim. Nishikin 16,5 tuumaa.

En mä kyllä ihmettele yhtään että kukaan ei erota. Meepä kattoo Hobby Hallin sivuilta naisten pyöriä, eipä siellä näy kuin rengaskoot.... ja sitten toi rungon pituus sentteinä.

No kyllä sielläkin pitää tajuta katsoa nimenomaan sitä rungon pituutta sentteinä, tosin sekään ei kyllä riittä jos siellä on vain yhteen suuntaan sentit. Mutta Hobby Hall ei kyllä olekaan mikään pyöräliike ja vaikka sieltä tilaisikin, niin silti kyllä kannattaisi vilkaista valmistajan sivuilta tarkemmat mitat.

[QUOTE="vieras";23578278]Tuo 26 tai 28 on renkaan tuumakoko ja sillä ei kyllä tee yhtään mitään kun on ostamassa aikuiselle pyörää. Se mikä ratkaisee on rungon koko, sen samankokoisen renkaan kun voi laittaa todella monen kokoiseen pyörään.[/QUOTE]

Joo on renkaan koko, mutta kaikki ihan perus "marketeissa" myytävät pyörät kohtuuhintaan on kyllä minun mielestäni suhteutettuja sen pyöräkoon mukaan. 26 tuumaiset on pienempiä ja 28 tuumaiset isompia, ihan selvästi. varmaan pyöräliikkeistä saa sitten paremmin räätälöidyn, jossa rengaskoko ei ole koko totuus,.

168cm ja pyörä on 28tuumanen, 26 mulla oli polvet korvissa ja täytyy sanoa että aika huvittavan näköistä se on kun minun tai minua pidempi polkee pinemmällä pyörällä jossa selkeästi polvet korvissa

[QUOTE="vieras";23578968]Niin ja tuo 19 on nimenomaan rungon koko, ei renkaiden.

Mulla on 16,5" runko pyörässäni ja 26" renkaat ja olen 170 pitkä. Minulla vain on lyhyt selkä joten tarvitsen pienemmän rungon kuin moni lyhyempi nainen. Ja tosiaan minun pyöräni valmistajan 16,5 tuumaa on ihan eri asia kuin esim. Nishikin 16,5 tuumaa.[/QUOTE]

Ei se ihan noinkaan mene. Rungon koko tarkoittaa pystyputken pituutta (toki vaakaputken pituuskin yleensä kasvaa runkokoon myötä). Kuvailemasi on varmaan mahdollista useissa naisten pyörissä, mutta ainakin miesten malleissa ja maantie/cc ym. suhteessa pitkäjalkainen ihminen tarvitsee yleensä isomman rungon kuin persjalkaisempi samanpituinen. Satulan korkeuden ja ohjaustangon etäisyyden säädöillä voi sitten mittoja jonkin verran muokata itselleen sopivaksi. Loppujen lopuksi paras runkokoko on kai se, mikä siltä itsestä tuntuu.

Itse oon alle ton 165cm ja mulla on 21" miestenpyörä 28" renkailla, joka on mulle hyvä.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä