15-vuotiaalle määrättiin Pronaxen 500mg lääkettä pääkipuihin ..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja **
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

**

Vieras
on täyttänyt päänsärkypäiväkirjaa ja sen perusteella koululääkäri kirjoitti reseptin. Toki vielä virtsa- ja verikokeisiin...

Millaista tuo Pronaxen on, koskaan kuullutkaan. Kokemuksia?

Alkuperäinen kirjoittaja naprokseeni:
Se on sitä mitä joka toinen palstamamma antaa lapselleen kuumeeseen ja kipuun. Myös meiltä löytyy sitä pullo.

Toimii ja tehoaa.

Ok. Ei tyypillinen lääke pääkipuun (pakkausselosteesta luin) mutta migreeniin kylläkin, nivelreumaan ja mitä kaikkea siinä olikaan :( mutta on ne pääkivut olleet sitä luokkaa, ettei tavan Burana 400mg siihen ole aina pitkäksi aikaa auttanut.

Eikö migreeniä sitten enempää tutkita? Tai pääkivun syytä, esim. voisiko olla niskoista. Ryhti ei ole paras mahdollinen, tietää sen kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaikuttaa jopa 12 h mutta on silti vatsaystävällinen ja turvallinen. Hyvä lääke esim. migreenipäänsärkyyn.

Ok, toivottavasti siis auttaa hyvin! Ja nukkuu paremmin :)

Tänään ollut hyvä päivä ettei lääkettä ole vielä tarvinnut testata.

Pronaxen (eli vaikuttava-aine Naprometin) on tulehduskipulääke, Buranan sukulainen. Tosiaan pikkulapsille usein annetaan kuumeeseen ja kipuun, koska siitä on liuosmuoto ja täten helpompi pienille annostella kuin Buranaa. Voidaan käyttää Parasetamolin rinnalla. Ei mikään erityisen vahvansarjan lääke siis, mutta monille esimerkiksi juuri päänsärkyyn ykköslääke - mutta nämähän ovat yksilöllisiä juttuja, mikä kenellekin parhaiten auttaa.

Että rauhassa vain kokeilette.

Minä kyllä tutkituttaisin päänsäryn syyn, ei ole hyväksi alkaa jo tuon ikäisenä syödä särkylääkettä vakituiseen.

Lääkärille toki helpompaa kirjoittaa resepti ja näin loppuvuodesta alkaa julkisen puolen rahoitus olla finito, ei tehdä kalliita tutkimuksia......

Alkuperäinen kirjoittaja luonnonmukaisilla keinoilla autettu:
Minä kyllä tutkituttaisin päänsäryn syyn, ei ole hyväksi alkaa jo tuon ikäisenä syödä särkylääkettä vakituiseen.

Lääkärille toki helpompaa kirjoittaa resepti ja näin loppuvuodesta alkaa julkisen puolen rahoitus olla finito, ei tehdä kalliita tutkimuksia......

No kunhan tulee labrakokeitten vastaukset ja saan soittoajan lääkärille niin täytyy keskustella.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaikuttaa jopa 12 h mutta on silti vatsaystävällinen ja turvallinen. Hyvä lääke esim. migreenipäänsärkyyn.

Ei ole todellakaan vatsaystävällinen! Niin kuin ei samanryhmän (NSAID) muutkaan lääkeet. Pronaxenin varsin yleinen haittavaikutus on GI-kanavan verenvuodot. Kuolemantapauksiakin raportoitu. Kaikilla lääkkeillä on riskinsä.

T. lääketeollisuudessa työskennellyt ja mm. Pronaxenin haittavaikutusraportteja lueskellut.

Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Kaikissa pikkulasten kodeista löytyy Pronaxenia. Vauvaiän jälkeen Panadol ei enää tehoa. Pronaxen on parempaa.

Jaa mä olen tähän asti kuvitellut että parasetamoli ja ibuprofeiini ovat ainoat peruslääkkeet mitä kaikilta löytyy.

Voiko tuota Pronaxenia käyttää siis ihan kuin muitakin särkylääkkeitä? Saa ilmeisesti ilman reseptiä?
Miehellä tuota reseptillä selkäsärkyyn.

15v???Mää annan tarvittaessa jopa alle 1v:lle pronaxenia!!??Vaikka luomuihmisiä olenkin!! ;)
Itse teen yrtit jne. mutta joskus on vain tilanne,että täytyy turvautua myös koululääketieteen puoleen! =) Noille pikkumukuloille tosin toi 25mg/ml mutta todennäkösesti pikkasen pienempiä kuin 15v?? :whistle:
Ja ihan sairaalassakin suositeltiin antaan sekä pronaxeniä että panadolia alle vuotiaalle!!
Meilläkin lapset hoidetaan mahdollisuuksien mukaan mun keräämillä yrteillä ymv.(luontaistuotteista ei taas tiedä mitä ne sisältää! vai kalkkia?!)
Mää en käsitä tota jokotai-ajattelutapaa!!!
Mitkäs yrtit sun mielestä sopis parhaiten 15v:n päänsärkyyn?????????

Pronaxenin vaikuttava aine ei todellakaan ole naprometin, vaan naprokseeni. Naprometin on kauppanimi toiselle naprokseenia sisältävälle lääkkeelle. Miranaxin vaikuttava aine on muuten natriumnaprokseeni.

Ap, hyvä lääke pojallesi migreeniin.

Ajattelin samaa. Mahtaisiko heijastua esim. niska- hartiaseudun jännityksestä, jota voisi hoitaa ihan hieronnallakin. Tietokoneella istuminen jumittaa...

Yhteistyössä