-15 kiloa ja joulun viiminen suklaarasia!

• Viestiketjun aloittaja JEE!
  • Ensimmäinen viesti
JEE!
jipii! vaaka näyttää 55kiloa, kaikki 15 kiloa mitkä halusinkin pois lähti. dietti kesti kuin kestikin myös joulun ja muut pyhät, joten nyt sietää juhlia ja avaan tuon vikan suklaarasian!

olen 161cm pitkä joten eikö olekkin ihan soppeli paino? olen nyt hoikka, 10 vuotta vanhat piukat farkut ja trikoopaidat menee kevyesti päälle.

ja diettini on kestänyt tähänkin asti satunnaiset herkutteluni.

onnea
Onnea onnea!! Voi miten hieno suoritus!! Nyt nautit siitä suklaasta!! Olet sen totisesti ansainnut!! On niin mahtava tunne kun vaatekoko pienenee ja vartalo hoikistuu!!

T. 163cm ent. melkee 90kg, nyt 63kg :)

ap
juu elämäntapamuutos, täydellinen. koskien lähinnä ruokaa. liikkunut olen koirien ja lasten kans aina. se ei vaan riittäny.
4-5 pientä ateriaa päivässä oli nälkä tai ei. ravintoympyrä käyttöön, ei mitään painonvartijoita tai pisteitä, karppailuja atkinseja tai kaalisoppakuureja. asennevamma vaan kohilleen.
tähän meni kolmisen kuukautta. nyt on hurjasti parempi olo ja helppo syödä! pois vaan se naukuminen kun en mä koskaan syökkään mitään... mulla oli se vika. nyt vatsa täyttyy pienemmästä määrästä ruokaa ja välipalat kuittaan aina hedelmillä yms. sitten voi välillä käydä kahvilassakin syömässä kermaleivoskahvit. liian ehdoton ei ole tarvinnut olla. tuo suklaarasiakin, nykyään käy niin että ei noita konvehteja mene kuin 3-4. 6 kappale alkaa jo kuvottaa. kaikkeen se vatsakin (ja aivot) tottuu kun opettaa. samoin kun rasvainen ruoka. grilliranskalaiset saa voimaan pahoin nykyään, kuten rasvassa käristetyt muutkin ruuat (paitsi poronkäristys!)
vitsi kun on upea olo. synnytyksestäkin alle puoli vuotta aikaa. enkä edes imetä. ihan itse pudotettu kaikki. ihana työnnellä vaunuja kun kaikki kyselee "sä näytät upealta!"

Kyy
Valtavat onnittelut! :D Mulla on puolta suurempi tavoite, mutta nyt vihdoin motivaatio kohdillaan. Säikäytti kun toissa päivänä vaaka näytti samoja lukemia kuin ihan viimeisillään raskaana ja pienin nyytti täyttää 2v. parin viikon päästä! :whistle:
Välillä siis paino oli alhaisempi (synnytyksen jälkeen) ja vaikka koko ajan muka laihduttanut, niin vaan on kymmenisen kiloa kertynyt viimeisen vuoden aikana. :/ Mutta nyt lähtee, sen oon päättänyt. :kieh:

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Valtavat onnittelut! :D Mulla on puolta suurempi tavoite, mutta nyt vihdoin motivaatio kohdillaan. Säikäytti kun toissa päivänä vaaka näytti samoja lukemia kuin ihan viimeisillään raskaana ja pienin nyytti täyttää 2v. parin viikon päästä! :whistle:
Välillä siis paino oli alhaisempi (synnytyksen jälkeen) ja vaikka koko ajan muka laihduttanut, niin vaan on kymmenisen kiloa kertynyt viimeisen vuoden aikana. :/ Mutta nyt lähtee, sen oon päättänyt. :kieh:
onnea, niin lähteekin kun päätät! mä kanssa "laihdutin" ainakin kuusi vuotta, ja kuin ollakkaan aina vaan vaaka näytti enemmän ja sitte yks päivä lukema oli yli 70 kiloa! naurettavaa.
voin kertoa että tuloksia alkaa tulla nopeasti kun pysyt päätöksessä. ja tätä tunnetta ei voi kuvailla mitenkään! jaksan paljon enemmän perheenkin kanssa ja elämä on kaikinpuolin mukavampaa. tykkään olla hoikka nätti nuorekas perheenäiti jota ukkokin katsoo taas vähän eri silmällä :D tosin sillä on vähän morkkis kun pitäis ittensäkkin laihduttaa.
tärkeintä on kuitenkin tää oma hyvä olo. ja shoppailupäivä sydänystävän kanssa on varattu! mies työnsi 300 euroa käteen ja sanoi "mee mamma ostaa itellesi jotain uutta kaunista, eihän noi vanhat pue sua yhtään." parin viikon päästä on mein kahenkeskinen hotelliviikonloppu edessä illanviettoineen, aion olla illan sädehtivin daami :D

