15v Lapseni raskaana!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi ei!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sun auta kun hyväksyä tai olla hyväksymättä. Jos et hyväksy voit menettää tyttäresi että tulevan lapsenlapsesi. Ehkä kannattaisi hyväksyä ja ruveta tukemaan tytärtä raskaudessa ja iloita lapsesta tyttäresi kanssa.
Jos hän on asian päättänyt ei sulla paljoa vaihtoehtoja jää. Onneksi olkoon. Elämä vaan on niin että se välillä yllättää.

No jos lapsesi haluaa lapsen pitää, niin saat tietenkin olla järkyttynyt ja kauhuissasi, mutta tämän jälkeen sinun tulisi oikeasti tukea lastasi asiassa. Minä itse ainakin olin mielestäni jo kypsä päättämään näinkin suuresta asiasta ja jotkut 15 vuotiaat voivat olla kypsiä. Ja onhan hän harrastanut seksiä. Seurusteleeko tyttäresi ja tunnetko itse tämän pojan?

No mutta juttelette ja keskustelette lapsesi kanssa tarkkaan kaikesta. Ihan rauhassa. Ei mitään riitelyä. Molemmilla saa olla mielipiteet, mutta tällä hetkellä loppujen lopuksi lapsesi mielipide on se tärkein ja tärkeintä on, että pystyt häntä hänen päätöksissään tukemaan. Yrität ohjata ja neuvoa häntä parhaasi mukaan.

Voitte varmasti myös varata ajan koulunterveydenhoitajalta tai neuvolasta, jossa voitte vielä ammattihenkilöstön kanssa asioista puhua. Puhukaa kaikista vaihtoehdoista avoimesti. Voi olla, että lapsesi ei tiedä mitä kaikki vaihtoehtoja hänellä on.

Näin minä ainakin alkasin asiaa eteenpäin viemään. Eivätkä ne asiat yhdellä keskustelulla selviä. Kuvittelisin, että helpompi olis aloittaa, että sinä ja tyttäresi juttelette vain kahdestaan ensin ja sen jälkeen muukin perhe voi liittyä keskusteluun. Ja tietenkin tulevan isä ja hänen perhe. Kuitenkin muistat, että päätös loppukädessä on tyttäresi. Ja jos hän haluaa lapsen pitää myös syntymän jälkeen, niin saat varmasti aivan ihanan lapsenlapsen, joka tarvitsee myös isoäitiä tuekseen, kuten myös tyttäresi omaa äitiään.

Toivottavasti tästä apua ja toivuttuasi järkytyksestä onnea odotukseen myös sinulle.

Tuet tytärtäsi hänen tekemässään päätöksessä. Et voi olla ainakaan niin paskamainen, että nyt hänet hylkäät, hän on aivan tarpeeksi pyörällä päästään ilman äidin hylkäämistäkin. Jos nyt hänet hylkäät, voipi olla että menetät hänet, sekä lapsenlapsesi, lopullisesti.

Tämä on kyllä selkeästi provo, kirjoitustyylin perusteella, mutta jos tässä on toden hiventä niin kannattaa tehdä tyttärelle selväksi se asia, että kun lapsia hankitaan niin silloin on hypättävä aikuisen elämään. On hoidettava itse lapsi, mielellään hankkia oma asunto jne.

Jos on olevinaan tarpeeksi kypsä pitämään lapsi, siitä on myös otettava täysi vastuu, eikä sysätä sitten heti vanhemmille hoitoa kun tekee mieli vähän bilettää

pistettävä varmasti miettimään missä aikoo asua, mitenkä koulu joka on kesken? entä millaiset mahdollisuudet tulla toimeen, kun rahat pitäisi laittaa vuokraan+ruokaa+vaippoihin eikä heräteostoksina vaatteisiin :/ tai siis mun 15v siskoni ainakin ostelee mitä vaan miettimättä ja lopun aikaa kiukuttelee kun ei ole rahaa

Yhteistyössä