11kuisen raivarit??????!

• Viestiketjun aloittaja mamuliina
  • Ensimmäinen viesti
mamuliina
Heippa!
Onko kenenkään muun noin 11kuinen pieni kiukkupussi? Meillä on muutaman päivän poika ollut ihan kauhea. Heittäytyy lattialle pää edellä ja kiemurtelee, sylissä heittää itseänsä taaksepäin kaarelle ja rimpuilee ja huutaa. Välillä ei saa millään rauhoittumaan. Pienen hetken saattaa olla hyvällä tuulella, ja yhtäkkiä alkaa taas kiukuttelu, välillä syystä välillä ilman syytä. Haluaa syliin koko ajan, mutta ei ole siinäkään tyytyväinen vaikka kävelisin ympäri taloa..

Onko kokemuksia, voiko johtua hampaiden tulosta tai antibiottikuurista? Vai voiko tulla joku vaihe joka tekee lapsen noin ärtyisäksi? On aika rankkaa kun saa koko ajan hyppiä ja pomppia pojan kanssa... Viikko oltiin sisällä kun oli keuhkoputkentulehdus ja ajattelin että poika on vain kyllästynyt seiniin. Tänään oltiin liikenteessä, mutta ei paljon auttanut! :attn: :/ ;)

Hip
Meillä "jo" 1v2kk poika mutta muistelisin että meillä oli samassa iässä raivareita. Huusi ja raivosi aina kun kielsi jne... Ja syöttötuolin tai sänkyyn ei saanut vietyä ilman että veti itsensä ihan jäykäksi ja selkä kaarelle taaksepäin. Mutta se loppui ihan itsestään...en edes muista kuinka kauan sitä kesti,mutta toivoisin että teillä sama homma eli joku ihme "kiukuttelukausi" ja loppuisi itsestään!!
Voihan se olla muutakin mutta en osaa auttaa...silti voimia ja jaksamisia!

mä olen kanssa ihmetellyt tota tyttöä kun se huutaa ja kijluu kun vähänkin jotain yritän tehdä, kun yleensä se istuu siskon kanssa lattialla ja leikkii ja nyt se rimpuilee lahkeessa kii.... tyttö on nyt kanssa 11kk jospa tämä nyt kuuluu tähän ikään, no esikoinen oli aina tuollaiinen joten en tiedä mihin ikään kuuluu tämä kitinä, vitinä kiljumis kausi, mutta välillä ottaa päähän....

Miljuska
meidän neidillä (täyttää vuoden 1.1.) on myös samanlaisia kiukkukohtauksia. Kieltämisestä, vaipanvaihdosta, nukkuumaan menosta, pukemisesta yms. tulee melkein aina hirveä huuto. Sylissä väännetään selkä kaarelle ja yritetään päästä pois ( ja jos pääseee pois niin naureskelee mulle hieman kauempana).
Olen tullut siihen tulokseen et ensimmäinen uhma.. Lapsi vaan alkaa hiljalleen itsenäistymään.... Näin mulle neuvolantäti asiaa selitti aikaisemmin.

Koita kestää, niin yritän minäkin!

Tuttua on... Meillä on tyttö 1v4kk ja uudelleen on tuo sama rumba alotettu, sitä kesti sillon aikansa, välillä annoin kiukutella ja rissata ihan niinku halusi, muistan kerran ku saatiin raivari syönnin kans, jätin tytön kiukuttelemaan keittiöön, pari minuuttia toisessa huoneessa, jo onnistu syönti ku kysyin normaalilla äänensävyllä ihan nätisti että joko nyt on parempi mieli, syli ja silitykset lohdutti huutokonsertin jälkeen. Voimia, ei siinä auta muukun aika..

Ihanaa, meidän poika ei oo ainut :hug: Poika on aina hyvällä tuulella ja luulin jo, että se on vaihtunut. Meillä kanssa jäykistyminen on tuttua. Ilmenee esim. potalle mennessä tai puettaessa.
Heittäytyminen on myös tuttua. Sitten itketään ja halutaan syliin eiku sylistä pois ja takas jne. Pakko kuulua ikään, kun muillakin sama juttu!

mamuliina
Joo, taitaa kuulua tuohon ikään. Meillä on ollut nyt vähän helpompaa muutaman päivän. Edelleen ei kestä kieltämistä ym. mutta on ruvennut vähän viihtymään ja keksimään itse tekemistä. Tänään on antibiottikuurin viimeinen päivä. Taisi vaivata jokin pahasti, jos kerran lääke on auttanut. Kiva kuulla muidenkin "raivareista"! :wave:

Yhteistyössä