...

esim
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Koita vielä opelle ja rehtorille myös! Ja terkkarillekin.
Mitä se hyödyttää? Ne sanovat vain voi voi ja laittavat hakkaajan istumaan jälki-istunnon. Jälki-istunnosta ei ole häiriintyneelle lapselle riittävästi rangaistusta. Koulusta erottaminen olisi ainoa ratkaisu. Eihän työpaikoillakaan pidetä hulluja ja vaarallisia ihmisiä jotka hakkaavat toisia työaikaan.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mirre-80:
kaverin poika sai sapiskaa luokkakaveriltaan.hän soitti opelle ja halusi selvittää asian kun kiusaamista oli jatkunut pitkään jo...ope sanoi että hakkaajan vanhemmat soittavat pian heille.isä soitti,sanoi että poika on vähän kova riehumaan ja ei ollut tarkoittanut niin kovasti lyödä.leikillään muka hakkasi!isä sanoi että kaverin pojan olisi pitänyt vaan hakata takaisin,eikä olla noin nynnerö.onko muille sattunut vastaavia asioita?mihin muualle voi ottaa yhteyttä kuin kouluun että saisi lapselle oikeutta.
Mua sitte pistää vihaksi noi vanhemmat jotka sanovat että olis lyöny takasin , sillainko tää mailma paremmaksi tulee pitemmän päälle. Ihankuin vanhemmat haluais pestä kätensä koko jutusta.Ja sitte tuo nomittely nynneröksi, mä ottasin yhteyttä vielä kouluun ja vaatisin puhutteluun koko sakin , vanhemmat ,opet ja pojat.Pelisäännöt selviksi jos ne kerta ei sitä ole.

Huisi hippu
mä seurailisin tilannetta ja jos jatkuu että tulee tollasia vastaan niin sitten menisin vaikka itse kouluun ja selvittäisin asian perin pohjin ja vaatisin opettajalta toimia.

Saraldo
Mäkin olen usein miettinyt, että voisko lastensuojeluviranomaiset jotenkin auttaa näissä koulukiusaamistapauksissa? Koska kyseessähän on oikeasti lapsen suojelu. Voisko esimerkiksi tehdä ilmoituksen, että vanhemmat eivät puutu lapsen kiusaamiseen, jolloin he periaatteessa laiminlyövät myös omaa lastaan, koska eivät ajattele tämän parasta ja pistä stoppia kiusaamiselle.

että näin
Alkuperäinen kirjoittaja esim:
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Koita vielä opelle ja rehtorille myös! Ja terkkarillekin.
Mitä se hyödyttää? Ne sanovat vain voi voi ja laittavat hakkaajan istumaan jälki-istunnon. Jälki-istunnosta ei ole häiriintyneelle lapselle riittävästi rangaistusta. Koulusta erottaminen olisi ainoa ratkaisu. Eihän työpaikoillakaan pidetä hulluja ja vaarallisia ihmisiä jotka hakkaavat toisia työaikaan.
Kerrotko sinä mitä opettaja voi tehdä lapselle joka käy toisten päälle? Opettajalla ei ole mitään valtuuksia paitsi sanoa että ei saa tehdä sitä tai tätä. Sitä paitsi mitä opettajan tai rehtorin pitäisi voida tehdä?

Työpaikalla ei pidetä hulluja ja sairaita, mutta koulussa pidetään, koska kaikki hoitopaikat on tukossa. Jos lapsi on aggressiivinen ei opettaja siitä kesyä saa, ne on muiden alojen ammattilaiset psyykeen asioita varten.

Koulussa on tällä hetkellä niin sairaita lapsia, että ette edes usko! Henkemme kaupalla me opettajatkin siellä ollaan ja lähes päivittäin haistattelujen lisäksi saamme nauttia uhkailuista jne.

Ärsyttää todella ihmiset jotka laittaa opettajien syyksi kaiken mahdollisen.

Toisaalta
Joskus maailma tulee oikeasti paremmaksi sillä, että lyö takaisin. Se on nopea ja tehokas ratkaisu kaiken maailman sosiaalilässytysten sijasta. Olen suositellut omille lapsilleni, että toisia ei saa lyödä, mutta jos joku tulee lyömään, hänet voi hyvällä omallatunnolla työntää orapihlajapusikkoon miettimään.

Oletko ap tullut ajatelleeksi, että oli jo sinällään hyvä, että isä soitti asian selvittääkseen. Hän saattoi olla nolostunut ja turvautui siksi äijäpuheisiin. Tarkoitus ei välttämättä ollut vähätellä pojan tekemisiä. Ehkä olen väärässä, mutta ihmiset eivät aina ole kommunikaatiossaan kovin taitavia.

Saraldo
Mä ymmärrän sen erittäin hyvin, ettei opettaja voi oikein tehdä asialle mitään. Eikä se rehtorikaan mikään ihmeidentekijä ole. Kun lapsilta puuttuu kunnioitus auktoriteetteja kohtaan, ei sille voi mitään, ellei siihen puututa lain voimalla. En tiedä mikä käytäntö on, kun oma lapsi ei ole vielä koulussa. Mutta jos lastensuojelu puuttuisi kiusaamisiin ja perhe joutuisi sen asiakkaaksi, niin ehkäpä vanhemmatkin puuttuisivat asiaan enemmän. Toisaalta aika monen koulukiusaajan perhe varmaan on jo entuudestaan lastensuojelun asiakas tavalla tai toisella :( .

Mutta siis jotain sellaista konkreettista siihen tarvitaan. Ja kaikki tietysti vinkuu aina, että ei ole rahaa, mutta kyllä sitä rahaa aina löytyy, kun jaetaan budjetti hiukan uusiksi. Turku on kuuluisa Turun taudista, johon ei ole vieläkään rokotetta saati parannuskeinoa. Rahaa suunnitellaan käytettäväksi uusiin, tarpeettomiin siltoihin, musiikkitaloihin ynnä muihin, mutta lapsi- ja nuorisotyö on ihan retuperällä.Pitäis vaan muistaa, että ei ne tämänpäivän kiusaajat, tulevaisuuden syrjäytyneet nuoret, niitä musiikkitaloja käytä...

vieras
Kyllä meidän koulussa pidettiin ihan sellasia keskustelu tuokioita missä oltiin mukana ihan kaikin joita asia koski, auttoi ainakin jonkunverran , ja jatkoa seuraa jos tyyli ei muutu. Onhan olemassa perheneuvolat , tosiaan se lastensuojelu , on pakko ottaa käyttöön Järeät keinot jos muu ei auta.

mie
Jos on tokaluokkalaisia, ottaisin yhteyttä koulukuraattoriin sekä opettajaan uudestaan ja vaatisin että pitää jollaki kokoonpanolla istua alas juttelemaan asiasta missä olis mukana myös se hakkaaja ja uhri. Ton ikäiset ymmärtää puhetta ja et siinä hommassa puhuttais asia selväksi. Voihan olla että ei tää lyöjä oikeesti ymmärräkkään että jos kovaa lyö niin kipeetä tekee, kattovat kaikenlaiset ninja turtles hommat missä lätkitään menemään ja toinen aina vaan nousee.
Siis joku sovittelu keskustelu, missä lyöjä konkreettisesti pyytää anteeksi ja lyödään kättäpäälle on mun mielestä kaikista toimivin homma.

Yhteistyössä