13-vuotiaan kotihommat

vieras
meillä 13 v huolehtii oman huoneensa siisteydestä.joskus tyhjentää astianpesukoneen,vie roskat ja muuta pientä.
ruoan laittoon osallistuu mielellään itse.samoin leivontaan

Rahina
Mä siivosin viikkosiivouksen, eli mattojen tamppaus, imurointi, lattioiden pesu ja tiskit. Ei se ollut rankkaa, ei ollut pakko, mutta sain rahaa siitä, joten mielelläni tein.

Alkuperäinen kirjoittaja Rahina:
Mä siivosin viikkosiivouksen, eli mattojen tamppaus, imurointi, lattioiden pesu ja tiskit. Ei se ollut rankkaa, ei ollut pakko, mutta sain rahaa siitä, joten mielelläni tein.
Rahaa tuosta hommasta ei irtoa, siivota pitäs vaan ahkerammin :whistle:

Kuulostaa joo rankalle...ja rankkaa se onkin! mä hoidin ton ikäisenä koko kämpän plus siihen päälle tein ruuat ja hoidin pikkusiskon pväkotiin jne..eikä asiaa auttanut vielä pikkuveljenkin maailmaan tulo..rakastan kuitenkin sikojani ja veljiäni..todella paljon!
Mä olin ton ikäisenä meillä äiti..
Ja mitä sain palkaksi..
*kiittämättömyys on maailman palkka*

Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Kuulostaa joo rankalle...ja rankkaa se onkin! mä hoidin ton ikäisenä koko kämpän plus siihen päälle tein ruuat ja hoidin pikkusiskon pväkotiin jne..eikä asiaa auttanut vielä pikkuveljenkin maailmaan tulo..rakastan kuitenkin sikojani ja veljiäni..todella paljon!
Mä olin ton ikäisenä meillä äiti..
Ja mitä sain palkaksi..
*kiittämättömyys on maailman palkka*
Auh :( :hug:
Kamala taakka on varmasti ollut
Vanhemmilla oli vissiin sit muuta tekemistä :headwall:

Meillä 13v tekee kaikenlaista. Täyttää ja tyhjentää tiskikonetta, vie roskia, imuroi, tekee lumitöitä, hakee pottuja kellarista... ja muitakin määrättäviä tehtäviä. Palkaksi saa sitten lisää aikaa tietokoneella.

Mun äiti sairastaa narkolepsiaa ja siksi jouduin auttamaan paljon..ja kun autoin vähän ja pärjäsin ni kas kummaa kun mutsi kasas vaan hommia mun niskaan enemmän ja enmmän..
Ja tosiaan mutsi oli 5 lapsen yksinhuoltaja..
Pyöri siinä sivussa isäpuoli joka tosin meni ja tuli miten tykkäs..pyykkien piti aina olla herralle pestynä ja viikattuna kaapissa ja ruoka valmiina kun herrasta siltä tuntui..
Ton ikäsenä mä osasin tehä ruskeet kastikkeet yms näppärästi koska joka pvä tein seitsemälle ihmiselle ruoan.

En oo oikeestaan katkera..
Jos en olis tehnyt,ni en ehkä osais nyt hoitaa omaa kotia ja talouttani..

Mulla oli tossa iässä sillon tällön tiskikoneen tyhjennystä (+ täyttöä ja pöytien raivausta), satunnaisia imurointeja, osallistuin viikkosiivoukseen ja tietenki aina isompiinki siivouksiin, oma huone kuului tottakai itselle siivottavaksi. Pyykkejä piti joskus laittaa kuivumaan. Roskien vientiä... Monenlaista, mutta ei hirveästi kerrallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Mun äiti sairastaa narkolepsiaa ja siksi jouduin auttamaan paljon..ja kun autoin vähän ja pärjäsin ni kas kummaa kun mutsi kasas vaan hommia mun niskaan enemmän ja enmmän..
Ja tosiaan mutsi oli 5 lapsen yksinhuoltaja..
Pyöri siinä sivussa isäpuoli joka tosin meni ja tuli miten tykkäs..pyykkien piti aina olla herralle pestynä ja viikattuna kaapissa ja ruoka valmiina kun herrasta siltä tuntui..
Ton ikäsenä mä osasin tehä ruskeet kastikkeet yms näppärästi koska joka pvä tein seitsemälle ihmiselle ruoan.

En oo oikeestaan katkera..
Jos en olis tehnyt,ni en ehkä osais nyt hoitaa omaa kotia ja talouttani..
Hyvä että oot osannut sen kääntää noin positiiviseks jutuks

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Meillä 13v tekee kaikenlaista. Täyttää ja tyhjentää tiskikonetta, vie roskia, imuroi, tekee lumitöitä, hakee pottuja kellarista... ja muitakin määrättäviä tehtäviä. Palkaksi saa sitten lisää aikaa tietokoneella.
No tytön velvollisuus on hoitaa pölyjen pyyhintä ja imurointi
Äiti ei niitä itse oikeastaan tee :/

Miäkin tein jotain tuollaisia juttuja viikkorahaa saadakseni :D

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
No tytön velvollisuus on hoitaa pölyjen pyyhintä ja imurointi
Äiti ei niitä itse oikeastaan tee :/

Miäkin tein jotain tuollaisia juttuja viikkorahaa saadakseni :D
Hyvin harvoin mäkin tuon tiskarin täytän tai tyhjennän, se on pääsääntöisesti lasten hommia.

Mä en jaksa aatella et se olis paha juttu vaikka silloin väsytti ja sapetti..
Omalta tyttäreltäni en vaadi ikinä moista..riittää kunhan laittaa sit omat pyykkinsä koriin ja omat astiansa tiskikoneeseen ja pitää oman huoneensä ihmismäisessä kunnossa..
Toki opastan ruoanlaitossa yms jos on kiinnostusta:)

Meillä 13v. haluaa tehdä ruokaa ja usein annankin tehdä. Oman huoneensa joutuu pitämään siistinä, viikkosiivoukseen joutuu osallistumaan ja satunnaisesti joutuu tyhjentämään tiski/pyykkikoneen, imuroimaan, pyyhkimään pöytiä, laitteleen tavaroita paikoilleen, viemään roskia yms..

meillä vajaa 13 v tyhjää tiskarin (periaatteessa hänen tehtävänsä nuorimman avustamana aina kun ekana kotona ovat), vie roskista tarpeen mukaan, siivoaa oman huoneensa. joskus pyydän imuroimaan koko huushollin. laittaa ruokaa iltapäivällä itselleen ja nuorimmalle, tykkää siitä!!

Yhteistyössä