15,3%:n korotukset hoitajille kolmessa vuodessa. Tämän jälkeen sairaanhoitajien palkat alkavat 3:lla

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Nii keskusteluha lähti siitä, kun aivansama uskoi, et sairaanhoitajien työ on kylvettämistä, eikä siihen tarvita muunlaista taitoa tai edes fyysistä kuntoa.
Keskustelu on melko turhaa, jos vääristelet sitä mitä olen sanonut tai et edes tiedä kuka on sanonut ja mitä.
Ymmärrän kyllä, että tällaiset toimintatavat vaikuttaa hyville silloin, kun on älytön tarve olla oikeassa eikä asiaan osata itse tuoda yhtäkään järkevää näkemystä.
Kotioloissa varmaan saat homman toimimaan, minuun se ei uppoa ihan niin helposti.

(Huomauttaisin myös, että keskustelu lähti siitä, kun joku teki aloituksen hoitajien 15% palkankorotuksista. Tässä ei myöskään puhuta pelkästään sairaanhoitajista, vaan yleisesti hoitajista, eikö?)
 
Viimeksi muokattu:
kaupasta ja baareista, kyllä. Mä teen töitä molemmissa.
Ihan turha kuvitella että kovin pitkään saa riehua s-marketissa ennenkuin saatetaan kaunniisti ulos.
Pointti oli siis se, että eiköhän tuollaisesta seuraa jonkinlaisia jälkitoimia sensijaan, että se asiakas viedään ulos kaupasta. Yhtälailla terveydenhuolto henkilökunnalla on omat keinonsa saada tilanne hallintaan.
 
vierailija
Saa ja niistä asioista on todella hyvä puhua, jotta niille voidaan tehdä jotain.
Ensisijaisesti asiaa pitäisi tuoda esiin, jotta tilannetta voitaisiin korjata ja tehdä hoitajan työstä mahdollisismman turvallista. Se ei tietenkään poista sitä tosiasiaa, että aina jotain sattuu.
Tässä yhteydessä sitä käytetään kuitenkin perusteena palkankorotuksille.
Niistä on puhuttu se viiskytä vuotta. Tai parikytä. En voi muistaa. Samoin palkasta on puhuttu.
Joko olis aika tehdä asialle jotain.

Tässä sitä ei ole käytetty perusteena palkankorotukselle, vaan oiottu sun naiivia näkemystä hoitotyöstä.
 
vierailija
Ai niin, ainoa hyvä asia siinä sopparissa on se rekrykiellon poistaminen. Saapahan lähtee paremmille palkkalistoille jatkossa. Kyllähän se onkin ottanut päähän, että töissä pyörii näitä "kolmen tonnin hoitajia", mutta itse et ole voinut tehdä samaa, kun työnantaja on kieltänyt rekryfirmoja rekryämästä meitä.
Nehän voivat valita minne menee ja milloin.
 
vierailija
Saa ja niistä asioista on todella hyvä puhua, jotta niille voidaan tehdä jotain.
Ensisijaisesti asiaa pitäisi tuoda esiin, jotta tilannetta voitaisiin korjata ja tehdä hoitajan työstä mahdollisismman turvallista. Se ei tietenkään poista sitä tosiasiaa, että aina jotain sattuu.
Tässä yhteydessä sitä käytetään kuitenkin perusteena palkankorotuksille.
En ole hoitaja mut jos väärät lääkkeet saisi pois, ne ihmiset pääsisi itse suihkuun👌
 
vierailija
Aivan sairasta ja kestämätöntä törsäämistä, johon tällä yhteiskunnalla ei ole varaa. Koko julkisen sektorin suojatyöpaikkojen määrä on järjetön, ja kohta kaikki vinkuvat lisää. Palkkataso oli ennestäänkin korkea, nyt se menee sille tasolle jossa se kääntyy kaikkia vastaan. Palkkoja pitäisi ennemminkin laskea.
Sairaanhoitajat suojatyöpaikoissa, olet totaalisen pihalla, arvatenkin kokkareiden tai persujen äänestäjä.
 
vierailija
Riippu asiakkaista. Halvaus, erittäin iäkkäät ja huonokuntoiset, vammaiset, alaraaja amputoidut..... Eivät lähde suihkuun itse vaikka kaikki lääkkeet lopetettaisiin.
näinpä. mutta täällä nyt on tämä yksi lääkkeisiin ja muistitesteihin fiksoitunut jonka mielestä kaikki vaivat paranee kunhan ei tehdä muistitestejä eikä lähetetä ketään diabeteshoitajalle...
 
vierailija
näinpä. mutta täällä nyt on tämä yksi lääkkeisiin ja muistitesteihin fiksoitunut jonka mielestä kaikki vaivat paranee kunhan ei tehdä muistitestejä eikä lähetetä ketään diabeteshoitajalle...
Olen huomannut. Surullista luettavaa kun jotenkin ymmärtää tämän ihmisen epätoivon omaisensa suhteen. Ihmettelen eikö alueen terveydenhuolto ole tarttunut asiaan ja selittänyt tai oikaissut tälle ihmiselle asioita, joista vänkää.
 
vierailija
Sairaanhoitajat suojatyöpaikoissa, olet totaalisen pihalla, arvatenkin kokkareiden tai persujen äänestäjä.
On se jännä uskonto tuo sosialismi. Silloinkin kun demari pääministeri kyykyttää hoitajia ja laatii pakkotyölakeja, sekä demariesustaja huutaa hoitajajoukon edessä, että olkaa nyt hiljaa, niin jollain ihme ajatusten akrobatialla se on kokoomus & persut syyllisiä :D Eikö oma tyhmyytesi edes hävetä sua?
 
Ai nytkö iski dementia... Huoh.
Huoh... Mitä jos sä vaikka itse tarkistaisit mitä tarkalleenottaen on sanottu, kenelle, missä yhteydessä ja kenen toimesta? Sellainen parantaa kummasti keskustelun tasoa ja ajatusten vaihtoa.
Se, että sä itse ymmärrät tahallisesti väärin ja vääristelet muiden sanomisia ei auta edes omaa asiaasi vaan saa sinut itsesi näyttämään heikkotasoiselle keskustelijalle, joka joutuu turvautumaan typeryyksiin kun argumentit loppuu.
 
vierailija
Huoh... Mitä jos sä vaikka itse tarkistaisit mitä tarkalleenottaen on sanottu, kenelle, missä yhteydessä ja kenen toimesta? Sellainen parantaa kummasti keskustelun tasoa ja ajatusten vaihtoa.
Se, että sä itse ymmärrät tahallisesti väärin ja vääristelet muiden sanomisia ei auta edes omaa asiaasi vaan saa sinut itsesi näyttämään heikkotasoiselle keskustelijalle, joka joutuu turvautumaan typeryyksiin kun argumentit loppuu.
Ha. Olit väärässä ja käyt henkilöön, kuten yleensäkin. Tyypillistä sulta, kun argumentit loppu.
 

Yhteistyössä