14-vuotiaan kiroilu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lissu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lissu"

Vieras
Hei!

Miten ihmeessä saan kitkettyy 14-vuotiaan poikani suusta kirosanat pois? Tiedän, että murkkuikä painaa toden teolla, kaikki on tylsää ja mikään ei kiinnosta, MUTTA kuitenkin. Jos aamu alkaa voihan v**** -sanalla ja koulusta ku tulee nii sama jatkuu....mul menee järki.

Viikkoraha on poistettu....arestia ei kannate antaa, ku muutenkaan ei liiku missään.... Mul keinot ainakin aika vähis... Oisko hyvii neuovoi tarjolla???

t.kohta epätoivoinen äiti

Meillä tuo v-sana on ongelma 11 -vuotiaalla. Järkyttävää. Eilen viimeksi sanoin pojalle, että se on niin rumaa. Itse kiroilen ja hyväksyn lapseltakin kiroilun, jos oikein ottaa päähän, mutta ei tuota v-sanaa. Sitä kun vilahtaa lähes joka lauseessa.

Ekan kerran kun tuli noita V alkuisia sanoja lapsen mentyä kouluun olen sanonut että meillä kotona ei sitten noin puhuta. Tais tulla aika isot rangaistuksetkin , en nyt muista mikä :(
Samoin pojan kavereille huomautin tiukasti asiasta . Pari rutisi vastaan mutta totesin vaan :It´s my way or highway. Hyvin ymmärsivät :)
Käyvät silti meillä mun kotona ollessakin eivätkä kiroile ainakaan mun kuullen, ovat jo 15vuotiaita.
Tiedän hyvin että omakin poika kiroilee :( kylillä mutta meillä kotona sitä ei hyväksytä .

Oikein jos on yltynyt niin ärähtäminen on riittänyt.. teini 17-vuotias. Kai se jottai on tajunnu, pikkusisaruksia aina jaloissa kotona niin ei ole kiroillu, asiasta puhuttu.. ihan varmaan kiroilee kyllä muualla ja muutaman kerran saanu hirveet raivarit jostakin, silloin kyllä kirosanoja kuuluu. Mut puhekielessä ei, enkä hyväksy.

Ette ikinä arvaa miten sain kiroilun loppumaan...

Näytin tämän linkin pojalle ja sanoin, että hain muilta apua, kun omat keinot ei sun tapaukseen riitä....

Kiitos kaikille!! Tääl o mukava lukee kaikenlaisii juttui.... :)

thats ineresting becuase everybody i see driving them seem to have trouble negotiating them, even the h2 wanabees. in my opinion if you want wone of those thins you should have to pass a driving test in one.

Siis sehän on just kovan jätkän merkki, että uskaltaa sanoa sanan "vittu". Sillä saa mm. pimppiä. Kyllä 14-vuotiaan pitäisi jo osata käyttää sujuvasti "vittu" sanaa. Kiroilun lisäksi myös tupakointi on tärkeä taito ja kovan jätkän merkki.

Yhteistyössä