Rahaa tuosta hommasta ei irtoa, siivota pitäs vaan ahkeramminAlkuperäinen kirjoittaja Rahina:Mä siivosin viikkosiivouksen, eli mattojen tamppaus, imurointi, lattioiden pesu ja tiskit. Ei se ollut rankkaa, ei ollut pakko, mutta sain rahaa siitä, joten mielelläni tein.
Auh :hug:Alkuperäinen kirjoittaja röppö:Kuulostaa joo rankalle...ja rankkaa se onkin! mä hoidin ton ikäisenä koko kämpän plus siihen päälle tein ruuat ja hoidin pikkusiskon pväkotiin jne..eikä asiaa auttanut vielä pikkuveljenkin maailmaan tulo..rakastan kuitenkin sikojani ja veljiäni..todella paljon!
Mä olin ton ikäisenä meillä äiti..
Ja mitä sain palkaksi..
*kiittämättömyys on maailman palkka*
Hyvä että oot osannut sen kääntää noin positiiviseks jutuksAlkuperäinen kirjoittaja röppö:Mun äiti sairastaa narkolepsiaa ja siksi jouduin auttamaan paljon..ja kun autoin vähän ja pärjäsin ni kas kummaa kun mutsi kasas vaan hommia mun niskaan enemmän ja enmmän..
Ja tosiaan mutsi oli 5 lapsen yksinhuoltaja..
Pyöri siinä sivussa isäpuoli joka tosin meni ja tuli miten tykkäs..pyykkien piti aina olla herralle pestynä ja viikattuna kaapissa ja ruoka valmiina kun herrasta siltä tuntui..
Ton ikäsenä mä osasin tehä ruskeet kastikkeet yms näppärästi koska joka pvä tein seitsemälle ihmiselle ruoan.
En oo oikeestaan katkera..
Jos en olis tehnyt,ni en ehkä osais nyt hoitaa omaa kotia ja talouttani..
No tytön velvollisuus on hoitaa pölyjen pyyhintä ja imurointiAlkuperäinen kirjoittaja Tallu -:Meillä 13v tekee kaikenlaista. Täyttää ja tyhjentää tiskikonetta, vie roskia, imuroi, tekee lumitöitä, hakee pottuja kellarista... ja muitakin määrättäviä tehtäviä. Palkaksi saa sitten lisää aikaa tietokoneella.
Hyvin harvoin mäkin tuon tiskarin täytän tai tyhjennän, se on pääsääntöisesti lasten hommia.Alkuperäinen kirjoittaja samperi:No tytön velvollisuus on hoitaa pölyjen pyyhintä ja imurointiAlkuperäinen kirjoittaja Tallu -:Meillä 13v tekee kaikenlaista. Täyttää ja tyhjentää tiskikonetta, vie roskia, imuroi, tekee lumitöitä, hakee pottuja kellarista... ja muitakin määrättäviä tehtäviä. Palkaksi saa sitten lisää aikaa tietokoneella.
Äiti ei niitä itse oikeastaan tee :/
Miäkin tein jotain tuollaisia juttuja viikkorahaa saadakseni