.

Tietenkin kannattaa! Kyllä mäkin aion meidän pojat laittaa vasta "myöhemmällä iällä". Mun mielestä nyt riittää luistelu ja pelaaminen iskän ja kavereiden kanssa (pojat on 4 ja 6).

Onhan tätäkin tietty kritisoitu: ystäväni oli sitä mieltä omasta viisivuotiaasta pojastaan, että "täytyy laittaa oikeaan aikaan OIKEAAN joukkueeseen" ja tietääkseni harjoituksia on aikas monet viikossa ja viikonlopun turnaukset päälle. En haluaisi vielä moista meidän muksuille.
 
*aikuisenakin uuden harrastuksen aloittanut*
KOSKAAN EI OLE LIIAN MYÖHÄISTÄ aloittaa uutta harrastusta. Sinne vaan ja jos ei tosiaan sinne huipulle tähtää niin jäkishän on kiva ja monipuolinen harrastus!
 
Äippä
Mun poika aloitti juuri pari viikkoa sitten harkat. Ikää 10 v. Huomaa että luistelu ei ole niin ketterää kuin kavereilla jotka ovat käyneet harkoissa tyyliin vuosia. Pelisilmää pojalta löytyy ja on taitava mailankäsittelijä. Luistelutaito alkaa varmasti kehittymään kun käy säännöllisesti harkoissa. Olipa kiva lukea hopeasateen kokemuksista sillä mieltäni on kuitenkin vaivannut epävarmuus. Nyt voin jättää sen mielestäni!
 
minä
Mies valmentaa 98 syntyneiden joukkuetta ja tammikuussa viimeksi on uusia tullut, eli kyllä voi aloittaa. Kunhan itsetunto kestää sen että toiset on ehkä vähän pidemmällä, mies sitä sanoi että osa lopettaa nopeesti kun luonne ei anna periksi että on "huonompi" kuin ne jotka on sitä tuossa vaiheessa jo 5 vuotta harrastanut.
Turnauksiin / peleihin ei ole mikään pakko osallistua.
 
Semmoisesta olen kuullut puhuttavan, että moni joukkueurheilu on kovin varhain muuta kuin pelkkää harrastamista, valikoidaan sitä huippumateriaalia ja "pelkkä ilokseen pelailu" ei oikein onnistu. Toivottavasti olen kuullut aivan lööperiä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä:
Mun poika aloitti juuri pari viikkoa sitten harkat. Ikää 10 v. Huomaa että luistelu ei ole niin ketterää kuin kavereilla jotka ovat käyneet harkoissa tyyliin vuosia. Pelisilmää pojalta löytyy ja on taitava mailankäsittelijä. Luistelutaito alkaa varmasti kehittymään kun käy säännöllisesti harkoissa. Olipa kiva lukea hopeasateen kokemuksista sillä mieltäni on kuitenkin vaivannut epävarmuus. Nyt voin jättää sen mielestäni!
luistelutaito kehityy myös jos on mahdollisuus käydä jossakin omalla ajalla luistelemassa (ja samalla vaikka vähän lämimässä)
se omaehtoinen harjoittelu muuten näkyy , oli laji mikä tahansa. toki tiedän ettei kaikilla ole mahdollisuutta käydä esim. ulkona omalla ajalla luistelemassa ja muuten vaan pelailemassa. mutta jos siihen on mahdollisuus edes joskus, suosittelen lämpimästi.
 

Yhteistyössä