12vkoa oleva koiranpentu lyö jarruja...

pohjaan kun tullaan ulkoa porraskäytävään! Viinkonloppu meni hyvin ulkoilujen kanssa mutta tänään hoksasi että minähän se en tule ylöspäin! Kiivettävää on kolmanteen kerrokseeen eikä hissiä ole. Ei viittis kantaa koiraa ja poikaa yhtäaikaa enkä kyllä jaksaisikaan. Mikä neuvoksi tällaiseen pulmaan ja mistä on voinut nyt saada päähänsä olla tulematta ylöspäin!?

Sakemannin omistaja
Meilläkään koira ei pikkaisena "jaksanut" kävellä rappuja ylös. Luulenpa, että koira pelkäsi niitä jollain tavalla, koska alaspäinkään ei aina suostunut itse tulemaan. Eikä niin pienillä tassuilla edes kunnolla rappukäytävän rappuja pääsekään. :heart:
Ei siinä auttanut muu kuin napata pentu kainaloon. Väkisin ei ollut halua yrittää, koska koiralle olisi voinut tulla vain suurempi pelko rappuja kohtaan. Kyllä se siitä ajan kanssa rupesi sitten sujumaan. :wave:

Outsider
Minkä rotuiseta koirasta on kyse? Pienikokoiselle pennulle se rappujen kiipeäminen voi olla tosi rasittavaa fyysisesti ja isompia rotujahan ei edes suositella pentuna kävelyttämään rappusia montaa kertaa päivässä.

Jos koira on liukastunut ja vahingoittanut selkäänsä ja siihen sattuu... Mulla koiralle tuli lannerangan välilevytyrä ja silloin ei kävelty ollenkaan, kannoin ulos kolme kertaa päivässä, kolmisen viikkoa.
Onneksi oli pieni koira kyseessä :)

Pentu on noutajan sekoitus emä kultanen ja isä labbis. Aamulla ei mitään ongelmaa mutta nyt taas kun mentiin tarpeille ulos takasi tullessa jarrut pohjassa jo heti kun ulko-ovesta sisälle käytävään päästiin. Nyt olikin jo sit 10kk poika mukana sylissä, voiko olla muka niin ranttu että olis mustasukkanen pojasta joka kulkee mukana sylissä? Olen 6:lta käyttänyt aamupissalla + pieni lenkki sitten 9:n aikoja pojan kanssa käytetään sitten ulkoillaan 11:sta aikoihin vaunujen kanssa sit 2:n aikoihin taas poika sylissä mukana ja 5:n aikoihin pääsen taas yksin käyttämään ulos koiraa kun isäntä tulee kotia. Iltasella sit pääsenkin sitten enemmän yksikseni käyttämään koiruutta ulkona ja isäntä käyttää 10 aikoja illalla viimesen kerran ja tahtoo temppuilla sillekkin portaissa toisin harvemmin kuin minulle! Olen koittanut huokutella makupalalla ja rauhalliseen tahtiin edetä portaikossa mutta ei auta jarrut vain lyö vain päälle.

kuulostaapa ihan siltä että koira jostain syystä pelkää. Monet noutajat varsinkin pelkää liukkautta. Mutta tuota en usko kirveelläkään että olisi mustasukkainen siitä että kannat lasta sylissä, koirat eivät ole mustasukkaisia. Pelkoa mielestäni. Koita totuttaa koiraa ihan rauhassa rappuihin, tässä vaiheessa vielä pystyt vaikuttamaan asiaan aika helpolla.

Yhteistyössä