15-vuotiaan lastenhoitajan palkka 15 euroa per tunti?!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kauksn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kauksn

Vieras
Hoksasin lähikaupan ilmoitustaululla jonkun 15-vuotiaan työhakemuksen. Lastenhoitotyötä hakee, kokemusta omista pikkusisaruksista ja serkusta sekä joku 4H-kerhosta puoli vuotta. Määrittää tuntipalkakseen 15 euroa per tunti.

Olenko ainoa, jonka mielestä palkkatoive on aika korkea????

Onkohan sillä joku soppari 4H-kerhon kanssa? Muistaakseni koiranulkoiluttajat maksaa osan palkastaan sinne. Lisäksi menee verot ja tulee mahdollisesti matkakuluja. Ei kai tuo paha ole.

No kokopvtyössä ollen tuntuu aika korkealta. Mutta jos kyseessä esim. parin tunnin lapsenvahtikeikka, ei 30e ole mielestäni ollenkaan kohtuuton korvaus - maksaahan matkatkin paikan päälle.

Et.

Etsin pitkään lastenhoitaja kahdelle lapselle, ja kaikkien kokemattomienkin palkka huikenteli reilusti yli 11e.

Nytkin maksan 9,5e/h, ja sekin menee juuri kipurajalle.

Itse sain ekassa työssä 6,7e/h, eikä tullut mieleenkään valittaa.. Siitä se pikkuhiljaa nousee.

No on korkea. Vaikkei ois 15v ni silti.
Toki ei tee täyttäviikkoo ni vähäisiksi jää tienestit. Pimeesti kuitenkin. 10€ ois hyvä.
Ammattilaiselle eri hinnat sitten kunnon työsopimuksella.

Just joo. Mä koulutettuna lähihoitajana saan vanhustyössä tunnilta 11,37 tai 12,50 riippuen siitä teenkö töitä yksityisellä vai julkisella puolella. Vastuu on suuri, varsinkin kun on vastuussa lääkkeistäkin.

Aika järkky hinta. Tuollaista tuntipalkkaa ei saa moni aikuinenkaan, puhumattakaan että sitä pitäisi teinin saada. Pitäs sitä nyt ymmärtää, että jokainen alottaa pohjalta.

No en usko, että 15-vuotias tekee tuota kokopäiväisesti, korkeintaan tunnin tai pari illalla joten siihen nähden palkka ei ole kovinkaan suuri. Eri asia sitten jos vaatisi tuota palkkaa kokopäivätyöstä.

[QUOTE="minna";30760071]Meiän lastenhoitaja ottaa 5€ tunti. Kun itse tein mll:n kautta töitä, sain tunnilta 4,20€.[/QUOTE]

Mut sulla ei ole aavistustakaan mitä mml laskutti.

Toihan on fiksu likka kun osaa pyytää. Voisin veikata, että kanssaan saa tehtyä ihan hyvän diilin siten, että jos vanhemmat on menossa vaikka leffaan, niin neito noudetaan ja leffan jälkeen heitetään kotiinsa. Ja jos leffareissussa kaikkineen meni vaik kuus tuntia niin lyö tytölle viiskymppiä kouraan eikä mutise.

meillä tyttö kohta 18v, käynyt MLL kurssin ja opiskelee alaa, saa n 10€ tunti, mut tietysti jos pidemmän ajan on (esim 19-24 ) niin ei joka tunnilta palkkaa ota.
käy kyllä ihan tutuilla auttamassa, ei ole sen kummemmin hakenut töitä.

Mä oon maksanut hoitajalle kympin tunti. Pari kertaa vasta ollut ja mielelläni olen maksanut että joskus saadaan miehen kanssa yhteistä aikaa kodin ulkopuolellakin. Toki yönyli-reissut sulkee pois, ei mulla ole varaa maksaa siltä ajalta kun lapset joka tapauksessa nukkuu 120€ plus sitten ne ylimääräiset tunnit (jos vaikka haluaisi itse sen kerran nukkua pidempään esim. hotellissa). En tosin tiedä oisko taksa eri jos olisi pidemmän ajan.

Mutta ap:lle sanoisin, että en itse maksaisi moista hintaa 15v tytölle. Aina pyytää saa mutta jos ei hinta laske esim. pidemmällä hoitokeikalla niin vähäisiksi saattaa työt käydä.

