15 kg pitäisi saada pois, mutta ei tämä homma vaan tunnut etenvän:( Jäänkö läskiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "toivoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"toivoton"

Vieras
Onko laihdutus siis oikeasti näin pirun hidasta hommaa? Lähtömitat 170/76 ja 60 kg olisi tavoitepaino. Otin pt:n, joka laati mulle saliohjelman ja ruokavalion. Urheilua olen harrastanut koko ikäni, nuorempana kilpavoimistelua, että alkutilanne ei mikään ihan toivoton ollut. Mut nyt on siis ihan tavoitteellinen treeniohjelma. Kaloreita tulee päivässä 1200-1500 puhtaasta ravinnosta, riippuen liikunnasta.

Kolme viikkoa on nyt menty uusilla ohjeilla, mut paino on tippunut vain 1,5 kg. Ja ihan pilkulleen olen ohjeita noudattanut. Vai onko tämä vain näin hidasta? Tuntuu, että vyötärö menee vain pehmeämmäksi:O Vyötärön alue siis muuttunut sellaiseksi pehmeäksi hötöksi, vaikea kuvailla.

Mä haluaisin toukokuussa olla jo kohtuullisen näköinen, mut näinköhän tällä tahdilla..

Paljonko teillä on tippunut painoa per viikko? Entä kauanko on mennyt laihtua kymmenisen kiloa terveellisellä ruoalla?

20 viikkoa kun laihduttelet noin, niin tippuu 10 kg. Ei hassumpaa. 20 viikkoa hurahtaa nopeasti. Keskity tiukasti siihen, että pidät kiinni liikunnasta ja ruokavaliosta + annat vain ajan kulua. Sitten ne loput kilot rymistelet pois silkasta onnistumisen riemusta nopeasti. :)

Puoli kiloa viikossa on tosiaan se suosituspudotus. Ja ota huomioon että jos treenaat lihaksia niin lihasmassa kasvaa. Etenemisen seuraamisen kannalta sellanen kehonkoostumusmittaus vois olla hyvä, eli jos nyt teettäisit sen ja sitten keväällä uudestaan, näkisit onko rasvan ja lihaksen suhde muuttunut.

Juu, ehkä pitää sitten vain uskoa enemmän koko asiaan:) Jotenkin vaan haluaisi nopeasti jotain näkyvää.. Mut tuo vyötärön "pehmeneminen" mua ihmetyttää kyllä, onko muilla ollut samaa? Vyötärön läskit siis muuttuneet jotenkin pehmeämmäksi tämän 3 viikon aikana.

Hidastahan se on, kannattaa vaan olla kärsivällinen, ja pakkokin olla. Hitaasti ne kilot yleensä on kerättykin, eli jotenkin hassua kuvitella, että ne johonkin katoavat heti kun laihduttamisen aloittaa.
Mutta aivan varmsti olet hyvässä kunnossa ensi kesänä, jos tuohon malliin jatkat.

Ala karppaamaan,se on tosi tehokasta ja terveellistäkin, kun ei sitä rasvaa tarvi ylenmäärin lappaa... Suosittelen!!! Ja saa syödä herkkujakin ja ei tarvitse laskea kaloreita yms.

Ala karppaamaan,se on tosi tehokasta ja terveellistäkin, kun ei sitä rasvaa tarvi ylenmäärin lappaa... Suosittelen!!! Ja saa syödä herkkujakin ja ei tarvitse laskea kaloreita yms.

Turhia hiilareita kannattaa tosiaan vähentää (niinkuin olet varmaan jo tehnytkin), mutta tuota karppausta ei voi kyllä suositella kenellekään pysyvää painonpudotusta ja terveellistä ruokavaliota tavoittelevalle.

Tiedän täälläkin olevan paljon karppaususkontoon hurahtaneita, jotka tulevat vastaamaan tähänkin viestiini. Ilmoitan kuitenkin jo nyt, että en aio (enää) osallistua yhteenkään karppausaiheiseen keskusteluun.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27689808:
Turhia hiilareita kannattaa tosiaan vähentää (niinkuin olet varmaan jo tehnytkin), mutta tuota karppausta ei voi kyllä suositella kenellekään pysyvää painonpudotusta ja terveellistä ruokavaliota tavoittelevalle.

Tiedän täälläkin olevan paljon karppaususkontoon hurahtaneita, jotka tulevat vastaamaan tähänkin viestiini. Ilmoitan kuitenkin jo nyt, että en aio (enää) osallistua yhteenkään karppausaiheiseen keskusteluun.

Mutta sitähän se karppaus juuri on, että ylimääräisiä hiilareita vältetään. Ei tarvitse hakeutua ihan siihen karppauksen ääripäähän. Jättää esim leivän ja perunan valkoiset jauhot pois, niin on jo hyvällä alulla!

[QUOTE="toivoton";27690093]No en mä nyt, kun mulla on ihan räätälöity ruokavalio, johon kuuluu myös hiilareita. Ei jaksa treenata ilman hiilaria.[/QUOTE]

Treenaatko merkittävästi kovemmin kuin ennen? Se voi kerätä nestettä lihaksiin, tasoittuu kun kroppa tottuu uuteen rasitukseen.

Ja noinhan se menee, että järkevästi syöden ja treenaten paino tippuu hitaasti. Koettelee kärsivällisyyttä, mutta kyllä se tippuu kuitenkin :)

Ihan hyvä tahtihan tuo 500g viikossa on :) Ja jos ruokavaliokin on ammattilaisen kanssa suunniteltu, niin eiköhän ne kilot siitä karise.

Ja mitä tulee tuohon hiilarien pois jättämiseen, niin itse olen elänyt siinä uskossa, että treenin jälkeen on suositeltavaa syödä myös jotain hiilihydraattipitoista. Lihakset tarvitsevat kehittyäkseen ja palautuakseen treenin jälkeen myös niitä hiilareita(ei pelkkää proteiinia). Tietenkään ei ole suositeltavaa, että ne hiilarit syödään vaikka pullapitkon muodossa :D Mutta ap tuskin näin tekee.

Yhteistyössä