oma suhde ruokaan kannattaa kuitenkin pitää terveenä. ruuasta saa ja pitää nauttia, muistaa vaan määrä ja laatu. ja ainakin mulle kävi niin että totuttelun jälkeen tosiaan varsinkin rasva alkoi "käydä suuhun." kevyempi maistuu nyt paremmalta.

äiti minäkin
Voi kun ihanaa, onnea:)
Mitä tarkalleen ottaen söit? Itsellä tarttis kans n10-15kg pudottaa, en vaan tiedä miten... Tai siis joo herkut poisjne..Mut kun mitkään pisteet ja karppaukset ei innosta..Kyllähän niillä laihtuu mut ainakaan mun tutuilla paino ei oo pysynyt pois.. Neuvoaja siis kaipailisin? Esim mikä ois sopisva annoskoko jne?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja äiti minäkin:
Voi kun ihanaa, onnea:)
Mitä tarkalleen ottaen söit? Itsellä tarttis kans n10-15kg pudottaa, en vaan tiedä miten... Tai siis joo herkut poisjne..Mut kun mitkään pisteet ja karppaukset ei innosta..Kyllähän niillä laihtuu mut ainakaan mun tutuilla paino ei oo pysynyt pois.. Neuvoaja siis kaipailisin? Esim mikä ois sopisva annoskoko jne?
moi, no heti helppo vihje; nykyinen annoskokosi on liian suuri jos kerran laihduttaa pitää. eli nappaat reilusti lämpimän ruuan osuudestasi pois ja korvaat salaateilla ja raasteilla.
mä söin samaa ruokaa muun perheen kanssa. aloin vaan tehdä kaiken ruuan keittämällä, uunissa grillissä jne. rasvoissa paistamista vältellen. muista että myös kasviöljyt lihottaa ihan yhtä paljon kun voi. lisäsin salaattien määrää ruokapöydässämme. tämä ei ole tehnyt kenellekkään pahaa. tarkkailin omaa syömämäärääni. aina ennen ateriaa juon ison lasin vettä. hedelmiä on koko ajan kulhossa josta voin napata jos tuntuu että tarviin. herkkujen määrää vähensin niin että jos ennen olin syönyt 3 lettua niin nyt otan yhden ja vain tilkan hilloa, en 2 lusikallista. ja syön vaikka mandariineja jos jotain lisää tarviin. se on tollaista suunnilleen laskemista mutta koko ajan tiesin että nyt söin selkeästi vähemmän kuin ennen.
ja sitten on muistettava että monta kertaa päivässä on syötävä. et laihdu yhtään jos 2 päivää kärvistelet nälissäsi ja tunnet sitten muka olosi laihtuneeksi kun on jo niin kauhea nälkäkin.

onnittelut :flower:
mulle 55 kg on liian vähän, vaikka olen 160 cm pitkä. Aikoinaan painoin 52 kg ja voin tosi huonosti koko sen ajan. Mutta tästä mahasta kun pääsen eroon ja pikkuvauva-aika helpottaa niin tarkoitus olis pudottaa takasi ainakin 60 kiloon =)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
oikein passeli paino! mulla sama tavoite ja oon vaan sentin pidempi sua. oon pudottanu nyt 15kg et lähtö oli korkeempi kun sulla. viä 5kg tavoitteeseen. ja mulla kanssa synnytyksestä aikalailla 6kk
no meitä suht saman painon kerholaisiahan on enemmänkin. kauheasti tsemiä sullekkin loppurutistukseen. hienosti on jo paino tullu alas. eikö tunnu nyt jo upealta?!

Yhteistyössä