11kk ja tuttipullo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wilma83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

wilma83

Jäsen
29.01.2007
183
0
16
Onko muita joiden vauvat eivät huoli mukia?ei nokallista,nokatonta,pilliä...(kaikki kokeiltu) Kyse ei ole tekniikasta,osaa kyllä juoda muttei halua. Koska pullot "pitäisi" jättää pois? ja miten saada juomaan mukista??? kiitos vinkeistänne jo etukäteen :flower:

Meillä esikoiselle ei kelvannut nokkamuki myöskään. Osasi siitä kyllä juoda, mutta vaati pullon.
Lopulta se pullo vaan jäin pois siinä vaiheessa, kun oppi juomaan ihan oikeasta mukista. Taisi olla lähempänä kahta vuotta :)

Helppo sanoa, vaikeampi toeuttaa, mutta ne pitäisi vain jättää pois. Esim. ensin niin, että päivisin saa ruokien ohessa nokkamukista. Juo sen minkä juo, tottuu siihen. Ajan kanssa määrät nousevat taatusti. Iltaisin (jos juo vielä niin myös öisin) voisi antaa vielä tuttipullosta. Tämä on lempeämpi tyyli, joka meillä toteutui hyvin, kunhan äiti vain uskalsi...Tosi uskalikko jättää tietenkin kaikki tuttipullot kertaheitolla, mutta suosittelen tätä osittaista etenemistä. Oli kuitenkin ihanaa, kun vuoden iässä oli tuttipullot jo historiaa! Siis suosittelen kuitenkin rivakkaa vieroitusta. tiedän kolmivuotiaitakin, jotka litkii tuttipulloa...Homma vaan vaikeutuu myöhemmin, kun rutinoituu koko ajan enempi

Meillä nukahtaa vielä tuttipullolle,kun en saa muuten nukahtamaan. Ei siis suostu juomaan maitoa kahta desia (minkä juo pullosta)nokkiksesta. Ruoan yhteydessä hörppii kyllä nokkiksesta mutta hyvin pieniä määriä (varmaan n.10ml). Tavallisesta mukista ottaa myös hörppyjä,muttei juomalla juo siitäkään.Ajattelin että on pakko vielä antaa pullosta tuo suurin osa maidosta päivässä, että sais tuon 6dl /pv maitoa meneen. Olen myös miettinyt että miten sais juomaan nokkiksesta suuria määriä maitoa ja että mitenköhän sais nukahtamaan ilman tuota tuttipulloa. Kun selvästi vielä vaatii imemistä että saa unenpäästä kiinni. Oon koittanu ilman tuota tuttipullon antoa mutta huutokonsertiksihan se menee. Toivottavasti tuo aika vaan auttaa ja oppis juomaan vaan enemmän nokkiksesta,niin eiköhän sen pullonkin vois jättää sitten jossain vaiheessa pois. Niin ja tyttö on myös 11kk

Luovu vaan jo tuttipullosta. maitoa ei tarvitse juoda 6dl. maitotuotteita tarvitsee saada noin puoli litraa. Aamulla ainakin desi puuron mukana, välipalaksi vaikka 2dl viiliä, maitoa muussiin päivälliseksi,illalla desi puuron joukkoon. taisi tulla jo puoli litraa täyteen....Hieman raejuustoa vaikka vielä ja se minkä hörppii nokkamukista maitoa...Taitaa tulla jo yliannostusta. :) Vitsi vitsinä, mutta kannattaa pikaisesti opetella pois tuosta maidolla nukuttamisesta. Joskus siitä on kuitenkin luovuttava. Hirvittää, tiedän, mutta lopputulos kannattaa. Mikään vieroitus ei helpotu kun ikää tulee lisää, vaikeutuu vaan. Ette ehkä usko, mutta uham odottaa nurkan takana. Niin ja ne nokkismäärät lisääntyy melkeinpä heti, kun tuttipullo jää pois! USKOKAA! Vauvat/lapset sopeutuu uskomattoman helposti. uskallusta vain! Ja tsemppiä! Itselläkin samat vieroitukset kohta edessä. nyt jo teen alkuvalmistelua ja teen nokkista tutuksi, vauvalla siis ikää 9kk.