Mä oon maksanut hoitajalle kympin tunti. Pari kertaa vasta ollut ja mielelläni olen maksanut että joskus saadaan miehen kanssa yhteistä aikaa kodin ulkopuolellakin. Toki yönyli-reissut sulkee pois, ei mulla ole varaa maksaa siltä ajalta kun lapset joka tapauksessa nukkuu 120€ plus sitten ne ylimääräiset tunnit (jos vaikka haluaisi itse sen kerran nukkua pidempään esim. hotellissa). En tosin tiedä oisko taksa eri jos olisi pidemmän ajan.

Mutta ap:lle sanoisin, että en itse maksaisi moista hintaa 15v tytölle. Aina pyytää saa mutta jos ei hinta laske esim. pidemmällä hoitokeikalla niin vähäisiksi saattaa työt käydä.

Itse mää sovin perheen kanssa könttäsumman jos olin yötä. Päiväaikaan oli tuntitaksa.

Jengi perustelee täällä palkkaa sillä, että itselle on maksettu paskaa palkkaa. Kovin on mielestäni kyllä outo argumentti. Se että jos sua on kustu silmään ei tarkoita, että sun pitäisi tehdä samaa muille. Tuo 15€/h on aika normaali taksa. Eli normaali noin 3-4h lastenhoitokeikka kustantaa sen noin 45-60€. Ei tuon edullisemmin kannata paljon vaivaa alkaa näkemään. Jos saisin sen vaikka vitosen tunnilta, niin en kyllä uhraisi vapaailtaani sen 15-20€ takia. Sillä kun ei kyllä nykyisin saa yhtään mitään. Jos vaikka joutuu ostamaan vuorokausilipun bussiin (8€) niin lähde nyt toisinsanoen tuhlaamaan vapaailtasi seitsemän euron takia... saahan sillä melkein kaksi kaffelattea roobertin kahvilasta.

Meiän lastenhoitaja on määritellyt palkkansa ihan itse. Kymppi olisi silti maksimi, mitä suostuisin maksamaan. Meilläkin nuorimmainen lapsi on 5v joten ei mikään jatkuvasti vahdittava.

Jengi perustelee täällä palkkaa sillä, että itselle on maksettu paskaa palkkaa. Kovin on mielestäni kyllä outo argumentti. Se että jos sua on kustu silmään ei tarkoita, että sun pitäisi tehdä samaa muille. Tuo 15€/h on aika normaali taksa. Eli normaali noin 3-4h lastenhoitokeikka kustantaa sen noin 45-60€. Ei tuon edullisemmin kannata paljon vaivaa alkaa näkemään. Jos saisin sen vaikka vitosen tunnilta, niin en kyllä uhraisi vapaailtaani sen 15-20€ takia. Sillä kun ei kyllä nykyisin saa yhtään mitään. Jos vaikka joutuu ostamaan vuorokausilipun bussiin (8€) niin lähde nyt toisinsanoen tuhlaamaan vapaailtasi seitsemän euron takia... saahan sillä melkein kaksi kaffelattea roobertin kahvilasta.

Ei mulla taida kokopäivätyöstä jäädä käteen kyllä 15€/h, tai ei jääkään. Ja mulla on kuitenkin joku koulutuskin. Toki lastenhoito on vastuullista hommaa mutta toisaalta epäilen ymmärtääkö 15v vielä edes miten vastuullista.. Meillä on niin pienet lapset (alle kouluikäiset) etten edes noin nuorta hoitajaa uskaltaisi palkata. Kerran kun ambulanssia lapselle soittaa niin kolahtaa se todellinen vastuu kyllä esiin.

Kellä ammattilaisella on tollanen tuntitaksa ja jää käteen tolleen päivätyöstä? Se sitte pitäs maksaa kouluttamattomalle teinille?

Meitin tyttö hoitaa mukuloita , 8 e / tunti ja jos on myös yön vahtina ei veloitusta niiltä yötunneilta ku mukulat nukkuu.

Hyvin on keikkaa riittänyt ..... vanhemmat käyneet viihteellä ja jääneet hotelliin yöks.

Mll:n tuntitaksa kymmenen vuotta sitten oli 4,20. Nyt mll:n taksa on 8,20.

15 euroa 15-vuotiaalle on liikaa, ellei tule pitemmästä matkasta ja on lyhyt hoitoaika. Mutta aina saa pyytää. On jokaisen omassa harkinnassa haluaako käyttää kyseistä hoitajaa.

Yhteistyössä