Alkuperäinen kirjoittaja möömi:
Luovu vaan jo tuttipullosta. maitoa ei tarvitse juoda 6dl. maitotuotteita tarvitsee saada noin puoli litraa. Aamulla ainakin desi puuron mukana, välipalaksi vaikka 2dl viiliä, maitoa muussiin päivälliseksi,illalla desi puuron joukkoon. taisi tulla jo puoli litraa täyteen....Hieman raejuustoa vaikka vielä ja se minkä hörppii nokkamukista maitoa...Taitaa tulla jo yliannostusta. :) Vitsi vitsinä, mutta kannattaa pikaisesti opetella pois tuosta maidolla nukuttamisesta. Joskus siitä on kuitenkin luovuttava. Hirvittää, tiedän, mutta lopputulos kannattaa. Mikään vieroitus ei helpotu kun ikää tulee lisää, vaikeutuu vaan. Ette ehkä usko, mutta uham odottaa nurkan takana. Niin ja ne nokkismäärät lisääntyy melkeinpä heti, kun tuttipullo jää pois! USKOKAA! Vauvat/lapset sopeutuu uskomattoman helposti. uskallusta vain! Ja tsemppiä! Itselläkin samat vieroitukset kohta edessä. nyt jo teen alkuvalmistelua ja teen nokkista tutuksi, vauvalla siis ikää 9kk.

Keitätkö puuron maitoon vai lisäätkö tuon desin veteen keitettyyn puuroon? Mä oon keittäny vielä veteen. Illalla annan valmisjauhepuuroa. Voikohan sen tehdä maitoon? Kun ohjeessa sanotaan että lämmitä vettä. Viiliä oon antanu vain n ½ desiä kahdesti päivässä ruoan yhteydessä. Pitäis varmaan lisätä sitä,mutta kun mieheni sanoo että älä syötä noin paljoa kun muutenkin on hieman pulska toi meitin tyttö. Ja monesti pulauttaa jonkin ajan päästä ruokailusta. Mieheni sanoo että taas syötit liikaa kun pulauttaa ylimääräiset pois. Olen itse sitä mieltä että pulauttelu johtuu jostain muusta. Ei kyllä tee sitä aina,mutta päivittäin kuitenki. En tiiä johtuuko se korvikkeesta vai hapanmaitotuotteista. Alkoi oikeestaan silloin kun korvike ja muut maitotuotteet tuli kuvioihin. Oishan tuosta tuttipullosta hyvä päästä eroon,mutta en tiedä miten saan tytön nukkumaan ilman sitä,koska jos vaan laitan hänet sänkyyn,niin alkaa välittömästi itkeä. Saattaisi ehkä tassuttelulla nukahtaa,mutta kun mua riipii sydämestä se kamala itku,minkä tosiaan aloittaa heti kun sänkyyn laitetaan. Ehkä n. vartissa saattaa nukahtaa tassuttelulla,mutta koko aika hän itkee kunnes nukahtaa. Siksi olen katsonut että saan helpommin nukahtamaan pullon kanssa. Niin ja häntä pitää pitää aloillaan aika voimakkaasti,koska muuten hän nousee ylös eikä silloin ainakaan nukahda. Huh,huh huolia kerrakseen :headwall:

Minä teen puuron ihan tavallisesta pikakaurahiutaleista ja tosiaan maitoon. Kokeilepa! Valmispuuroista en tiedä, miksei nekin voisi tehdä maitoon. Ei kokemusta, kun käytetään vaan taviksia. Vauva ehkä pulauttelee just maidon takia. Meilläkin jos syö hyvin ruokaa, annan vaan hörppiä nokkamukista.Jos saa tuttipullon, juo siitä herkästi desitolkulla ja sitten just pulauttaa. Tuttipullosta juovat yli tarpeen. Mutta vauvahan on kohta sulla jo vuoden. Sen ikäisten ei tarvikaan juoda niin paljon. Eihän aikuisetkaan kaikki juo. Ei se haittaa, vaikka vauva nukuttaessa nousee seisomaan, antaa melskata hetken sängyssä vaan itsekseen, jos on tyytyväinen. Ei kannata yhdistää syömistä ja nukkumista, siitä tavasta on vaikea päästä pois. Mutta mitä nopeampi sen parempi. Usko pois, mä olen kanssa pelännyt esikon kanssa ihan samaa. MITEN SE IKINÄ OPPII...kyllä se oppii ja hyvin vielä. rohkeutta vaan! Mies tsemppaan!

Uusimmat

Yhteistyössä